• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 25 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
1
مدیرکل بنیاد مسکن فارس؛

زلزله اخیر اِوَز به ۳۰۷ خانه آسیب زد

  • کد خبر : 71846
  • 06 شهریور 1402 - 16:43
زلزله اخیر اِوَز به ۳۰۷ خانه آسیب زد
مدیرکل بنیاد مسکن فارس با بیان اینکه ۳۰۷ واحد مسکونی در شهرستان اِوَز در زلزله اخیر آسیب جدی دید و نیازمند ساخت مجدد است، گفت: بنیاد مسکن آمادگی دارد تا با تصویب منابع مالی و اعتباری نسبت به بازسازی مناطق آسیب دیده اقدام کند.

به گزارش سحاب پرس، سید علیرضا حمیدی دوشنبه ۶ شهریور در جریان بازدید از مناطق آسیب دیده از زلزله شهرستان اِوَز، گفت: بعد از وقوع زمین لرزه، تا پاسی از بامداد ۲۸مرداد ارزیابی‌ها در مناطق آسیب دیده ادامه داشت و تا ۴۸ ساعت همه واحدهای مسکونی آسیب دیده بازدید و خسارت‌ها ارزیابی شد.

او با اشاره به اینکه خسارت‌ها به ستاد بحران شهرستان اِوَز اعلام شده است، افزود: کارشناسان بنیاد مسکن ۵۰۹ واحد مسکونی و تجاری را مورد بازدید قرار دادند که به علت شدت خسارت‌ها ۳۰۷ واحد نیاز به احداث مجدد دارد.

حمیدی گفت: بنیاد مسکن با تخریب و آوار برداری این واحدهای خسارت دیده با مشارکت ساکنان و شهروندان نسبت به اعطای تسهیلات اقدام خواهد کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن فارس اضافه کرد : ۱۶۲واحد مسکونی نیز در این زلزله خسارت‌های ترمیمی دیده است که این واحدهای مسکونی نیز در فهرست ترمیم و تعمیرات قرار دارد و با تصویب منابع مالی نسبت به بازسازی آن اقدام خواهد شد.

حمیدی با اشاره به اینکه ۱۷ مورد واحد مسکونی بدون آسیب و ۲۳ مورد تجاری در ارزیابی‌ها بررسی شد، گفت: در مجموع ۵۰۹ واحد مسکونی مورد ارزیابی و کارشناسی قرار گرفته است؛ بعد از ارسال این آمارها به ستاد بحران همچنان افرادی به بنیاد مسکن مراجعه می‌کنند تا واحدها مورد ارزیابی مجدد قرار گیرد؛ ما این آمادگی را داریم تا ارزیابی را در بخش‌هایی از شهرستان که خسارت دیده‌اند ادامه دهیم.

مدیرکل بنیاد مسکن فارس در مورد اعطاء مصالح ساختمان و مشاوره در ساخت واحدها، یادآور شد: با تأمین مصالح بر اساس تفاهم‌نامه‌های موجود سیمان رایگان و مصالح مورد نیاز در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت، هم چنین بنیاد مسکن نسبت به صدور مجوزهای ساخت برای واحدهای خسارت دیده اقدام کرده است.

فرج‌الله نصیری، معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان فارس نیز در حاشیه این بازدیدها با بیان اینکه تمهیدات لازم برای بازسازی مناطق آسیب دیده از زلزله شهرستان اوز اندیشیده شده، گفت: با پایان یافتن کار ارزیابی‌ها بنیاد مسکن در یک اقدام جهادی و بدون وقفه پیگیر مسایل اعطای تسهیلات و گره‌گشایی در کار زلزله‌زدگان خواهد بود و تلاش می‌شود تا در کوتاهترین زمان ممکن واحدهای آسیب دیده برای سکونت آماده شود.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=71846

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.