• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
0
شهردار کلان‌شهر شیراز؛

اتصال شیراز و صدرا با مترو / اجرای این پروژه با همکاری بین بخشی میسر می‌شود

  • کد خبر : 71837
  • 06 شهریور 1402 - 14:39
اتصال شیراز و صدرا با مترو / اجرای این پروژه با همکاری بین بخشی میسر می‌شود
شهردار کلان‌شهر شیراز با بیان اینکه ادامه خط ۳ مترو از شهرک گلستان به شهر صدرا از اولویت‌های مدیریت شهری و استانی است، گفت: اجرای این پروژه همکاری بین بخشی را می‌طلبد.

محمدحسن اسدی پس از بازدید از روند اجرایی خط سه مترو شیراز در جلسه‌ای که در محل احداث یکی از ایستگاه‌های در حال ساخت این خط برگزار شد، با ابراز خرسندی از پیشرفت فیزیکی خط سه مترو که به‌نوعی توسعه غربی خط یک محسوب می‌شود، گفت: این پروژه در بعضی قسمت‌ها حتی از برنامه زمان‌بندی جلوتر است و امیدواریم طبق برنامه پروژه کامل شود.

به گزارش سحاب پرس و به نقل از شهرداری شیراز، اسدی با بیان اینکه ادامه خط سه مترو از شهرک گلستان به شهر صدرا از اولویت‌های مدیریت شیراز و استان فارس است، گفت: این مسیر ازنظر بودجه، ضوابط و قانون باید به شکل ملی دیده شود.

اسدی با یادآوری اینکه مجوز احداث این مسیر می‌تواند در سفر قریب‌الوقوع ریاست جمهوری به استان فارس اخذ شود، افزود: اجرای این پروژه، همکاری بین بخشی وزارت راه و شهرسازی، شهرداری صدرا، شرکت توسعه عمران شهر صدرا و شهرداری شیراز را می‌طلبد و تمامی این دستگاه‌ها باید همت کرده تا خط ۳ مترو به سمت شهر صدرا برسد و این کار باید به‌صورت مشارکتی انجام شود.

اسدی هدف از اجرای این پروژه را تسهیل در دسترسی شهروندان شهرهای صدرا و شیراز ذکر و اضافه کرد: علاوه بر اشتغال برخی شهروندان صدرا در شیراز، چند بیمارستان تخصصی در صدرا وجود دارد که خدمات ارزشمندی را در سطح استان فارس به مراجعین خود ارائه می‌دهند.

شهردار شیراز گفت: با ادامه خط ۳ مترو به شهر صدرا، مردم می‌توانند مسیر طولی فرودگاه بین‌المللی شهید دستغیب شیراز تا شهر جدید صدرا را با استفاده از خطوط مترو در کوتاه‌ترین زمان و کمترین هزینه طی کنند.

خط ۳ مترو که مراحل ساخت را طی می‌کند، از تقاطع بصیرت به سمت میدان راه‌آهن شیراز و به طول تقریبی ۱۰ کیلومتر با ۸ ایستگاه احداث خواهد شد.

مترو شیراز، علاوه بر خط یک که به شکل کامل در حال بهره‌برداری است، خط ۲ را هم در حال تکمیل دارد؛ این خط جنوبی شمالی بوده و حدفاصل شهرک میانرود تا میدان بوستان (کلبه) امتداد دارد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=71837

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.