• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 27 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
2
مدیرعامل شرکت عمران شهر صدرا؛

ساخت ۱۷هزار مسکن ملی در شهر صدرا

  • کد خبر : 71832
  • 06 شهریور 1402 - 2:54
ساخت ۱۷هزار مسکن ملی در شهر صدرا
مدیرعامل شرکت عمران شهر صدرا اعلام کرد که ۱۷ هزار واحد نهضت ملی مسکن به این شهر واگذار شده که در قالب ۱۰ سایت در حال اجراست.

مهدی پوربهی، یکشنبه ۵ شهریور در جمع خبرنگاران بیان کرد: در شهر صدرا چند دستگاه مسئولیت مدیریت را بر عهده داشتند که همین باعث بروز مشکلاتی شده بود، اما اکنون با دستور استاندار فارس، مدیرعامل شرکت عمران صدرا به عنوان نماینده استاندار، مدیریت واحد را پیگیری می‌کند.

او با اشاره به اینکه عمران شهر جدید با قوانین و مقررات خاص تدوین شده که موظف است که در این راستا به ایفای نقش بپردازد، افزود: شرکت عمران صدرا متولی زیر ساخت‌های زیر و روبنایی و متولی تحویل زمین بوده که به خوبی این کار را انجام داده است.

مدیر عامل شرکت عمرام صدرا همچنین جمعیت این شهر را ۲۰۰ هزار نفر اعلام و اضافه کرد: با توجه به افزایش جمعیت در کلان شهر شیراز، تصمیم گرفته شد شهر جدیدی برای سر رزیر جمعیتی شیراز ایجاد شود که شهر صدرا با شهرسازی جدید و نوین شکل گرفت و اکنون نیز صدرا بعد از شیراز پرجمعیت‌ترین شهر استان از حیث جمعیت است.

پوربهی در خصوص بزرگراه قره پیری نیز خاطرنشان کرد: پروژه بزرگراهی قره پیری به طول ۱۰ کیلومتر به عنوان سهل الوصول‌ترین پروژه اتصال شهر صدرا به شیراز، بولوار حافظ صدرا را به بزرگراه محلاتی شیراز و شهرک آرین متصل می‌کند که ۷ کیلومتر اجرای این پروژه در محدوده قانونی صدرا است که با ۸۰ دستگاه خودرو و ۲۱۱ میلیارد تومان بودجه، در حال انجام است.

او مشکل اساسی احداث این پروژه را ۳.۵ کیلومتری عنوان کرد که در محدوده خدمات شهرداری شیراز است و شهرداری شیراز باید قسمتی از مسیر را تملک کند.

مدیرعامل شرکت عمران شهر صدرا در ادامه با اشاره به پروژه‌های در دست اقدام و انجام شده این شرکت، گفت: در حال حاضر ۳.۵ کیلومتر از دکوهک به صدرا با اعتبار ۱۳۰ میلیارد تومان و بزرگراه شهید سلیمانی به طول ۶ کیلومتر و اعتبار ۷۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده است، پروژه دیگر اتصال صدرا به آزاد راه شیراز – اصفهان که در حال انعقاد تفاهم نامه هستیم تا این اتصال شکل گیرد.

پوربهی به راه‌اندازی کتابخانه بزرگ صدرا با عنوان باغ کتاب اشاره‌ای کرد و گفت: این مرکز فرهنگی در زمینی به مساحت ۴۵۰۰ مترمربع با زیر بنای ۴۸۰۰ و با ۲۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در حال بتن ریزی است.

او خاطرنشان کرد: کار رسانه با کار حضرت زینب (س)، بعد از واقعه عاشورا تشابه دارد که امیدوارم رسانه‌ها نیز کار اطلاع رسانی خود را به خوبی و درستی انجام دهند.

مدیرعامل شرکت عمران صدرا اظهار کرد: در حال حاضر ۲۲ اداره خدمات رسان در این شهر مستقر هستند و ۴۴ اداره دیگر باید حضور یابند که اداره ناحیه ۵ آموزش و پرورش صدرا به زودی با ۱۵ نفر نیرو فعالیت خواهد کرد و اداره ورزش و جوانان نیز راه‌اندازی می‌شود.

پوربهی گفت: در بحث تامین زیرساخت‌های صدرا ۲ بخش زیر و رو بنایی را ایجاد می‌کنیم و روشنایی معابر، تامین آب و پساب شهری، تامین فضاهای فرهنگی مذهبی اجتماعی و امنیتی و بیش از ۱۱۰ هزار تن آسفالت انجام داده‌ایم اما متاسفانه دستگاهپهای خدمات رسان به موقع فعالیت خود را انجام نداده‌اند.

او با تاکید بر اینکه در شهر صدرا نیاز به مطالعات بالادستی و پایین دستی داشتیم، اظهار کرد: یکی از فعالیت‌های ما روشنایی معابر است و برق رسانی بزرگراه شهید سلیمانی با ۵.۵ کیلومتر به اندازه ۱۳۰ میلیارد تومان بهمن گذشته به بهره برداری رسید.

مدیرعامل شرکت عمران صدرا همچنین به مشکل تصفیه خانه‌های فاضلاب و پساب و آب آشامیدنی صدرا اشاره داشت و افزود: در این خصوص با تعاملی که با آبفا شیراز شکل گرفت تصفیه خانه فاضلاب غرب صدرا فعال شده است.

پوربهی اضافه کرد: در بحث آب صدرا در مشکلات عدیده‌ای داشتیم؛ ۲۳ چاه آب اطراف صدرا است که تامین آب شرب را انجام می‌داد که خط درودزن مشکلات عدیده‌ای داشتیم و چند چاه در عمق ۳۰۰ متر خشک شده بود و به زودی ظرفیت استفاده ۵۰۰ متر مکعب بر ثانیه آب اضافه می‌شود و اکنون مخزن ۲۰ هزار مترمکعبی را با پیشرفت فیزیکی ۱۰ درصد در حال فعالیت است.

او با اشاره به اینکه مجتمع قضایی صدرا در حال احداث است، از ایجاد ستاد مردمی سازی صدرا در راستای مشارکت مردم خبر داد و گفت: در خصوص مسکن ملی در شیراز ۲۱۱ هزار نفر ثبت نام کردند که پس از استعلام و بررسی پرونده‌ها ۷۸ هزار نفر پذیرفته شدند که با توجه به کمبود زمین در شیراز ۱۷ هزار واحد نهضت ملی به صدرا واگذار شد که در ۱۰ سایت در حال اجراست و با عبرتی که از مسکن مهر گرفتیم همزمان همه نیازهای این مسکن‌ها هم در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت عمران صدرا در بحث تامین نیازهای آموزشی نیز بیان کرد: در این رابطه ۱۸ باب مدرسه در مقاطع مختلف تحصیلی با ۲۲ هزار متر مربع زمین راه اندازی خواهد شد، این درحالی است که دستگاه‌های خدمات رسان باید انجام می‌دادند و امسال نیز هنرستان ۱۸ کلاسی با برآورد ۱۸ میلیارد تومان راه‌اندازی می‌شود.

پوربهی، فعالیت‌های عمران صدرا را در حوزه مذهبی ساخت ۱۲ باب مسجد صدرا عنوان کرد و گفت: در مجموع ۱۶ هزار و ۵۰۰ متر مربع زمین را برای مساجد در نظر گرفته‌ایم.

او افزود: علاوه بر آن، ساخت ۲ کلانتری و تکمیل و ساخت ساختمان پلیس تخصصی نیز در حال احداث است.

مدیرعامل عمران صدرا با اشاره به اینکه در این شهر سرانه‌های فضای سبز آموزشی و فرهنگی و تجاری دیده شده است، اظهار کرد: کار در حوزه فرهنگی نیاز به زمان دارد و شهر صدرا غیر از سایر شهرها نیاز به ساختاری دارد که با هیئت مدیره‌های ۱۸۰ مجتمع رایزنی و مقرر شد بعد از ساماندهی و بازبینی مجموعه‌ها بتوان مدیریت واحد ایجاد کرد و با مدیریت شهری به هماهنگی برسد.

پوربهی عنوان کرد: بزرگترین مجموعه استاندارد فوتسال را در صدرا راه‌اندازی کردیم و از حضور استاد ناظم الشریعه به عنوان چهره شناخته شده فوتسال دنیا و مهمترین سرمربی فوتسال کشور در برنامه‌های ورزشی استفاده می‌شود.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=71832

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.