• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 25 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
1
مدیرکل ثبت احوال فارس؛

به ازای هر ۴ ازدواج یک طلاق در فارس ثبت شده است

  • کد خبر : 71775
  • 05 شهریور 1402 - 19:55
به ازای هر ۴ ازدواج یک طلاق در فارس ثبت شده است
مدیرکل ثبت احوال فارس، تعداد ازدواج‌های ثبت شده طی پنج ماه گذشته در استان را ۱۱ هزار و ۸۷۷ مورد اعلام کرد و گفت: نرخ طلاق استان در همین بازه زمانی ۳۹۹۷ مورد بوده که نشان می‌دهد به ازای هر ۴ ازدواج یک طلاق انجام شده است.

سید عباس هاشمی یکشنبه پنجم شهریور در جمع خبرنگاران ضمن بیان اینکه با وجود کاهش نرخ ولادت، فارس وارد سیاه‌چاله جمعیتی نشده است، گفت: از ابتدای امسال تا پایان مرداد، ۲۲ هزار و ۸۴۵ واقعه ولادت در فارس حادث شده حال آنکه سال گذشته در همین بازه زمانی ۲۳ هزار و ۳۵۲ واقعه ولادت در فارس ثبت شده بود؛ مقایسه این اعداد نشان‌دهنده کاهش ۲.۲ درصدی است.

این مقام مسئول نرخ باروری در فارس را ۱.۵۴ اعلام و اضافه کرد: از ابتدای سال تا پایان مرداد، ۵۳۱ مورد دوقلوزایی و ۱۴ مورد سه قلوزایی در فارس ثبت شده است.

هاشمی با اشاره به اینکه نرخ وفات امسال در فارس رشد ۱.۳ نسبت به سال گذشته داشته است، از کاهش ۱۷ درصدی نرخ ازدواج و کاهش ۹ درصدی نرخ طلاق در این استان طی همین بازه زمانی خبر داد.

او گفت: طی ۵ ماه منتهی به پایان مرداد امسال ۱۱ هزار و ۸۷۷ فقره ازدواج و در همین مدت ۳۹۹۷ فقره طلاق در دفاتر رسمی ثبت شده و مقایسه‌ نشان از ثبت یک طلاق به ازای هر ۴ ازدواج است.

وی اضافه کرد: نرخ طلاق استان در همین بازه زمانی ۳۹۹۷ مورد بوده که نشان می‌دهد به ازای هر ۴ ازدواج یک طلاق انجام شده است.

این مقام مسئول یکی از بیشترین درخواست‌ها از ثبت احوال را تغییر نام و نام خانوادگی ذکر و اضافه کرد: از ابتدای امسال تاکنون۳۰۴۴ فقره پرونده تغییر نام خانوادگی و ۲۲۸۸ فقره پرونده تغییر نام در فارس تشکیل شده است.

هاشمی، همچنین گفت: آمارهای پنج ماه گذشته نشان می‌دهد که در بحث نامگذاری پسران آیهان، امیرعلی، آراد، حسین، آریا، امیرحسین، کیان، شاهان، محمد و ماهان و در نامگذاری دختران اسامی دلوین، فاطمه، رستا، زهرا، آدینا، نیلا، نورا، آیلین، نیکا و آوا جزو ۱۰ نام پرتقاضا بوده است.

مدیرکل ثبت احوال فارس خاطرنشان کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون ۱۱ هزار و ۹۰۳ نوزاد پسر و ۱۰ هزار و ۹۴۲ نوزاد دختر در این استان متولد شده‌اند.

جمع آوری شناسنامه‌های ایرانیان

هاشمی همچنین پاسخگویی به ۷۵ هزار استعلام و ثبت‌نام ۶۸ هزار و ۷۲۰ مورد کارت هوشمند ملی طی پنج ماه گذشته را از دیگر خدمات اداره کل ثبت احوال فارس در پنج ماه گذشته برشمرد و اظهار کرد: ۹۸ درصد افراد واجد شرایط برای دریافت کارت هوشمند ملی ثبت‌نام کرده‌اند.

او، تعداد کارت‌های هوشمند ملی رسوب شده در دفاتر پستی استان را ۸۸ هزار و ۹۵۶ مورد اعلام و خاطرنشان کرد: علیرغم ارسال پیامک به این شهروندان هنوز مراجعه‌ای برای دریافت کارت ملی انجام نشده است.

مدیرکل ثبت احوال فارس یادآور شد: براساس پیش‌بینی‌های انجام شده در برنامه هفته توسعه به مرور تمام شناسنامه‌های ایرانیان جمع آوری و کارت هوشمند ملی جایگزین آن خواهد شد.

شناسایی ۱۴۰ ایرانی بدون شناسنامه در فارس

او پیرامون صدور شناسنامه برای اتباع بیگانه دارای مادر ایرانی بدون اشاره به تابعیت آنها و تهدیدهای ناشی از این رویکرد، گفت: این دغدغه را با نگاه تهیه اصلاحیه بر قانون سال ۹۸ مکررا اعلام کرده‌ایم و آمادگی داریم هر نوع همکاری را در این زمینه با نمایندگان داشته باشیم.

هاشمی همچنین تعداد شناسنامه‌های صادر شده برای اتباع بیگانه دارای مادر ایرانی در استان را ۱۹۸ مورد اعلام و اضافه کرد: برای ۱۴۰ ایرانی بدون شناسنامه شناسایی شده در استان نیز تشکیل پرونده انجام شده است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=71775

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.