• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 23 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
1

نخستین اردوی کتابخوانی عشایر فارس در آباده برگزار شد

  • کد خبر : 71768
  • 05 شهریور 1402 - 15:08
نخستین اردوی کتابخوانی عشایر فارس در آباده برگزار شد
نخستین برنامه طرح «اردوی کتابخوانی عشایر» در منطقه ییلاقی کمینگاه دهستان خسرووشیرین شهرستان آباده برگزار و محیطی پرنشاط برای کودکان فراهم شد.

نخستین برنامه طرح «اردوی کتابخوانی عشایر» رویداد یک روزه ارائه خدمات فرهنگی، با هدف توسعه عدالت فرهنگی و تسهیل دسترسی جامعه عشایر به کتاب و منابع اطلاعاتی، با حضور محمدحسین فیروزی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس، حمید اسلم‌بخش، رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان آباده، کتابداران شهرستان آباده و نمایندگانی از اداره کل امور عشایر، اداره آموزش و پرورش عشایر، کمیته امداد امام خمینی (ره) و سپاه عشایر استان فارس در منطقه ییلاقی کمین‌گاه دهستان خسرووشیرین شهرستان آباده برگزار شد.

به نقل از کتابخانه‌های فارس، در این اردوی یک روزه، محمدحسین فیروزی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس عنوان کرد: در اجرای سیاست‌های این نهاد توسعه خدمات کتابخوانی و کتابخانه‌ای یکی از برنامه‌های اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس است. با همراهی و هم‌افزایی دستگاه‌های فرهنگی استان و دستگاه‌های متولی امور عشایر در تلاش هستیم، فرهنگ کتاب و کتابخوانی را بیشتر از گذشته در بین عشایر عزیز استان فارس ترویج کنیم. لذا با تفاهمنامه‌هایی که منعقد شده است، برنامه‌ریزی‌های جدیدی توسط کارشناسان طراحی کرده‌ایم.

فیروزی با اشاره به اینکه این برنامه در سایر مناطق عشایری فارس نیز ادامه دارد، عنوان کرد: امروز رویداد ارائه خدمات فرهنگی در مناطق عشایرنشین استان فارس را با عنوان اردوی کتابخوانی عشایر از شهرستان آباده آغاز کرده‌ایم و امیدواریم تا پایان سال و با برنامه‌ریزی‌ها در همه‌ی نقاط استان پهناور فارس که عشایر کوچ رو حضور دارند بین اعضاء این جامعه حضور پیدا کرده و با ارائه خدمات کتاب محور به ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین عشایر اقدام کنیم.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی فارس گفت: از ابتدای سال تحصیلی جدید برنامه‌های متنوع دیگری که دانش‌آموزان عشایر استان فارس را پوشش می‌دهد با کمک دستگاه‌های همراه و همکار اجرا  می‌کنیم. اطمینان داریم با عقبه‌ی فرهنگی و تمدنی که در استان فارس وجود دارد این اقدام فرهنگی مورد استقبال عشایر قرار خواهد گرفت. با توجه به فواصل زمانی مشخص در هر منطقه ای که عشایر حضور داشته باشند تلاش می کنیم اردوی کتابخوانی را اجرا کنیم.

در این اردوی یک روزه کتابخوانی، مسابقه‌های کتابخوانی، نشست‌های کتابخوانی، اجرای نمایش، قصه گویی، جمع خوانی، نقاشی، شعرخوانی، بلندخوانی و  … دیگر برنامه‌ها در منطقه عشایرنشین و ییلاقی کمین‌گاه شهرستان آباده با کمک و تسهیل کارشناسان فرهنگی برگزار شد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=71768

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.