• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 25 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
0

دومین همایش سرمایه‌گذاری در فارس برگزار شد

  • کد خبر : 71765
  • 05 شهریور 1402 - 10:51
دومین همایش سرمایه‌گذاری در فارس برگزار شد
با حضور استاندار فارس و فرمانداران شش شهرستان استان و سرمایه گذاران، دومین همایش فرصت‌های سرمایه گذاری در مرودشت برگزار شد.

استاندار فارس در این همایش با تاکید بر جذب سرمایه گذاران و حمایت از آنان در فارس اظهار کرد: سرمایه گذاری که با دید نوع دوستی وارد این عرصه می‌شود، حتما باید از جانب مدیران دستگاهها حمایت شود و بروکراسی‌های اداری را از جلوی پای آنها بردارند.

محمدهادی ایمانیه با pشهرستانپها و سرمایه گذاران شد و اظهار کرد: استفاده از مدل‌های جدید مالی امروز برای سرمایه گذاری یک اصل است و زیاد نباید به منابع دولتی تکیه کرد.

استاندار فارس خواستار مصرف بهینه انرژی از سوی سرمایه گذاران شد و گفت: با استفاده از روش‌های مختلف می‌توان به روند سرمایه گذاری و رونق اقتصادی در کشور کمک کرد.

ایمانیه همچنین بر ضرورت حمایت همه جانبه از سرمایه گذاران تاکید کرد و ادامه داد: در همین راستا در جریان سفر امروز به شهرستان مرودشت مصوب شد که یک شهرک صنعتی جدید تاسیس و عمدتا برای صنایع تبدیلی استفاده شود. این آمادگی را داریم در پنج شهرستان دیگر نیز از راه‌اندازی چنین شهرکی حمایت کنیم.

او اظهار کرد: این شهرستان‌ها در زنجیره ارزش مواد غذایی اعم از کشاورزی، باغداری، دامداری و مرغداری و هم با توجه به برخورداری از آثار تاریخی و طبیعی در زمینه گردشگری می‌توانند موفق باشند.

او با تاکید بر اینکه در هر ۳۷ شهرستان استان، ظرفیت و بناهای تاریخی متعددی وجود دارد، اظهار کرد: در حوزه گردشگری تاریخی، مذهبی، تفریحی و سلامت باید برخلاف تبلیغات و معرفی نادرست و خلاف واقعی که غربی‌ها از کشورمان داشته و دارند، کشور و استان و ظرفیت‌ها و توانمندی‌های آن را به دنیا معرفی کنیم تا شاهد حضور گردشگران بسیاری در کشور باشیم؛ یکی ای راه های تحقق این موضوع، توسعه سرمایه گذاری در این زمینه‌هاست.

استاندار فارس، تسهیلات و تامین زیرساختپها را دو مشکل پیش روی سرمایه گذاران عنوان کرد و گفت: برخی سرمایه گذاران برای تکمیل سرمایه گذاری خود نیاز به تسهیلات دارند سریعترین روش تامین منابع مالی استفاده از ابزارهایی همچون شراکت، صندوق توسعه ملی، بازار بورس و… است.

ایمانیه افزود: در خصوص زیرساخت ها بویژه آب و برق اقدامات متعددی انجام شده است.

او خاطرنشان کرد: احداث خط انتقال آب از خلیج فارس به استان از چند نقطه مختلف و استفاده از پساب شهرهای بزرگ دو روش اصلی تامین آب صنایع است. برای تامین برق نیز، احداث نیروگاه و استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر در دستور کار قرار دارد که این حوزه هم آماده همکاری با سرمایه گذاران هستیم.

رئیس شورای توسعه و برنامه فارس، افزایش بهره وری را یکی دیگر از جنبهپهای سرمایه گذاری عنوان کرد و افزود: با ارتقا تکنولوژی، استفاده از الگوهای جهانی و هم افزایی به سمت بیشترین بهره با صرف کمترین هزینه قدم بردارید.

ایمانیه در پایان خطاب به سرمایه گذاران حاضر در این همایش، گفت: از شما که در راستای توسعه کشور، اشتغال آفرینی، رونق تولید و بهبود معیشت مردم تلاش می‌کنید، سپاسگزارم.

صفری، مدیر قرارگاه جهادی کوثر در این مراسم ضمن تقدیر از حمایت‌های مجموعه استانداری از این قرار گاه اظهار کرد: قدم‌های موثری در زمینه جذب سرمایه گذار و حل موانع برداشته شده و برای نخستین بار مرکز سرمایه گذاری و توسعه معاملات تجاری استان فارس در کشور عمان راه‌اندازی شد.

او با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های سرمایه گذاران ما موضوع صادرات و و برگشت سرمایه است، افزود: هر کدام از واحدهای صنعتی بخواهند محصولات خود را صادر کنند این مرکز کار را به صورت تضمیمنی انجام می‌دهد و علاوه بر بازاریابی بازگشت پول را هم تضمین و جذب سرمایه گذار را هم دنبال می‌کند.

صفری ادامه داد: از فرمانداران محترمی که در جلسه حضور دارند می‌خواهیم که فرصت‌های سرمایه گذاری را بر اساس زیرساخت‌های شهرستان به ما معرفی کنند.

او با بیان اینکه تسهیل و تسریع در کار سرمایه گذاری هدف دیگر قرارگاه است، افزود: بروکراسیپهای اداری با پیگیری قرارگاه، به حداقل ممکن رسیده و قرارگاه جهادی کوثر فارغ از بروکراسی‌های اداری، در خدمت سرمایه گذاران و واحدهای تولیدی است لذا آمادگی همه جانبه خود را با همه بخش‌های سرمایه گذاری اعلام میپداریم.

صفری با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در راستای حمایت از سرمایه گذاری، اظهار کرد: همه مکلفیم نسبت به این امر مهم توجه خاص داشته باشیم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت فارس نیز در حاشیه این همایش گفت: هم‌اندیشی تیم اقتصادی، نوآوری، خلاقیت و رشد کیفیت زمینه‌ساز ارتقاء صنعت و رشد کیفیت تولیدات داخلی و قابلیت عرضه و رقابت‌ در بازارهای خارجی است.

حمیدرضا ایزدی، برگزاری همایش فرصت‌های سرمایه گذاری گفت: این رویداد فرصتی برای تعریف و دستیابی به پروژه‌های متناسب با ظرفیت‌های فارس خواهد بود.

او افزود: برای جذب سرمایه گذار ضرورت دارد ضمن شناسایی کامل پتانسیل‌ها، از ظرفیت نخبگان و دانشگاهیان و فعالان اقتصادی استفاده شود.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=71765

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.