• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
1
معاون وزیر ارتباطات مطرح کرد:

شتاب بخشی به پروژه توسعه فیبر نوری منازل و کسب و کارها در شیراز

  • کد خبر : 71696
  • 04 شهریور 1402 - 21:09
شتاب بخشی به پروژه توسعه فیبر نوری منازل و کسب و کارها در شیراز
معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در جلسه مشترک با استاندار فارس و شهردار شیراز، موانع اجرای پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها در شهر شیراز برداشته شد و شاهد شتاب بخشی در اجرای این پروژه ملی در شهر شیراز خواهیم بود.

به گزارش سحاب پرس و به نقل از روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس، علی اصغر انصاری معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این جلسه گفت: پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها از پروژه های بزرگی است که توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در کشور در حال اجرا است و تکمیل آن نیازمند همکاری همه دستگاهها است.
وی افزود: وزارت ارتباطات در سطح ملی تمامی پیش بینی را از نظر مقررات، تعرفه ها و حتی سهمیه بندی بین اپراتورها را برای تسریع در اجرای این پروژه تعیین و ابلاغ نموده است و ادارات کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استانها و همچنین ادارات کل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مناطق کشور و بالطبع مدیران این ادارات به عنوان نماینده وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و نیز رگولاتور مسئول رسیدگی به مشکلات و مواردی هستند که بعضاً به علت برخی از ناهماهنگی ها، اجرای این پروژه را با تاخیر مواجه می کند.
دبیر شورای راهبری توسعه شبکه ملی اطلاعات با بیان اینکه برنامه وزارت ارتباطات در دو سال آینده شتاب دهی به توسعه و تکمیل پروژه ها خواهد بود، اظهار داشت: منتفعان پروژه فیبرنوری پرسرعت، شهروندان و کسب و کارها خواهند بود و بنابراین انتظار داریم شهرداری ها و نهادهایی که فیبر مستقل دارند به این پروژه کمک کنند و با اشتراک امکانات خود مطابق با تعرفه ها، زمینه تسریع در اجرای این پروژه را برای اپراتورهای مجری طرح فراهم کنند.
محمدهادی ایمانیه استاندار فارس با بیان اینکه امیدآفرینی نه با حرف بلکه با روحیه جهادی و تلاش به دست می آید، تصریح کرد: فراز و نشیب همیشه در اجرای کارها وجود دارد لیکن هدف ما باید ایجاد آینده کاری برای جوانان و مردم باشد.
وی افزود: پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها اینترنت با کیفیت و پرسرعت مطابق با استانداردهای جهانی را در دسترس جوانان و کسب و کارها قرار می دهد و نتایج اجتماعی آن بسیار مهم بوده و حتی می تواند مهاجرت معکوس به کشور را در پی داشته باشد.
استاندار فارس در ادامه با اشاره به برنامه سفر هیات دولت به استان فارس تا پایان شهریورماه، رهنمودها و دستورات لازم را برای تسریع در عملیات اجرایی فیبر منازل و کسب و کارها در شیراز و ایجاد دسترسی تعدادی از شهروندان شیرازی به فیبر نوری پرسرعت تا پایان شهریورماه ارایه کرد.
گفتنی است این جلسه به میزبانی استاندار فارس و با حضور محمدحسن اسدی شهردار شیراز، حمید سلیمان پور مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس، ندا رحیمی مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه جنوب، حجت رئیسی رئیس سازمان فاوا شهرداری شیراز و معاونان و کارشناسان طرفین برگزار شد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=71696

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.