• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 23 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
1
رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات فارس؛

خدمات رسانی ۱۰۵ موکب فارس به زائران اربعین

  • کد خبر : 71668
  • 04 شهریور 1402 - 19:49
خدمات رسانی ۱۰۵ موکب فارس به زائران اربعین
رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات فارس گفت: در مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی امسال، ۱۰۵ موکب از فارس خدمات خود را به زائران حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، عرضه خواهند کرد.

اسکندر قاسمی شنبه ۴ شهریور در جمع خبرنگاران، گفت: از ۱۰۵ موکب، ۹ موکب در محدوه جغرافیایی فارس، ۸ موکب در مرز شلمچه، ۱۱ موکب در نجف، ۳۳ موکب در مسیر نجف به کربلا، ۴۲ موکب در کربلا، یک موکب در کاظمین و یک موکب در شهر بلد سامرا مستقر شده و به زوار حضرت سیدالشهدا (ع) خدمات اسکان، تغذیه و پذیرایی را ارائه می‌دهند.

او با اشاره به اینکه سال گذشته فارس در ایام اربعین ۱۰۲ موکب داشت و امسال به ۱۰۵ موکب افزایش پیدا کرده است، ادامه داد: با تلاش‌های انجام شده در مواکب اربعینی فارس سطح مطلوبی از خدمت‌رسانی به زوار به ویژه در تامین آب شرب و فضای استراحت زائران فراهم شده است.

رئیس مواکب اربعینی فارس در ادامه بیان اینکه خدمت‌رسانی به زوار اباعبدالله الحسین (ع) توفیقی بزرگ از خدای منان است که نصیب هر کسی نمی‌شود، گفت: موکب‌داری در راه امام حسین (ع) یک افتخار است و این افتخار باید در تمام مراحل زندگی به‌عنوان یک سرلوحه در همه امور قرار گیرد.

او با اشاره به اینکه اگر قدر این افتخار را بدانیم، قطعا خدای منان و خاصه حضرت زهرا (س) این خدمتگزاری را برای عاشقان اهل بیت (ع) ادامه دار خواهد کرد، افزود: عشق به امام حسین (ع) و محبت به آن حضرت در فطرت و سرشت همه عاشقان‌شان نهادینه شده است و باید این عشق و علاقه را با خدمتگزاری خالصانه به زوار سیدالشهدا (ع) به همگان نشان داد.

رئیس کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد اربعین حسینی موکب‌داری را یک فرصت استثنایی برای ترویج فرهنگ ناب اهل بیت عصمت و طهارت (ع) دانست و گفت: خدمت به زوار امام حسین (ع) باید دارای کیفیتی در خور شان زوار باشد تا ضمن ایجاد رضایت در زائرین، رضایت قلبی حضرت اباعبدالله الحسین (ع) را نیز فراهم کند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=71668

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.