• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
2
نماینده ولی‌فقیه در فارس؛

برای ساخت ایران قوی باید ارتباطات سیاسی ما با دنیا تقویت شود

  • کد خبر : 71614
  • 03 شهریور 1402 - 16:55
برای ساخت ایران قوی باید ارتباطات سیاسی ما با دنیا تقویت شود
نماینده ولی‌فقیه در فارس و امام جمعه شیراز با تاکید بر اینکه برای ساخت ایران قوی باید از نظر سیاسی در دنیا، ارتباطاتمان تقویت شود، گفت: هیچ کدام از جریان‌های سیاسی در این راه نباید کم لطفی کنند.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های امروز نماز جمعه شیراز بیان کرد: طی سال‌های اخیر مردم ما موفق به حضور در راهپمیایی عظم اربعین شده‌اند.

او ادامه داد: زیارت امام حسین(ع) در دهه ۶٠ بسیار دشوار بود اما امروز میلیون‌ها نفر برای زیارت این حرم مطهر پیاده‌روی می‌کنند که این نشان از تاثیرگذاری مبارزه ایثارگران و آزادگان و خون شهداست و لذا باید قدردان و شکرگذار باشیم.

امام جمعه شیراز تاکید کرد: توصیه‌هایی برای زائران در مراسم پیاده‌روی و گرما مداوم اعلام می‌شود که باید مدنظر عزیزان قرار گیرد.

آیت‌الله دژکام به هفته دولت هم اشاره و با تاکید بر اینکه باید یادمان باشد که چرا بزرگداشت هفته دولت برگزار می‌شود، گفت: تا وقتی که ارزش‌های در ذهن شهیدان رجایی و باهنر بر دولت و کارگزاران حاکم باشد، در مسیر درست هستیم اما اگر از این مسیر منحرف شویم، ضرر خواهیم کرد.

او با بیان اینکه امروز در دولت سیزدهم، با یک دولت پایبند به ارزش‌ها مواجه هستیم، با طرح سوالی مبنی بر اینکه چرا در هشتم شهریوماه یک رئیس جمهور و یک نخست وزیر را به شهادت رساندند؟ افزود: نظام امامت اینقدر دشمن دارد که حاضرند رئیس جمهور را هم شهید کنند تا این نظام ادامه نیابد و لذا اگر سران قوای ما را به شهادت رساندند به همین دلیل است.

امام جمعه شیراز عنوان کرد: جبهه استکبار سر دشمنی شدیدی با نظام امامت دارد و باید خودمان را برای یک مبارزه طولانی با آنها آماده کنیم اما از طرفی رهبر انقلاب اعلام کردند که به قله نزدیک هستیم و نزدیک قله بودن بدین معناست که باید امیدوار باشیم و البته ایستادگی کنیم.

آیت‌الله دژکام همچنین افزود: در طول سال‌های گذشته و پس از جنگ تحمیلی، دشمن تمایل داشته که به میدان بیاید و بجنگد اما نتوانسته است گزینه نظامی را بکار بگیرد.

او ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اگر ایران قوی را مطرح کرده، برای بازدارندگی است و لذا باید خودمان را برای ساخت ایران قوی آماده کنیم.

نماینده ولی‌فقیه با تاکید بر اینکه برای ساخت ایران قوی باید از نظر سیاسی در دنیا، ارتباطاتمان تقویت شود، افزود: اقداماتی که طی دو سال اخیر از جمله قرارداد راهبرد اقتصادی با چین، عضویت ایران دربریکس و …انجام شده، در راستای ایران قوی است.

آیت‌الله دژکام با تصریح بر اینکه وقتی امنیت و قدرتمندی ایجاد شود، مسئله اقتصادی هم جلو می‌رود، تاکید کرد: هیچ کدام از جریان‌های سیاسی در این راه نباید کم لطفی کنند.

او به روز کارمند در چهارم شهریورماه هم اشاره و خاطرنشان کرد: تجلیل از کارمندان نمونه وظیفه انسانی است که متاسفانه ادبیاتی در کشور ایجاد و تشکر حذف شده است و آن را وظیفه می‌دانند در حالی که کارمندی که وظیفه خود را خوب انجام می‌دهد باید مدنظر باشد.

او همچنین در بخش نخست خطبه این هفته نماز جمعه شیراز پیرامون معارف انقلاب اسلامی، گفت: این انقلاب بر پایه باورهایی شکل گرفته و ما مکرر باید این باورها را مرور و به دنبال تعمیق و تثبیت آنها در ذهن خودمان و نسل‌های بعدی انقلاب اسلامی باشیم، چرا که نگاه و امید ما این است که پرچم انقلاب اسلامی به دست امام زمان سپرده شود.

امام جمعه شیراز خاطرنشان کرد: امامت نیز به عنوان یکی از باورهای اصلی انقلاب اسلامی، موضوع استمرارپذیر در طول تاریخ بشر است.

آیت‌الله دژکام با تصریح بر این نکته که همیشه باید یک حجت بین خدا و خلق وجود داشته باشد و امکان قطع آن وجود ندارد، عنوان کرد: نه تنها در دنیا که در آخرت، این امامت است که ما را به سمت بهشت می‌برد.

او افزود: شبهه‌ای در اذهان برخی ایجاد شده مبنی بر اینکه  حجت الهی در زمان حضور امام هست اما در زمان غیبت، حجتی بر خلق لازم نیست، در حالی که این یک اشتباه بزرگ است و کسانی که این حرف را می‌زنند، معلوم است که از معارف شیعه بهره درستی نبرده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در فارس تاکید کرد: ما معتقدیم که امامت در طول تاریخ بشر مستمر بوده ولو اینکه امام معصوم در پرده غیبت باشد، چرا که واسطه‌هایی وجود دارد که حجت را بر مردم تمام می‌کند.

آیت‌الله دژکام ادامه داد: در زمان غیبت، مجتهدین جامع الشرایط، این حجت را بر ما تمام می‌کنند و امروز که حکومت اسلامی مستقر است، یک مجتهد جامع الشرایط به عنوان نائب امام زمان(ع) بر ما حکومت دارد.

او با تاکید بر اینکه فرمان بردن در عمل ثابت می‌شود، گفت: کسی این ذهنیت را نداشته باشد که امروز می‌توانیم مسلمانی کنیم اما کاری به نظام و نیابت امام زمان(عج) و ولایت نداشته باشیم.

امام جمعه شیراز تصریح کرد: مسلمان باید خود را عضوی از نظام امامت بداند و بر خود واجب بداند که از نائب امام زمان تبعیت کند.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه این باور است که امروز نظام استکبار را به چالش کشیده است، افزود: باور شیعی، باید حفظ شود و نباید به عنوان موضوعی عادی جلوه داده شود، نباید باورها را بین ما سست کنند، چرا که دشمن تلاش می‌کند به این باورها لطمه وارد کند که امید است بصیرت و هوشیاری مردم ایران مانع از این مهم شود.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=71614

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.