• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 25 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
0
رئیس سازمان آتش نشانی شیراز؛

جزییات آتش‌سوزی کارخانه فوم شیراز/عملیات اطفاء ادامه دارد

  • کد خبر : 71414
  • 01 شهریور 1402 - 12:40
جزییات آتش‌سوزی کارخانه فوم شیراز/عملیات اطفاء ادامه دارد
رئیس سازمان آتش نشانی شیراز با اشاره تداوم عملیات اطفایی در حادثه آتش‌سوزی کارخانه فوم‌سازی شیراز، به تشریح اقدامات اجرایی شده در این عملیات پرداخت.

هادی عیدی پور چهارشنبه اول شهریور به خبرنگاران گفت: ساعت ۹ و ۴۱ دقیقه صبح امروز وقوع یک آتش‌سوزی در خیابان کارگر شهرک صنعتی شیراز به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده و تیم‌هایی به محل اعزام شد.

او افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد که حریق در انبار مخازن گازوئیل و پنتان در یک کارخانه‌ی تولید ساندویچ پنل و فوم‌های صفحه‌ای در شهرک صنعتی شیراز روی‌داده‌ است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی شیراز با بیان اینکه به دلیل گستردگی حریق، تیم‌های عملیاتی اعزامی از ۱۷ ایستگاه با تجهیزات کامل و ماشین‌آلات سنگین و نیمه‌سنگین اطفائی و امدادی به محل اعزام شدند، گفت: این آتش‌سوزی با توجه به وجود مواد اشتعالزای فراوان، بسیار گسترده بود.

عیدی‌پور با اشاره به اینکه حریق با سرعت تمام سوله‌های کارخانه را در بر گرفته بود، گفت: تیم‌های عملیاتی با استقرار در محل از جهات مختلف نسبت به مهار آتش و جلوگیری از گسترش حریق اقداماتی را اجرایی کرده‌اند.

او اضافه کرد: همچنین در حال حاضر چند مخزن گاز تحت فشار در موقعیت آتش سوزی است که تمرکز نیروهای عملیاتی بر جلوگیری از انفجار این مخازن و آتش‌سوزی بیشتر است.

عیدی‌پور عنوان کرد: در حال حاضر نیروهای آتش‌نشانی از  ۱۷ ایستگاه و حدود ۲۵ دستگاه خودرو آتش‌نشانی، در محل حادثه حضور دارند و تخلیه‌ کارخانه‌ مجاور در حال حاضر انجام شده و عملیات اطفاء حریق و پیشگیری از گسترش حریق به سمت مخازن تحت فشار، به طور هم‌زمان در حال اجراست و اولویت با کنترل مخازن‌گاز تحت فشار است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=71414

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.