• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 25 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
2
رئیس اتاق بازرگانی فارس؛

رشد ۵ برابری صادرات از فارس طی ۱۰ سال

  • کد خبر : 71393
  • 01 شهریور 1402 - 14:00
رشد ۵ برابری صادرات از فارس طی ۱۰ سال
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس گفت: در یک دوره ۱۰ ساله صادرات فارس که ۱۰۰ درصد غیرنفتی محسوب می‌شود، پنج برابر شده است.

محمدصادق حمیدیان، در شصت و نهمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی فارس که عصر روز گذشته ۳۱ مرداد برگزار شد، بیان کرد: میزان صادرت استان فارس به لحاظ ارزشی و وزنی طی یک دوره ۱۰ ساله به پنج برابر افزایش رسیده و امسال تلاش این است که میزان صادرات استان به عدد سه میلیارد دلار برسد.

به گزارش سحاب پرس و به نقل از اتاق فارس، حمیدیان افزود: باتوجه به اینکه در این مدت در برخی از سال‌ها میزان صادرات محصولات کشاورزی استان فارس حدود ۳۳ درصد از صادرات کل محصولات کشاورزی کشور بوده و این نکته می‌طلبد که با درنظر گرفتن وضعیت خشکسالی و تامین ۱۲ درصد محصولات غذایی کشور در استان فارس، دولت به این استان نگاه ویژه‌ای داشته باشد که این مهم تاکنون اتفاق نیفتاده است.

رئیس اتاق بازرگانی فارس با اشاره به دستور جلسه مطالبات گندم کاران استان از دولت اضافه کرد: حدود ۶۰ درصد مطالبات گندم کاران از دولت پرداخت شده است که مابقی مطالبات آنها با هدف تسهیل حال گندم کاران در قالب پرداخت خسارت ناشی از عدم پرداخت یا تهاتر با سود بانکی شون را به عنوان مصوبه شورای گفتگوی استان به شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی ملی ارسال می‌کنیم تا در این زمینه در کشور تصمیم گیری شود.

او ادامه داد: موضوع ممنوعیت چاپ آگهی های شرکتهای تعاونی در روزنامه‌های کثیرالانتشار استان بنا به درخواست فعالان اقتصادی در دو جلسه متوالی در صحن اصلی شورای گفتگوی استان مطرح و بررسی‌های لازم انجام شد و با توجه به اینکه این موضوع مبنای قانونی ندارد و در استان دیگری وجود ندارد، در استان فارس نیز لغو شد.

حمیدیان عنوان کرد: همچنین موضوع اجرای پروژه FTTH کارخانه نوآوری شیراز نیز مطرح شد و با توجه به توسعه این کارخانه طرح ایجاد خانه خلاق و سایر ابعاد توسعه ای آن این موضوع در ابعاد گسترده تر در استان بررسی شود.

حمیدیان افزود: همچنین چهار موضوع در حوزه خدمات فنی و مهندسی سازمان نظام مهندسی ساختمان و تعارض‌های این حوزه، با درخواست سازندگان مسکن مطرح شد که بنا به پیشنهاد مدیریت ارشد استان مقرر شد کمیته‌ای با حضور نماینده چهار دستگاه متولی و نماینده اتاق بازرگانی و سازمان برنامه و بودجه استان در سطح استان تشکیل شود و نتایج بررسی‌های تخصصی آن کمیته در جلسه بعدی شورای گفتگوی استان مطرح شود.

استاندار فارس نیز  تشکیل جلسات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی را بسیار ارزشمند عنوان کرد و گفت: تشکیل این جلسات رویکرد دولت سیزدهم بوده و همواره از نظرات بخش خصوصی خواهیم برد.

محمدهادی ایمانیه، تشکیل این قبیل جلسات را بسیار ارزشمند دانست‌ و افزود: تشکیل این جلسات همواره مورد تاکید ریاست جمهوری و دولت سیزدهم بوده است.

استاندار فارس اظهار کرد: همواره از نظرات بخش خصوصی بویژه در مباحثی همچون سرمایه گذاری، صنعت، معدن، کشاورزی، باغداری و سایر مسائل مرتبط با این بخش بهره خواهیم برد.

او اضافه کرد: عمدتا معتقدیم این گونه مباحث هر چه از دولتی بودن خارج شود و به دست مردم و با مشارکت مردم به سرانجام برسد ارزشمند است که در راستای توسعه کشور و استان خواهد بود.

ایمانیه در ادامه به مباحث مطرح شده در این جلسه اشاره کرد و گفت: در این جلسه مسائل مختلفی به بحث و تبادل نظر گذاشته شد؛ اختلاف نظری مابین سازندگان، نظام مهندسی و حوزه دولتی وجود دارد که مقرر شد کمیته مخصوصی این موضوع را پیگیری و در جلسه آتی نتیجه را برای تصمیم گیری در شورا مطرح کند.

او ادامه داد: شکایت گندم‌کاران مبنی بر اخذ خسارت در تاخیر دریافت مطالبات موضوع دیگری بود که در جلسه امروز مطرح شد و امیدواریم با همکاری شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی کشور و حمایت ایشان مرتفع شود.

رئیس شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی فارس خاطرنشان کرد: مقرر شد مشکلات انبوه سازان و صادر کنندگان در حوزه مالیات، با همکاری مدیرکل مالیاتی استان در کمترین زمان ممکن مرتفع شود و گزارش آن نیز در جلسه بعدی به استماع اعضا خواهد رسید.

شصت و نهمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان فارس با دو پیش از دستور و سه دستور جلسه با حضور استاندار فارس، رئیس اتاق بازرگانی فارس، اعضای دولتی و بخش خصوصی شورای گفتگوی استان و همچنین مدیران کل دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی در سالن شهید قاضی استانداری فارس برگزار شد.

با مصوبه این جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی فارس، ممنوعیت چاپ آگهی‌های شرکت‌های تعاونی در روزنامه‌های فارس لغو شد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=71393

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.