• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
3

آغاز به‌کار طرح ملی “اعتلا” به میزبانی دانشگاه آزاد فارس

  • کد خبر : 71383
  • 01 شهریور 1402 - 7:49
آغاز به‌کار طرح ملی “اعتلا” به میزبانی دانشگاه آزاد فارس
طرح ملی «اعتلا» به منظور تعالی بخشی معرفتی، مهارتی و حرفه‌ای اساتید و کارکنان دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان‌های فارس، بوشهر، خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد به میزبانی دانشگاه آزاد فارس واحد شیراز آغاز به‌کار کرد.

معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی در همایش دو روزه طرح “اعتلا” ضمن محکومیت حادثه تروریستی شاهچراغ (ع)، اظهار داشت: براساس اسناد دانشگاه آزاد باید به عنوان کلان راهبرد به دانشگاه تراز انقلاب تبدیل شود که طرح اعتلا شروعی برای این اقدام است و این مسئولیتی است که باید آن را محقق کنیم.

به گزارش سحاب پرس و به نقل از دانشگاه آزاد شیراز، محمد قربانی گلشن آباد با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد براساس اسناد بالادستی مانند سند دانشگاه اسلامی، سند سیاست‌های کلی رهبری در حوزه علم و فناوری، سند چشم اندار و سند پشرفت و غیره سند تحول و تعالی دانشگاه را ایجاد کرده است، یادآور شد: در این سند ارزش‌های تحول آفرین را دسته بندی و ادبیات تحول آفرین ایجاد کرده است.

او با طرح سوالی مبنی بر اینکه دانشگاه را به یک دانشگاه تراز اسلامی برسانیم چه باید کرد؟ عنوان کرد: این مهم در حوزه علم و فناوری، فرهنگی، دانشجویی و غیره است که در اسناد بالادستی مشخص شده است.

قربانی گلشن آباد گفت: به لحاظ تبارشناسی تاریخی دانشگاه یک نهاد جدید التاسیس است که بعد از سفرهای سه گانه ناصرالدین شاه به فرنگ و پیشنهاد مستشاران برای نوسازی ایران بود که در ادامه طبقه نوظهوری را در ایران به وجود آورد.

او افزود: خروجی آن طرح‌های روشن فکری منورالفکرانی شد که امروز شاهد آن هستیم.

معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه مدرنیته چه در غرب و چه در ایران دو ساحت دارد، خاطرنشان کرد: یک ساحت مدرنیسم مبتذل است که عمده بروز آن در سبک زندگی است.

او افزود: یک ساحت مدرنیسم در نظامات دانشگاهی و آکادمیک دنیا است که با تاسیس نهادها و دستگاه‌های فراملی و بین المللی تمام دانشگاه ها، نظامات دانشگاهی و اندیشمندان را تحت فرمولی در اختیار خود قرار دهند.

قربانی گلشن آباد با اشاره به اینکه علم ناشی از پاسخ به یکسری مسائل است، یادآور شد: گاهی سوال از محیط پیرامون است و گاهی سوال را می‌سازند و می‌گویند باید به این سوالات پاسخ دهید و در این حالت در مسیر تولید علم آن‌ها قرار می‌گیرد.

او با اشاره به اینکه وظیفه ما در این حالت چیست و چرا برخی‌ها دانشگاه آزاد را زبر ضربه قرار می‌دهند؟ خاطرنشان کرد: پاسخ این است که ما می‌خواهیم بساط مدرنیته موقر را از نظام دانشگاهی برچینیم.

معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این دانشگاه، دانشجویان و اساتید باید در خدمت کشور ملت و نظام باشد و اولویتی در خارج از نظام نیست و وابسته نظام است.

قربانی گلشن آباد با بیان اینکه دانشگاه آزاد بلندگو هیچ جریان خارجی و اپوزیسیون نیست، یادآور شد: ایده ما در مدیریت دانشگاه مهم است و دانشگاه آزاد طرح پایش را دارد و دستگاه ها، نهادها و غیره براساس نظام مسائل باید کار را پیش ببرند.

به گفته او، نظام غربی به دنبال تغییر نظام فکری دانشگاه است و در حوزه آسیب‌های اجتماعی، خودرو و غیره متهم اول به لحاظ تئوریک و عملی دانشگاه است و باید در این زمینه مبانی دانشگاه که مدرنیته موقر است برطرف کرد تا مشکلات حل شود.

او بیان کرد: براساس اسناد بالادستی تکلیف و ماموریت داریم که این جریان را تغییر دهیم و در بحث‌های مختلف مانند هویت، حوزه فرهنگ، سینما و غیره باید راه حل داشته باشیم.

طرح اعتلا از دوره‌های کارآمد، سازنده و کاربردی است 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی فارس نیز در این مراسم طرح اعتلا را یکی از دوره‌های کارآمد، سازنده و کاربردی دانست که نقش ارزنده‌ای در هم افزایی و هم اندیشی و تعالی بخشی معرفتی، مهارتی و حرفه‌ای مسئولین، اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی خواهد داشت.

محمدرضا قائدی ضمن محکوم کردن حادثه تروریستی شاهچراغ با اشاره به استقبال قابل ملاحظه‌ای که از طرح اعتلا شد، بیان کرد: نتایج برگزاری این طرح‌های فاخر در دانش افزایی و هم اندیشی اساتید، مسئولان، کارکنان و دانشجویان قابل مشاهده است.

او با بیان اینکه دوره اول طرح اعتلا در استان فارس در بهمن ماه سال گذشته با شرکت ۱۵۰ نفر از اساتید برجسته در حرم مطهر شاهچراغ برگزار شد، خاطرنشان کرد: خوشبختانه این طرح دستاوردهای ارزنده‌ای به همراه داشت و دوره استانی این طرح با حضور ۲۵۰ نفر از اساتید در خردادماه ۱۴۰۲ برگزار شد.

قائدی افزود: در حال حاضر نیز میزبان جمع زیادی از اساتید کشوری در همایش دو روزه شیراز هستیم که امید است نتایج خوبی به همراه داشته باشد.

او با اشاره اهمیت دانش افزایی، و تعالی حرفه‌ای در حوزه آموزش گفت: دوره اعتلا به همت مجموعه توانمند دانشگاه آزاد و با ابداع معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور برگزار شد تا به این اهداف نائل شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی فارس با قدردانی از برگزار کنندگان این طرح سراسری یادآور شد: همزمان با برگزاری طرح اعتلا مسابقات فوتسال کارکنان و هیئت علمی‌های سراسر کشور در شیراز برگزار می‌شود.

قائدی افزود: به توجه به رویدادهای متنوعی که در حال برگزاری است، مجموعه دانشگاه آزاد فارس در جبهه‌های مختلف آموزشی، فرهنگی، ورزشی و غیره در حال فعالیت و اقدام است.

اعتلا طرحی کارگشاست  

همچنین حجت الاسلام یعقوبی نماینده ولی‌فقیه در دانشگاه آزاد اسلامی فارس در این نشست گفت: طرح ملی اعتلا یکی از طرح‌های جدید و کارگشا است.

او ادامه داد: در شرایطی که مقام معظم رهبری می‌فرمایند ما در سخت‌ترین دوران جنگ‌های ترکیبی هستیم؛ طرح ملی اعتلا با لحاظ مفاد سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه علم و فناوری، نقشه جامع علمی کشور، سند دانشگاه اسلامی و … با تاکید بر سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی، اجرا شده است.

یعقوبی با تاکید بر ضرورت به روز بودن اساتید و دانشجویان با توجه به بمباران خبری دشمن در فضای مجازی گفت: جهاد تبیین نیز با وجود طرح‌هایی، چون طرح اعتلا امروز کاملا احساس می‌شود.

او با اشاره به اهمیت علم آموزی و مطالعه بیشتر و به روز تصریح کرد: دور هم بودن اساتید و وحدت و انسجام آن‌ها موجب تقویت انگیزه‌ها خواهد شد تا در راه پیشبرد آرمان‌های نظام اسلامی بیش از پیش موفق عمل کنیم.

یعقوبی خاطرنشان کرد: در مسیر علم آموزی و پشبرد آرمان‌های نظام اسلامی باید پاسخگوی شبهات هم باشیم تا بتوانیم این مسیر را به خوبی طی کنیم.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=71383

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.