• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
2
سید عبدالرضا دستغیب؛

اهدا بیش از ۱۲۵ هزار جلد کتاب در سرای فرهنگ مهربانی

  • کد خبر : 71314
  • 30 مرداد 1402 - 16:50
اهدا بیش از ۱۲۵ هزار جلد کتاب در سرای فرهنگ مهربانی
مدیر عامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز از اهدای بیش از 125 هزار جلد کتاب در سراهای فرهنگ مهربانی در شیراز خبر داد.

به گزارش سحاب پرس، مدیر عامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز ضمن قدردانی از اقدام به اجرای طرح نذر ( اهدا ) کتاب توسط دستگاه های متولی لازم به ذکر است در طول سالیان گذشته توسط مجمع خیرین شهرساز وفرهنگ ساز شیراز این طرح در حال اجراست و در عجبم چرا وچگونه مدیران ارشد استانی وشهری از آن بی اطلاع وفرمان موازی کاری صادر می کنند.

سید عبدالرضا دستغیب گفت تا کنون حجم انبوهی از کتابهای مازاد در منازل با فرهنگ سازی گسترده این مجمع وخیرین همراه به منظور بهره مندی گروه های هدف خصوصا آندسته از علاقمندان مطالعه که توان خرید کتاب وسایر محصولات چاپی فرهنگی را ندارند به مجموعه های تحت نظارت مجمع خیرین شهرساز وفرهنگ ساز شیراز اهدا شده است.

نوع فعالیت های خیر خواهانه این مجمع در شیراز به الگویی ملی بدل گردیده است که تاکنون شهرداران واعضای شوراهای اسلامی سایر شهرهای کشور برای الگو برداری وبهینه سازی آن به کلانشهر شیراز آمده اند و خیرین فارس به نحوی شایسته از آنان میزبانی نموده اند.

سراهای فرهنگ مهربانی در شیراز بصورت کاملا خیر خواهانه با اهدافی متعالی و همکاری نیک اندیشان بصورت رایگان در چهار منطقه شهری در حال فعالیت ومردم ضمن آشنایی با این سراهای مهربانی با دست ودلبازی کتابهای شخصی خود را به این مراکز هدیه می کنند و مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز این کتاب ها را به کتابخانه های رسمی و خصوصی و خصوصا اداره کل زندانهای فارس و همچنین در طرح پیوند با کتاب استفاده نموده است

در روزهای گذشته مدیریت ارشد استان فارس برضرورت پرهیز ازموازی کاری در امور فرهنگی در نشست شورای فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان تاکید موکد داشته اند.اما ناباورانه در جلسه ای دیگر ودر روزهای گذشته با حضور شهردار محترم شیراز دست به اقدامی موازی با هدف نذر کتاب بدون توجه به ماهیت وجودی مجمع خیرین شهرساز وفرهنگ ساز شیراز و سراهای یار مهربان کتاب می زنند. اگر نذر (اهدا) کتاب طرحی موفق وملی از سوی مردم شیراز است باید در تقویت آن کوشید واز موازی کاری با این عنوان پرهیز نمود .

هر چند ذکر این نکته لازم است که بهره مندی کتابخانه های استانی از کتابهای قابل اهدا غیر قابل کتمان است، اما نیازها باید از محل تجمیع وسازمان یافته خود تقسیم وبه دست گروههای هدف رسانیده شود.

پر واضح است که سراهای یار مهربان ویژه اهدای کتابهای خوانده شده مردم سالهاست که با مهر مردم شیراز عجین شده ودر افکار عمومی شناحته شده استواگر طرحی برای تکمیل ویا غنای این مراکز در دست بررسی است باید مکمل وموید سراهای یار مهربان باشد.

وی افزود ایجاد مراکز نذر ( اهدا) کتاب در شرایط فعلی بطور حتم باعث پراکندگی کمی کتابها وعدم توفیق در تمرکز طرح فوق خواهدشد. چنانچه سراهای مهربانی از سال ۱۳۹۴ تاسیس وتا کنون به ذخیره سازی ودسته بندی تعداد ۱۲۵۴۴۳ کتاب با موضوعات مختلف شده اند واین مخازن فرهنگی به سهولت ورایگان در اختیار علاقمندان مطالعه است .

ناگفته نماند عناوین کتابهای اهداء شده نه تنها به مسایل ومباحث اقتصادی ، اجتماعی وفرهنگی که به عناوین درسی وکمک آموزشی در سطوح مختلف پایه تا آموزش عالی نیز پرداخته و مردم وخصوصا جوانان برای عبور از گذر تورم قمیتی در حوزه نشر از این مخازن ارزنده بهره گیری لازم را دارند.

حال پرسش اینجاست که آیا ایجاد مرکز موازی در حوزه نذر کتاب بدون توجه به سوابق اجرایی این مجمع خیریه که الگوی ملی در نذر کتاب وبه فعل رساندن توان خیرین است می تواند توجیه پذیر باشد.

در پایان مدیر عامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز اضافه کرد ای کاش زمانی برسد که توسط متولیان و مسئولین ارشد استان کتابخانه مرکزی و تالار شهر که نیاز شهروندان عزیز شیرازی مدت ها مردم چشم انتظار وبی صبرانه منتظر این پروژه های ارزشمند هستند افتتاح و رو نمایی شود.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=71314

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.