• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 25 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
1
یکی از رهبران جبهه مقاومت عراق؛

اربعین غیر سیاسی؛ اربعین سکولار است

  • کد خبر : 71310
  • 30 مرداد 1402 - 19:42
اربعین غیر سیاسی؛ اربعین سکولار است
یکی از رهبران جبهه مقاومت عراق تاکید کرد: اربعین بدون فریاد، بدون ندای مرگ بر آمریکا و بدون سیاست؛ همان اربعین و هیئت و مسجد سکولار است.

حجت‌الاسلام سید هاشم‌ الحیدری دوشنبه ۳۰ مردادماه در اجلاسیه بین‌المللی روز جهانی مسجد در شیراز با بیان اینکه مسجد به تعبیر امام(ره) سنگر است، گفت: در قرآن دو مسجد داریم؛ یکی مسجدی که بنای آن حقیقی است و دیگری آنکه بر بنای تقوا ساخته شده؛ بنایی که تنها ظاهرش نشان مسجد بودن نیست بلکه همان سنگر است.

او با بیان اینکه مسجد تقوا، بدون روح و بی ولایت و دفاع از ولایت معنا ندارد، افزود: مسجد بدون سیاست، همان مسجد سکولار است و از این دست مساجد در جهان اسلام از ابتدا تاکنون زیاد داریم.

یکی از رهبران جبهه مقاومت عراق اضافه کرد: مسجد کوفه، در زمان بنی امیه، دست بنی امیه و سکولار بود اما در زمان حضرت علی(ع)، مسجد اسلام بر بنای نظام اسلامی بود، لذا مسجد با گفتار قرابت دارد.

سیدهاشم‌الحیدری خاطرنشان کرد: اربعین بدون گفتار حضرت زینب(س)، اربعین نیست و اربعین اسلامی همان موکب حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) است. اربعین بدون فریاد، بدون ندای مرگ بر آمریکا و بدون سیاست همان اربعین و هیئت و مسجد سکولار است.

او با بیان اینکه امام خمینی(ره) مساجد را در ایران احیاء کرد، گفت: ما امروز در جنگ تمام عیار قرار داریم و اگرچه در فلسطین با جنگ امنیتی، در لبنان با جنگ اقتصادی و امنیتی، در عراق با جنگ اقتصادی و فرهنگی و در ایران با جنگ اقتصادی و فرهنگی مواجه هستیم، اما همچنان مسجد محور دفاع از مقاومت محسوب می‌شود.

سیدهاشم‌الحیدری ادامه داد: مساجد در ایران، رهرو رهبر جامعه و حامی رهبر جامعه هستند و امروز اگر مسجد، مسجد دفاع ولایت از فقیه نبود و با تبیین ولایت، از نائب امام زمان(عج) دفاع نمی‌کرد، همان مسجد سکولار تلقی می‌شود.

او با بیان اینکه مساجد در ایران پس از انقلاب اسلامی به سمت کربلای هشت ساله حرکت کردند و به کانون رهروان امام خمینی(ره) تبدیل شدند، تاکید کرد: هدف اول جبهه استکبار و تمدن غربی، ولایت فقیه است و چه در شبکه‌های فارسی و چه عربی و انگلیسی این حقیقت مشهود است.

این رهبر جبهه مقاومت عراق اضافه کرد: چهل و چهار سال فتنه اول و آخر جبهه استکبار بر همین محور ولایت فقیه بنا نهاده شده و به همین دلیل امروز دفاع از نظام جمهوری اسلامی و امام خامنه‌ای در ایران اسلامی از اوجب واحبات است.

سیدهاشم‌الحیدری که معتقد است ام القرای نظام اسلامی، ایران است، جهاد تبیین را یکی از وظایف مهم امروز مساجد ذکر و خاطرنشان کرد: در میدان فرهنگی باید به جد برای تحقق این مهم ورود کنیم.

این رهبر جبهه مقاومت عراق ضمن بیان اینکه زمان ما زمان کربلا نیست بلکه زمان ما زمان روحیه کربلاست و مسئله جهاد و تبیین باید به خوبی اجرایی شود، گفت: وظیفه اول مساجد حقیقی، بحث جهاد تبیین است.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=71310

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.