• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 23 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
0
معاون آموزش دانشگاه علوم پزشکی شیراز؛

علوم‌پزشکی شیراز جزء ۱۰۰۰دانشگاه برتر جهان قرار گرفت

  • کد خبر : 71305
  • 30 مرداد 1402 - 15:09
علوم‌پزشکی شیراز جزء ۱۰۰۰دانشگاه برتر جهان قرار گرفت
معاون آموزش دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد که این دانشگاه در نظام رتبه‌بندی شانگهای برای سال ۲۰۲۳، در ردیف هزار دانشگاه نخست جهان جای گرفته است.

محسن رازقی با بیان اینکه نظام رتبه‌ بندی یک سازمان مستقل در زمینه اطلاعات آموزش عالی است و از نظر قانونی تابع هیچ دانشگاه یا سازمان دولتی نیست، افزود: نظام شانگهای به ‌عنوان یک مرکز پیشرو و قابل اعتماد برای رتبه ‌بندی دانشگاه‌های جهان شناخته می‌شود.

به نقل از علوم پزشکی شیراز، رازقی با اشاره به موفقیت دانشگاه‌ علوم پزشکی شیراز به همراه دو دانشگاه علوم پزشکی تهران و شهید بهشتی در این رتبه بندی علمی، گفت: در این رتبه بندی، چهار معیار کیفیت آموزش، کیفیت در زمینه اعضای هیات علمی، برونداد پژوهشی و عملکرد سرانه، در قالب شش شاخص مورد ارزیابی قرار می گیرد.

معاون آموزشی دانشگاه علوم‌ پزشکی شیراز، این دستاورد را حاصل تلاش اساتید، دانشجویان و محققان توانمند دانشگاه علوم‌ پزشکی شیراز در ارائه آموزش‌های باکیفیت و انجام تحقیقات ارزشمند در حیطه‌های بالینی و علوم‌ پایه سلامت و انجام طرح‌های کاربردی دانست و از اساتید و دانشجویان دانشگاه به پاس تلاش مستمر در این زمینه و کسب این موفقیت، تقدیر کرد.

رازقی خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز با حدود ۱۰ هزار دانشجو در رشته‌ها و مقاطع تحصیلی مختلف و نزدیک به هزار عضو هیات علمی و ۱۷ دانشکده مستقر در شیراز و شهرستان‌های استان فارس، دارای حدود هشت دهه پیشینه آکادمیک بوده و به عنوان یکی از دانشگاه‌های تراز اول کشور شناخته می‌شود.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=71305

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.