• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
0
مدیر کل پست استان فارس؛

مردم برای دریافت گذرنامه به پست مراجعه نکنند/پیگیری مرسوله گذرنامه از طریق سامانه رهگیری

  • کد خبر : 71284
  • 29 مرداد 1402 - 19:05
مردم برای دریافت گذرنامه به پست مراجعه نکنند/پیگیری مرسوله گذرنامه از طریق سامانه رهگیری
مدیر کل پست استان فارس بر لزوم پیگیری مرسوله گذرنامه از طریق سامانه رهگیری تاکید کرد و گفت: مردم برای دریافت گذرنامه به پست مراجعه نکنند و ما به خادمان مردم در اسرع وقت گذرنامه ها را به دست مردم خواهیم رساند.

به گزارش سحاب پرس، مهدی آزادی گفت: امروزه به خاطر نزدیک شدن به اربعین حسینی، مراجعه به پست افزایش یافته است.

مدیر کل پست استان فارس با اشاره به اینکه افرادی قصد سفر به عراق را دارند، برای دریافت گذرنامه به پست مراجعه می کنند، یادآور شد: حجم تقاضاها باعث شده تا میزان فعالیت کار همکاران در پست رو به افزایش دهد.

آزادی با یادآوری این مطلب که زمان تحویل گذرنامه از زمان تحویل نسبت به دوری و نزدیکی به شیراز بین ۲۴ تا ۴۸ ساعت طول می کشد، افزود: برخی عجله می ‌کنند و به ادارات پست مراجعه کرده، نکته ای که وجود دارد مرسولات در شیراز با ظرفیت ۲۲۰ نفر نامه رسانه به درب منازل ارسال می کنیم.

وی با اشاره به اینکه ما در اداره پست استان فارس فضایی برای پذیرایی و اسکان افراد نداریم و با توجه به اینکه گذرنامه ساعت ۱۲ به بعد به پست مرکزی تحویل می شود کار ثبت آن چند ساعت کار طول می کشد، افزود: مردم چند ساعت معطلی بی جهت را برای خودشان نخرند و در منزل خود منتظر گذرنامه هایشان باشند.

آزادی با اشاره به اینکه علی رغم اینکه گفته شد مردم پیش از محرم و صفر به دنبال کارهای گذرنامه های خود باشند، اما بازهم شاهد حجم مراجعه برای دریافت گذرنامه ها هستیم، افزود: حضور افرادی که دنبال گذرنامه هستند، باعث اختلال در سایر کارها می شود، سالن پست مرکزی ظرفیت حضور نهایت ۵۰ نفر را دارد، از این رو لازم است مردم از طریق سامانه رهگیری پستی به آدرس https://tracking.post.ir می توانند مرسولات را پیگیری کنند و اگر رسیده باشد، همکاران ما طی ۲۴ ساعت مرسوله را به دست متقاضی می رسانند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته روزانه حدود پنج هزار نفر مراجعه کننده برای دریافت گذرنامه داشتیم که از مردم خواهش می کنیم برای دریافت به محل پست مراجعه نکنند و از سامانه های رهگیری پیگیر مرسوله خود باشند، افزود: ما خادمان زوار حضرت سیدالشهدا (ع) در اسرع وقت گذرنامه زائران را به دست آنان می رسانیم.

آزادی با اشاره به اینکه از ابتدای مرداد ماه تاکنون ۵۳ هزار فقره گذرنامه تحویل مردم دادیم و چیزی به عنوان برگشتی مگر اینکه فرد منزل نبوده و یا مشکل آدرس داشته، نداریم که تعداد برگشتی ها بسیار کم و در حد ۶۰ فقره است، افزود: از ابتدای مرداد دریافت گذرنامه از روزانه ۵۰ فقره شروع شد و تا ۷۰۰ فقره در روز رسید و اداره گذرنامه روز گذشته ۱۰۶ هزار گذرنامه را به پست تهران تحویل داده که آن هم به ۱۲۴ نقطه استانی تقسیم بندی کرده اند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=71284

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.