• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 25 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
2
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا

یک خط انتقال آب کشاورزی در بیضا به بهره برداری رسید

  • کد خبر : 71254
  • 29 مرداد 1402 - 9:57
یک خط انتقال آب کشاورزی در بیضا به بهره برداری رسید
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا از افتتاح و بهره برداری طرح انتقال آب با لوله گذاری پلی اتیلن با قطر 315 میلیمتر و به طول 650 متر در روستای علی آباد قرق این شهرستان خبر داد.

به گزارش سحاب پرس و به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بیضا، صدیقه مویدی گفت: برای اجرای پروژه موصوف ۱۵ میلیارد و ۱۱۹ میلیون ریال اعتبارات دولتی و خودیاری اهالی روستا صرف شده است.

او اظهار کرد: این طرح انتقال آب با اعتبار ۱۳ میلیارد و ۸۱۹ میلیون ریال از محل اعتبارات ملی و استانی اجرای شبکه های آبیاری و زهکشی و  با مشارکت یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریالی مردمی تکمیل گردید.

مویدی با اذعان به اینکه این طرح در بهبود وضعیت کشاورزی منطقه نقش مهمی دارد افزود: پروژه انتقال آب روستای علی آباد قرق با عملیات حفر ترانشه به وسیله بیل مکانیکی در خرداد ماه ۱۴۰۲ آغاز شد و بعد از گذشت دو ماه در اواسط مرداد ماه امسال به بهره برداری رسید.

به گفته این مقام مسئول: این کانال ظرفیت انتقال ۳۰ متر بر ثانیه آب را دارد و با این اقدام زیربنایی بالغ بر ۶۰۰ هکتار از اراضی زیر دست که اغلب شامل باغ و زراعت هستند، از چشمه ملوسجان مشروب می شوند.

او تصریح کرد: با ساخت این کانال آبرسانی اشتغال ۶۰ نفر در بخش کشاورزی تثبیت می‌شود.

وی از اهداف اجرای این طرح حفاظت خاک و حفظ حریم زمین های کشاورزی، جلوگیری از تخریب و فرسایش خاک، صرفه جویی در مصرف آب مورد نیاز کشاورزی، ممانعت از برداشت غیر مجاز آب در مسیر، کم کردن تلفات ناشی از نشت و تبخیر آب در بستر جوی ها و بهبود نظام توزیع آب در مزارع عنوان کرد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=71254

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.