• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 27 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
10
رئیس کل دادگستری فارس و رئیس هیأت امنای ستاد دیه فارس:

با همت بنیاد مستضعفان زمینه آزادی ۸۸ زندانی جرایم غیرعمد از زندان های استان فارس فراهم شد

  • کد خبر : 7123
  • 04 شهریور 1399 - 20:29
با همت بنیاد مستضعفان زمینه آزادی ۸۸ زندانی جرایم غیرعمد از زندان های استان فارس فراهم شد
رئیس کل دادگستری فارس از آزادی 88 زندانی جرایم غیرعمد در زندان های استان با همکاری بنیاد مستضعفان خبرداد.

رئیس کل دادگستری فارس در طرح آزادی زندانیان جرایم غیرعمد استان فارس در زندان مرکزی شیراز ضمن تسلیت به مناسبت ایام سوگواری سالار شهیدان اباعبدالحسین(ع) گفت: در دوران تحول قوه قضائیه و با حضور رئیس جدید سازمان زندان ها، تحولات اساسی و بنیادی در سازمان زندان ها انجام شده است و یکی از حرکات مهم، انعقاد تفاهم نامه همکاری بین بنیاد مستضفعان، سازمان زندان ها و ستاد دیه کشور می باشد.
حجت الاسلام و المسلمین سیدکاظم موسوی افزود: براساس این تفاهم نامه، با کمک ۳میلیارد تومانی بنیاد مستضفعان به زندانیان استان فارس، زمینه آزادی ۸۸ زندانی اززندان های استان فراهم گردید.
وی اضافه کرد: بدهی این زندانیان، مبلغ ۷۰میلیارد تومان بوده است که مبلغ ۶۷میلیارد تومان را شکات از حق قانونی خود گذشت کرده اند که این عمل خداپسندانه آنان بسیارارزشمند و ستودنی است.
رئیس کل دادگستری فارس اضافه کرد: تعداد ۹۸۱ زندانی جرایم غیرعمد در زندان های استان فارس بسر می برند که این افراد به حمایت خیرین و نیکوکار نیازمند هستند.
وی  بابیان این مطلب که مردم فارس در امور خیر در کشور پیشتاز هستند اظهارداشت: بدهی این تعداداز زندانیان جرایم غیرعمد بالغ بر ۲۰۰میلیارد تومان است که این مبلغ برای خیرین فارس مبلغ بالایی نیست و اگر بخشی از این مبلغ را خیرین تأمین کنند مبلغی هم شکات رضایت می دهند که بامساعدت ستاد دیه کشورمی توانیم زمینه آزادی این افراد را از زندان های استان فراهم نماییم.
حجت الاسلام و المسلمین موسوی یادآور شد: اگر مردم و خیرین کمک کنند و مخصوصاً در ماه محرم و صفر بخشی از نذورات خود را با توجه به وضعیت کرونا برای آزادسازی زندانیان درنظر بگیرند ما هم تلاش می کنیم تا زمینه آزادی افراد بدهکار مالی در زندان ها را فراهم کنیم.
وی در جمع زندانیان گفت: امیدواریم همه مردم قانون را رعایت کنند تا خواسته یا ناخواسته همنوعان ما گرفتار زندان نشوند چرا که کار زندانبانی کاری بسیار سخت و طاقت فرساست و مدیرکل زندان ها و مسؤولین ستاد دیه با تلاش شبانه روزی خود می کوشند تا زمینه آزادی زندانیان فراهم شود.
مدیرکل زندان های فارس در این مراسم گفت: تعداد ۲۸۲زندانی جرایم غیرعمد از ابتدای سال جاری با همت ستاد دیه، خیرین و بنیاد مستضعفان با مبلغ بیش از ۶۸میلیارد ریال از زندان های استان آزاد شده اند.
اسحاق ابراهیمی گفت: بیشترین کمک را شکات پرونده ها با مبلغ ۶۲۳ میلیارد و ۱۸۴ میلیون و ۵۷۶ هزار ریال داشته اند که جا دارد از همه این عزیزان قدردانی شود.
سیدرضا اسکندری مدیرنمایندگی ستاد دیه فارس نیزضمن قدردانی از خیرین همراه ستاد دیه استان گفت:
ستاد دیه استان فارس با شماره حساب  ۱۰/ ۱۱۹۹۱۱۹۹ نزد کلیه شعبه بانک ملت و شماره کارت بانکی ۶۱۰۴۳۳۷۷۷۰۰۳۰۹۶۱  و از طریق سامانه تلفن همراه #۷۷۷۷۰۷۱۷۸۰ آماده دریافت کمک های نقدی خیرین در امر آزاد سازی زندانیان جرایم غیر عمد استان فارس می باشد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=7123

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.