• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 25 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
2
شهردار منطقه ٢ شیراز؛

گذر گردشگری آبش‌خاتون در شیراز ایجاد می‌شود/آغاز عملیات های عمرانی در محلات کم برخوردار منطقه

  • کد خبر : 70500
  • 22 مرداد 1402 - 17:12
گذر گردشگری آبش‌خاتون در شیراز ایجاد می‌شود/آغاز عملیات های عمرانی در محلات کم برخوردار منطقه
شهردار منطقه ٢ شیراز گفت: طراحی گذر گردشگری "آبش خاتون"، به اتمام رسیده و با تصویب طرح، قرارداد این گذر در شیراز اجرایی خواهد شد.

به گزارش سحاب پرس، محمد مقدس‌زاده از تعریف و اجرای ۹ پروژه تاثیرگذار عمرانی در سطح منطقه دو خبر داد و اظهار کرد: این پروژه‌ها شامل احداث بولوار ۴۵ متری محراب، پیاده راه سلامت ضلع غربی بولوار احمدبن موسی(ع)، اجرای عملیات کف‌سازی بولوار احمدبن موسی‌(ع)، تکمیل پیاده‌راه سلامت جنب پل مدافعان سلامت، بهسازی معابر کوی زهرا(س)، عملیات زیرسازی، کانیواگذاری شهرک بهار و آسفالت و قیرپاشی سطح منطقه می‌باشد.

وی افزود: اعتبار این ۹ پروژه تاثیرگذار عمرانی بالغ بر ۶۲ میلیارد تومان است که از این تعداد، دو پروژه در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

شهردار منطقه دو شیراز در ادامه به اطلاعات آماری منطقه اشاره کرد و گفت: جمعیت منطقه دو بالغ بر ۱۸۷ هزار نفر، محدوده خدماتی این منطقه هزار و ۷۰۰ هکتار و حریم منطقه نیز ۲۹۰۰ هکتار می‌باشد.  مقدس‌زاده با اشاره به این‌که منطقه دو دارای ۲۲ محله با فرهنگ و آداب و رسوم متفاوت در حوزه جنوب و جنوب شرقی شهر شیراز قراردارد، تصریح‌کرد: بافت میانی و جنوبی این منطقه دارای محلات کم‌برخوردار و سکونتگاه‌های غیررسمی است که کمبود برخی آیتم‌های شهری همچون فضاهای آموزشی، بهداشتی و فرهنگی در سطح محلات منطقه قابل مشاهده است.

وی اضافه کرد: منطقه دو تمام آیتم‌های تعریف شده برای ایجاد یک شهرستان همچون فرودگاه، اورژانس، هلال احمر، پادگان و … را درخود دارد. به گفته شهردار منطقه دو، این منطقه از لحاظ اقتصادی بسیار حائز اهمیت است و مجموعه بنگاه‌های اقتصادی، بازرگانی و مجموعه‌های بنکداران شماره یک و دو در آن ایجاد شده است. مقدس‌زاده به پروژه‌های سرمایه‌گذاری سطح منطقه دو اشاره کرد و گفت: تعدادی از این پروژه‌ها همچون بازار پروتئین در محله دروازه‌کازرون تا پایان سال جاری افتتاح می‌شود که این پژروه از تعهدات معاونت مالی و اقتصادی است، اما شهرداری منطقه دو از هر کمکی که لازم باشد برای بهره‌برداری از آن دریغ نخواهد کرد. مقدس‌زاده در ادامه به برخی دیگر از پروژه‌های سرمایه‌گذازی منطقه اشاره و خاطرنشان‌کرد: عملیات مقدماتی اجرای مجموعه بنکداران شماره دو و پروژه هرمزگان نیز در حال انجام است.

وی افزود: برنامه شهرداری شیراز این است که ساماندهی محور دروازه کازرون انجام شود و جابجایی مغازه‌ها به بازار پروتئین در قالب تهاتر صورت گیرد.

حوزه درآمدی منطقه دو در چهار ماهه نخست امسال از دیگر موضوعات مورد اشاره شهردار منطقه دو بود. وی در همین ارتباط گفت: در فروردین‌ماه سال جاری درآمد منطقه ۴۵ درصد، در اردیبهشت ماه ۸۲درصد، در خردادماه ۶۷درصد، در تیرماه ۴۸ درصد و در مردادماه ۸۰ درصد بوده‌است. مقدس‌زاده علت کاهش درآمد در فروردین‌ماه را تعطیلی پانزده روزه عید نوروز اعلام کرد و گفت: در بیست روز ابتدایی مرداد‌ماه توانستیم ۸۰ درصد از بودجه درآمدی این ماه را جذب کنیم.

وی خاطرنشان‌کرد: بودجه درآمدی منطقه دو در سال جاری نسبت به سال گذشته افزایش یافته بطوری که از ۴۱۴ میلیارد تومان درآمد  سال گذشته باید به ۱۱۰۰ میلیارد تومان درآمد از محل صدور پروانه در سال جاری برسیم.   مقدس زاده با بیان این‌که منطقه دو در سال جاری مجموعاً باید ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان جذب درآمد داشته‌باشد، افزود: حسب تکلیف، منطقه دودر سال جاری و در جذب درآمد از محل صدور پروانه،۲۵۰ درصد افزایش را تجربه خواهد کرد. شهردار منطقه دو همچنین در این نشست به هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان جذب درآمد از محل وصول مطالبات و سایر حوزه‌ها و هزار میلیارد تومان پروژه‌های سرمایه گذاری اشاره کرد.

مقدس‌زاده افزود: طی دو ماهه گذشته ۴ پروژه شاخص تعریف و اجرای آن‌ها در نقاط کم‌برخوردار، اصیل و کهن منطقه دو در دستور کار قرار گرفت؛ چراکه در برخی از محلات حدود سی سال هیچ پروژه‌ای تعریف و اجرا نشده بود که با این اقدام موارد زیرساختی، شهرسازی و زیباسازی مد نظر قرار می‌گیرد. شهردار منطقه دو شیراز در ادامه به حوزه فضای سبز منطقه نیز اشاره و خاطرنشان‌کرد: منطقه دو دارای ۲۶ پارک و چهار فضای بزرگ است و فضای سبز منطقه جزو فضای سبز برتر شهرداری شیراز است.

مقدس‌زاده همچنین در خصوص آخرین وضعیت طراحی محور گردشگری آرامگاه آبش‌خاتون گفت: کار طراحی این محور رو به اتمام است و طی ۱۰ روز آینده مرحله انعقاد قرارداد اجرای گذر گردشگری شروع خواهد شد.

وی در ادامه با بیان این‌که در سطح  شهر شیراز ۱۰ سرای محله تعریف شده و از این تعداد ۶ سرای محله در منطقه دو قراردارد، گفت: منطقه دو به اندازه ۹ منطقه دیگر شهر شیراز بافت فرسوده دارد. این در حالی است که ۳۵ درصد صدور پروانه منطقه دو در بافت فرسوده است و بخش عمده درآمد صدور پروانه باید از دیگر مناطق تأمین شود. ساماندهی ضلع جنوبی ورودی شهر شیراز حد فاصل میدان ا… تا ابتدای ورودی کمربندی،  لوله‌گذاری دفع آب‌های سطح در بولوار مدرس و در سایر محلات و شهرک های سطح منطقه به همراه اجرای روکش آسفالت در معابر از دیگر پروژه‌های اجرایی عمرانی مورد اشاره شهردار منطقه دو شیراز بود.

مقدس‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بودجه خدمات شهری منطقه دو بالغ بر ۹۱ میلیارد تومان است. وی در خصوص آخرین وضعیت احداث پردیس سینمایی جوان نیز توضیحاتی را ارائه داد و گفت: این پردیس در تعهدات منطقه دو نیست، اما براساس اعلام متولیان، تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد. مقدس‌زاده با اشاره به تصویب و اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی در منطقه ابرازداشت: علاوه بر این‌ها براساس مصوبه شورای شهر باید ۱۴ مدرسه شیراز به زمین چمن مجهز شوند که از این تعداد دو مدرسه در سطح منطقه دو قرار دارد. به گفته شهردار منطقه دو، با نصب چمن‌های مصنوعی در این مدارس، هم دانش‌آموزان و هم شهروندان در ساعات غیر درسی می‌توانند از این امکانات بهره‌مند شوند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=70500

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.