• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 25 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
0
آیت‌الله دژکام تاکید کرد:

لزوم تمرکز دستگاه‌های اجرایی بر هماهنگی ایجاد جریان فرهنگی

  • کد خبر : 70451
  • 21 مرداد 1402 - 16:47
لزوم تمرکز دستگاه‌های اجرایی بر هماهنگی ایجاد جریان فرهنگی
نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به اهمیت ارتقای فرهنگی جامعه گفت: در صورت ایجاد یک جریان فرهنگی و اجتماعی در استان، همه آن را احساس می‌کنند و نیاز به آمار نیست بنابراین باید بر روی هماهنگی فعالیت‌های ۴۶ دستگاه اجرایی برای ایجاد یک جریان فرهنگی جهت کمک تغییر وضعیت موجود فرهنگی اجتماع تمرکز شود.

به گزارش سحاب پرس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس امروز، ۲۱ مرداد در یکصد و سی و نهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان، گفت: تمامی برنامه‌های مستمر باید ذیل نقشه مهندسی فرهنگی استان جای خود را پیدا کند که در این خصوص باید گفت‌وگو‌های بیشتری شکل بگیرد.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب نیز چند بار بر استفاده از گزارش آماری متقن برای تصمیم‌گیری تأکید دارند که باید مورد توجه واقع شود همچنین راه دیگری برای تصمیم‌گیری در این مسائل وجود دارد از این‌رو تحلیل عقلی و منطقی را به جای تحلیل آماری استفاده کنیم.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه در تحلیل آماری جای تردید وجود دارد و بسیاری از آمار‌ها قابل اطمینان نیستند، تاکید کرد: روش تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی خود را باید با مبنا قرار دادن تحلیل منطقی و فلسفی متحول کنیم و اگر تحلیل منطقی و فلسفی بخواهیم داشته باشیم به همان نتایج می‌رسیم، ولی وقتی به عنوان مقدمه تصمیم‌گیری به سراغ آمار می‌رویم در نتیجه‌گیری خود دچار خدشه می‌شویم.

آیت‌الله دژکام با توجه به اینکه جامعه علمی دنیا روی آمار در بحث‌های سیاسی و اجتماعی تأکید دارند، گفت: در شورای فرهنگ عمومی تلاش ما این است که به مرور آمار‌ها را متقن و قابل اعتماد کنیم و این مسیری است که باید طی شود.

نماینده ولی فقیه در فارس با اشاره به اینکه وجود جریان‌سازی در فعالیت مرتبط با نقشه مهندسی فرهنگی دستگاه‌های اجرایی احساس نمی‌شود، اضافه کرد: در صورت ایجاد یک جریان فرهنگی و اجتماعی در استان، همه آن را احساس می‌کنند و نیاز به آمار نیست بنابراین باید بر روی هماهنگی فعالیت‌های ۴۶ دستگاه اجرایی برای ایجاد یک جریان فرهنگی جهت کمک تغییر وضعیت موجود فرهنگی اجتماع تمرکز شود که امیدوارم با عنایت ویژه استاندار و مدیران ارشد استان به نتیجه مطلوب برسیم.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری بر ضرورت نفش‌آفرینی قشر روحانیت جامعه تاکید کرد و گفت: بخش مردمی حرکت فرهنگی اجتماعی جامعه به دست طلاب رقم خواهد خورد و از قدیم روحانیت شیعه یک ویژگی داشته که با مردم ارتباط گرفته و با مردم کار را پیش می‌برده است که متاسفانه این قسمت هم خودش را نشان نمی‌دهد.

وی ادامه داد: در بخش سازمان‌های مردم نهاد عمدتا باید روحانیت دخالت کند چراکه فعالیت روحانیت و دستگاه‌های اجرایی در کنار یکدیگر جریان‌ساز خواهد بود از این‌رو جریان مردمی و سازمان‌های مردم‌نهاد را باید بیش از پیش در جریان‌سازی‌های فرهنگی دخیل کرد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=70451

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.