• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 23 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
0
استاندار فارس؛

نذر کتاب راهی برای توسعه دانایی است

  • کد خبر : 70409
  • 20 مرداد 1402 - 19:40
نذر کتاب راهی برای توسعه دانایی است
استاندار فارس، تاکید کرد که برپایی جشنواره "نذر کتاب" را راهکاری مؤثر برای گردش بیشتر کتاب و افزایش بهره‌وری آن و البته کمک به توسعه دانایی دانست.

دکتر محمدهادی ایمانیه، در آیین آغازین جشنواره مردمی نذر کتاب فارس که در آستان مقدس حضرت شاهچراغ علیه السلام برگزار شد، گفت: فارس استانی فرهنگی و پایتخت فرهنگی و ادب ایران است که در این استان همواره از دیرباز به موضوع کتاب، ساخت کتابخانه و توسعه و ترویج کتابخوانی توجه داشته اند؛ ساخت کتابخانه آیت الله شهید دستغیب در سال ۱۳۳۲ با هزینه شخصی مردم، نشان دهنده نوع نگاه مردمان این دیار است.

استاندار فارس، کتابخوانی را اقدام و عملی مؤثر در رشد و تعالی ابعاد مختلف انسان دانست و افزود: در شرایطی که پیشرفت تکنولوژی و تغییر سبک زندگی، کتاب خواندن را در جامعه دچار مشکل کرده است، استفاده از هر روشی برای ترویج کتابخوانی و توجه به آثار مکتوب ارزشمند است.

ایمانیه با اشاره بر اینکه دویست جلد کتاب را از کتابخانه شخصی خود به این طرح اختصاص داده‌ام، افزود: شاید در ابتدا دل کندن از کتاب های شخصی که با حساسیت نیز تهیه نموده ایم سخت باشد، اما اگر به افزایش سرعت چرخه گردش کتاب و افزایش بهره وری و توسعه دانایی فکر کنیم و اینکه این کتاب‌ها می‌تواند در چرخه مطالعه، مورد استفاده کتابخوان های بیشتری قرار گیرد و در این مسیر چه برکات مادی و معنوی نصیب جامعه، دوستداران کتاب و اهدا کننده شود، در این خیر بزرگ از یکدیگر سبقت می گرفتیم.

رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی فارس ضمن دعوت از عموم مردم برای مشارکت در جشنواره نذر کتاب، گفت: تمامی شهروندان در خانه های خود کتاب هایی دارند که از آنها استفاده نمی کنند، این کتاب ها را می توانند به کتابخانه های عمومی اهدا نمایند تا برای استفاده مجدد در اختیار مردم قرار گیرد.

ایمانیه جشنواره نذر کتاب را اقدامی مثبت برشمرد و گفت: در این طرح با کمترین هزینه، بهره وری افزایش می یابد. برای اینکه نهاد کتابخانه های عمومی کشور بخواهد تمامی این کتاب ها را برای همه کتابخانه ها خریداری کند اعتبارات بسیار زیادی لازم است که قابل انجام نیست اما مشارکت مردم در این طرح می تواند، بخش مهمی از نیاز کتابخوانان را در استان مرتفع کند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=70409

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.