• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 25 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
2

آئین تکریم خبرنگاران در شیراز برگزار شد

  • کد خبر : 70187
  • 18 مرداد 1402 - 7:04
آئین تکریم خبرنگاران در شیراز برگزار شد
آئین گرامیداشت هفدهم مرداد، روز خبرنگار، با حضور جمعی از اصحاب رسانه استان فارس، در تالار حافظ شیراز برگزار شد.

شامگاه سه‌شنبه هفدهم مرداد، مراسم بزرگداشت روز خبرنگار، در تالار حافظ شیراز و با حضور استاندار، هاجری عضو شورای اسلامی شهر، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون سیاسی استاندار و جمعی از خبرنگاران، عکاسان خبری و اهالی رسانه برگزار شد.

در این مراسم که با قرائت کلام خدا و مداحی ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین آغاز شد؛ حمیدرضا قانعی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس سخنان کوتاهی بیان و مناسبت روز خبرنگار را تبریک گفت.

صفدر دوام نماینده خبرنگاران رسانه‌های مکتوب در این مراسم گفت: هر سال مشکلات خبرنگاران از جمله مشکل مسکن، امنیت شغلی و بیمه خبرنگاران تکرار می‌شود، به اعتقاد من این مشکلات در سطح استان حل‌شدنی نیست بلکه برای حل آنها نیازمند دفاع از اصحاب رسانه و قانونگذاری در این عرصه هستیم.

وی ادامه داد: اگر مشکل کنونی کشور مقابله با رسانه‌های معاندی است که قصد تخریب کشور و نظام را دارند باید شرایطی فراهم شود تا مشکلات زیرساختی رسانه‌ حل شود.

دوام اضافه کرد: خبرنگارانی هستند که با حداقل حقوق و بدون بیمه ارتزاق می‌کنند و تنها عشق و علاقه آنها موجب ادامه فعالیت‌شان در این عرصه شده است.

این خبرنگار اضافه کرد: هرچند استاندار فارس در حد توان پاسخگوی اهالی رسانه بوده و هستند اما با توجه به سابقه و ابداعات و ابتکارات خوب ایشان در حوزه‌های مختلف به ویژه حوزه سلامت و خیرین امید است با حمایت این مقام ارشد استان مشکلات زیرساختی خبرنگاران فارس نیز حل شود.

دوام با بیان اینکه ساماندهی اصحاب رسانه باید در دستورکار قراربگیرد، گفت: بانک اطلاعاتی خبرنگاران شناسنامه‌دار باید ساماندهی شود و تدابیر لازم برای رفع مشکلات آنها اندیشیده شود.

پشیمانم که عکاس خبری شدم

سخنان عکاس باسابقه ایرنا حرف دل همه خبرنگاران بود، دلنوشته ای که تا پایان مراسم بارها مورد تحسین و توجه قرار گرفت.

رضا قادری نماینده عکاسان خبری ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت شهید صارمی خبرنگار خبرگزاری ایرنا با خواندن دلنوشته ای، به وضعیت اهالی رسانه و عکاسان اشاره کرد و خواستار حمایت از عکاسان خبری شد.

قادری با اشاره به افزایش بسیار شدید هزینه تامین لوازم عکاسی، میزان حقوق و دستمزد عکاسان خبری را بسیار پائین ذکر و تاکید کرد که بعضی از تنگ‌نظری‌ها باعث حذف عکاس از بسیاری رویدادها شده است.

درد خبرنگاران مزمن شده است

سردبیر خبرگزاری دانشجویان ایران منطقه فارس نیز به نمایندگی از خبرگزاری‌ها، گفت: سه دهه به شکل مداوم دردها و مشکلات خبرنگاران و عکاسان خبری بیان شده و اگر قرار بود چاره شود تاکنون درمان شده بود.

علی محمد پشوتن با بیان اینکه دردها و مشکلات خبرنگاران مزمن شده و شاید تنها راه آن یک جراحی باشد که قطعا دشواری‌ها و عوارض خود را هم دارد، به برخی از مسائل پیش روی رسانه‌های برخط پرداخت.

او فرآیند تامین نیروی انسانی مورد نیاز رسانه، لزوم همراهی و حمایت برای تامین فضای مناسب برای فعالیت نمایندگی خبرگزاری‌های مختلف در سطح استان، ایجاد یک خانه رسانه با هدف استقرار دفاتر نمایندگی خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری و حمایت سخت افزاری از فعالان این عرصه را خواستار شد.

ایجاد صندوق رفاهی خبرنگاران و عکاسان 

پشوتن با قدردانی از تحقق وعده سال گذشته استاندار فارس در اعطای تسهیلات ارزان قیمت به خبرنگاران، گفت: امروز هویت خبرنگاران رسمی خبرگزاری‌ها، برای تهیه عکس و خبر، مورد تایید نیست زیرا برای ورود به هر مراسم و تهیه خبر و گزارش باید الزاما مسئولان سازمان مرتبط و حراست و … آنان را تائید کنند.

سردبیر ایسنای فارس، خواستار فراهم کردن فضای مناسب برای اطلاع رسانی مطلوب در ایام انتخابات شد و گفت: بخشی از مشکلات خبرنگاران و عکاسان خبری را می‌توان با ایجاد یک صندوق رفاهی رفع کرد؛ صندوقی که منابع آن با مشارکت اعضا و همراهی سازمان‌های دولتی و غیردولتی و خصولتی تامین شود.

ابراهیم عباسی، نماینده پایگاه‌های خبری نیز در این مراسم، خواستار توجه جدی به کارآفرینان عرصه رسانه و حمایت از آنان شد.

عباسی یکی از مشکلات جدی این رسانه‌ها را فضای فیزیکی مناسب دانست و بر لزوم حمایت ارشاد در این خصوص تاکید کرد.

 نقدهای کارشناسانه در دستور کار قرار گیرد

استاندار فارس نیز در این مراسم با اشاره به نقش مهم اهالی رسانه در امیدآفرینی و مطالبه‌گری گفت: انتظار می‌رود خبرنگاران برای بهبود شرایط، نقدهای منصفانه و کارشناسانه همراه با پیشنهاد ارایه دهند.

محمدهادی ایمانیه خاطرنشان کرد: خبرنگاران استان با هم اندیشی با یکدیگر، شاخص های اثرگذار را استخراج کنند بنویسند و بر اساس آن به عملکرد مدیران نمره دهند تا مشخص شود که کدام مدیر پاسخگو است، در جهت حل مشکلات مردم تلاش می کند و آمار صحیح ارائه می‌دهد.

وی ادامه داد: رسالت رسانه ها ایجاد امید برای مردم و در کنار آن مطالبه‌گری از مدیران است تا مسئولان را وادار به حضور در صحنه و عمل به وظایف خود کنند.

استاندار فارس اظهار کرد: امید آفرینی برای جامعه و در بین مردم و مطالبه گیری از مدیران کمک می‌کند که روحیه نشاط و پویایی در مردم به ویژه جوانان و نوجوانان افزایش یابد.

وی با قدردانی از تلاش‌های یک سال گذشته خبرنگاران استان فارس گفت: از خبرنگاران استان انتظار داریم که با توجه به عشقی که به کشور و اعتقادات خود دارند، با وجود همه کمبودها و کاستی‌ها، همچنان محکم در صحنه باشند و ما نیز امیدواریم بتوانیم در حد توان در کنار خبرنگاران باشیم.

ایمانیه افزود: از تمامی امکانات و ظرفیت ها برای حل مشکلات خبرنگاران در زمینه امنیت شغلی، بیمه و مسکن و بهبود معیشت این قشر کوشا و سخت کوش استفاده خواهیم کرد.

به گزارش سحاب پرس، در آخر این مراسم استاندار فارس در راستای حمایت از خانواده و جوانی جمعیت قول مساعدت هدیه‌ای برای خبرنگارانی که در یکسال گذشته ازدواج کرده یا دارای فرزند شده اند را داد.

هفدهم مرداد ماه سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی در افغانستان در تقویم رسمی به عنوان روز خبرنگار نامگذاری شده است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=70187

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.