• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 23 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
1
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس:

پیشگامان می‌تواند عضوی اثرگذار در قرارگاه اقتصادی استان فارس باشد

  • کد خبر : 70121
  • 17 مرداد 1402 - 12:26
پیشگامان می‌تواند عضوی اثرگذار در قرارگاه اقتصادی استان فارس باشد
مهدی خادمی، سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس در دیدار با جمعی از مسئولین شرکت پیشگامان گفت: هدف ما در استان رفع نیازهای اولویت دار است که باعث رفاه اقتصادی جامعه می‌ شود.

 

به گزارش سحاب پرس، او در این زمینه تصریح کرد: اگر وام‌های تبصره ۱۶و ۱۸ استان ها توسط شرکت پیشگامان مشخص شود، بهتر می توان برای آن برنامه ریزی کرد و همچنین ما در استان فارس می توانیم تسهیل گری ارائه خدمات را به شرکت ها و مجموعه ها انجام دهیم.

خادمی اظهار داشت: در اسناد و مدارک شرکت دانش بنیان می باید بین وام گیرنده و بانک از طریق کارگروه اقتصادی استانداری به یک ادبیات مشترک رسید چون قطعا نمی توان این شرکت ها را مانند دیگر صنایع نگاه کرد.

وی با بیان اینکه اشتراک ظرفیت ها در استان باید به یک مدل قرارگاهی برسد که از استعدادیابی، تامین منابع، هدف سنجی، ظرفیت سازی، دیپلماسی اقتصادی و غیره را مورد بررسی قرار دهد، عنوان کرد: شاخص های اقتصادی و ظرفیت های استان در بخش های مختلف مشخص شده و شرکت پیشگامان با توجه به تجارب و شبکه دانشی موجود می تواند عضوی از قرارگاه در راستای مسائل اولویت دار استان باشد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس همچنین بر استفاد بهینه از ظرفیت های موجود در استان تاکید کرد.

 

حمایت های مادی و معنوی براساس اولویت های استان باشد

حسنی، مدیر ارزیابی و هدایت شرکت پیشگامان بنیاد تعاون بسیج نیز در این نشست گفت: ما در مرکز ارزیابی شرکت پیشگامان، طرح ها را از نظر فنی، اقتصادی، بازار و غیره بررسی کرده سپس با اولویت برای حمایت های مالی معنوی در دستورکار قرار می گیرد.

احمدرضا قاسمی، مدیر شرکت پیشگامان در استان فارس در این نشست به بانک ها پرداخت و گفت: بانک های عامل به دلیل دستورالعمل های ابلاغی باید بر اساس اسناد بالا دستی عمل کنند، هرچند در این مورد زیست بوم استانها هم متفاوت است و نمی توان یک دستورالعمل را در همه جا به طور یکسان اجرا کرد.

وی ادامه داد: در برخی موارد بانک های عامل مکاتبات رسمی کارشناسان نهادها و سازمان های مربوطه را نمی پذیرند و فقط پایبند به دستورالعمل های خود هستند که این مانع بزرگی در توسعه اقتصادی استان فارس شده است.

مسئول شرکت پیشگامان در استان فارس با اشاره به ظرفیت نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اصلاح قوانین و درصورت نیاز نوشتن قوانین جدید در بحث دانش بنیان ها باید پیگیری شود.

وی در مثالی اذعان داشت: ما برروی کاغذ قانون جهش تولید را داریم اما برخی از مسائل به وسیله این قانون حل نشده و نیاز به اصلاحات بیشتری دارد.

قاسمی با تاکید بر اشتراک ظرفیت ها و استفاده از تجارب شرکت پیشگامان در رویدادهای مختلف از جمله تا ثریا گفت: باید از موازی کاری جلوگیری کرده و هم افزایی بیشتری در مجموعه های استانی شکل بگیرد.

وی با بیان اینکه قرارگاه اقتصادی استانداری یکی از ارکان مهم در حفظ و توسعه زنجیره ارزش استان محسوب می شود، عنوان کرد: اگر حمایت های مادی و معنوی ما براساس اولویت های استان در زنجیره های مزیتی و ارزشی به درستی انجام پذیرد، بسیاری از دغدغه های اقتصادی استان از جمله مهمترین آنها، اشتغال پایدار رفع خواهد شد.

نماینده شرکت پیشگامان در استان فارس در پایان سخنان تصریح کرد: اگر مسئولین به این جمله استاندار توجه ویژه داشته باشند که تا مادامی که محصولی در استان موجود است از بیرون استان اقدام به خرید و تامین آن نشود، در فارس می توان به رشد و توسعه پایدار رسید.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=70121

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.