• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 26 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
0
فرمانده انتظامی فارس؛

دستگیری اعضای ۸ باند سرقت در فارس

  • کد خبر : 69824
  • 15 مرداد 1402 - 15:41
دستگیری اعضای ۸ باند سرقت در فارس
فرمانده انتظامی فارس گفت: با انجام یک کار اطلاعاتی دقیق طی ۱۰ روز اخیر، ماموران پلیس در این استان موفق شدند که ۲۱ سارق سابقه‌دار عضو هشت باند سرقت را دستگیر کنند.

سردار رهام بخش حبیبی یکشنبه ۱۵ مرداد در یک کنفرانس خبری خاطرنشان کرد: برای شناسایی و دستگیری این باندهای حرفه‌ای سرقت، یک تیم ویژه از ماموران زبده پلیس آگاهی تشکیل شد.

او گفت: سارقان دستگیر شده در بازجویی اولیه به ارتکاب ۲۴۸ فقره انواع فقره سرقت شامل ۱۰۰ فقره سرقت به عنف و تحت پوشش مامورین و ۶۰ فقره سرقت منزل و ۱۴ فقره سرقت محموله، ۷ فقره سرقت خودرو ، ۱۵ فقره قاپ زنی،۲۲ فقره سرقت اماکن و درون خودرو و ۳۰ فقره سرقت احشام بوده‌ است اعتراف کردند.

حبیبی با بیان اینکه این سارقین و متهمان دارای سابقه کیفری متعدد هستند و گستره فعالیت آنها در محدوده شهر شیراز بوده است؛ گفت: ارزش ریالی اموال کشف شده از این باندها را ۴۴۷ میلیارد ریال اعلام کرد.

او همچنین با اشاره به اینکه در چهار ماه اول امسال ۳۱ باند مواد مخدر متلاشی و ۱۶ تن انواع مواد مخدر از آنها کشف شده است، گفت: در این کشفیات ۵۶۳۰ متهم که عمدتا عمده‌ فروش، حامل و خرده فروش بودند، دستگیر شدند. ۳۴۴ دستگاه خودرو و ۵۴ موتورسیکلت نیز در ارتباط با مواد مخدر توقیف شدند.

فرمانده انتظامی فارس همچنین از جمع آوری ۲۵۲۱ مورد معتاد متجاهر در این بازه زمانی خبر داد.

حبیبی به نگهداشت اسلحه غیرمجاز و حوادث ناگوار آن در برخی منازل اشاره و اضافه کرد: در یک اتفاق ناگوار پسر با اسلحه غیرمجاز در شیراز پدر خود را کشته است.

فرمانده انتظامی فارس در خصوص فروشندگان اسلحه غیرمجاز هم گفت: در ارتباط با باندهای اسلحه غیرمجاز ۹ باند شناسایی شدند که در این ارتباط ۸۸۷ فقره اسلحه، ۶۰۹ متهم دستگیر و به مراجعه قضایی معرفی شدند.

او در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه فضای مجازی جولانگاه بسیاری از متخلفین شده است، گفت: در این رابطه ۱۰ باند کلاهبرداری اینترنتی در فضای مجازی دستگیر شدند که سه باند آن مربوط به برداشت غیرمجاز (فیشینگ )بود.

فرمانده انتظامی فارس ادامه داد: در مجموع این‌ کلاهبرداری‌ها ۶۷ میلیارد تومان از اموال را به مال باختگان برگردانیم.

حبیبی اضافه کرد: موضوعی که در فضای مجازی به آن دقت نمی‌شود، هتک حیثیت آبروی افراد و خانواده است که به صورت ویژه آن را در دستور کار قرار دادیم.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=69824

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.