• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
1
رئیس دانشگاه آزاد فارس:

جهاددانشگاهی “ما می‌توانیم” را عملیاتی کرد

  • کد خبر : 69740
  • 14 مرداد 1402 - 14:38
جهاددانشگاهی “ما می‌توانیم” را عملیاتی کرد
رئیس دانشگاه آزاد فارس گفت: جهاددانشگاهی از نهادهایی است که شعار«ما می‌توانیم» را با اعتماد به جوانان و تربیت شخصیت‌های مؤمن وبرجسته علمی عملیاتی کرده است.

محمدرضا قائدی در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن تبریک فرا رسیدن سالروز تاسیس جهاددانشگاهی، تصریح کرد: ویژگی بسیار مهم جهاد دانشگاهی گستردگی و شبکه‌ای بودن خدمات و فعالیت‌ها در سطح کشور است.

او با بیان اینکه جهاددانشگاهی در زمینه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی، فرهنگی فعالیت‌های شاخص وارزنده‌ای دارد و در توسعه اشتغال نیز اقدامات موثری انجام داده است، افزود: جهاددانشگاهی نهادی است انقلابی با هویت اسلامی که در زمینه‌های پژوهشی نیز دستاوردهای مهمی دارد که بخش زیادی از آنها کاربردی شده و لازم است صنایع و سازمانها از دستاوردهای ارزنده و کاربردی آن حمایت کنند.

رئیس دانشگاه آزاد فارس ادامه داد: همچنین انعقاد تفاهمنامه با دستگاهپهای اجرایی به منظور استفاده از دستاوردهای علمی، برند سازی، اخذ مجوزهای لازم، استفاده از ظرفیت سایر دستگاه‌ها برای حمایت‌های مالی از کسب و کارهای نوپا از دیگراقداماتی است که می‌توان در این راستا به انجام رساند.

قائدی در پاسخ به این سوال که جهاددانشگاهی با ایمان، امید، اعتماد به جوانان چه الگوسازی‌هایی ‌می‌تواند در پیشرفت دانش بنیان کشور داشته باشد؟ گفت:،با توجه به رسالت این نهاد انقلابی استفاده هرچه بیشتر از ظرفیت جوانان و دانش آموختگان و نخبگان در مجموعه‌های آموزشی، پژوهشی، مراکز تحقیقات، پژوهشکده‌ها می‌تواند باعث رشد وشکوفایی و پیشرفت دانش بنیان کشور شود.

او اضافه کرد: جهاددانشگاهی نهادی عمومی‌ و غیردولتی،‌ تحت نظر شورای‌ عالی‌ انقلاب‌ فرهنگی‌ است که با مأموریت گسترش‌ تحقیقات‌ و شکوفایی‌ و ایجاد روحیه‌ نوآوری برای نیل به خوداتکایی، توسعه‌ امور فرهنگی در سطح جامعه و ایجاد پلی میان دانشگاه و بخش صنعتی، خدماتی کشور تشکیل شد.

رئیس دانشگاه آزاد فارس خاطرنشان کرد: این دانشگاه نیز در نظر دارد در آینده بسیار نزدیک در زمینه‌های گوناگون پژوهشی و کارآفرینی با این نهاد انقلابی تفاهم نامه‌های کاربردی را منعقد کند.همچنین با توجه به اینکه از حوزه‌های مهم فعالیت این نهاد انقلابی فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی است لذا با ترویج روحیه کارآفرینی و خود باوری واستفاده از ظرفیت و توان جوانان، پژوهشگران و نخبگان می‌تواند فعالیت‌های امید آفرین را در جامعه ایجاد کند.

قائدی همچنین مهمترین ویژگی جهاددانشگاهی را استفاده از از نیروهای جوان و متخصص و دارای تفکر جهادی ذکر و بیان کرد: برای رسیدن به جایگاه عالی در حوزه فناوری و دانش بنیان لازم است روحیه “ما می‌توانیم” در جوانان تقویت شود.

او اضافه کرد: جهاددانشگاهی از نهادهایی است که شعار«ما می‌توانیم» را با اعتماد به جوانان و تربیت شخصیت‌های مؤمن وبرجسته علمی عملیاتی کرده است.

رئیس دانشگاه آزاد فارس تصریح کرد: نیروهای جوان و کارآمد در این نهاد آموزش داده ‌شده و به‌عنوان افراد متعهد و متخصص در کشور منشاء خیر و برکت می‌شوند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=69740

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.