• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
1
رئیس جهاددانشگاهی فارس؛

جهاددانشگاهی نام ایران را در عرصه علمی جهانی کرده است

  • کد خبر : 69716
  • 13 مرداد 1402 - 18:41
جهاددانشگاهی نام ایران را در عرصه علمی جهانی کرده است
رئیس جهاددانشگاهی فارس با یادآوری اقدامات اثرگذار و شاخص این نهاد انقلابی در عرصه‌های علمی، پژوهشی، آموزشی و فرهنگی، خاطرنشان کرد: جهاددانشگاهی در همه عرصه‌ها کارآمدی خود را اثبات و در حوزه علمی و پژوهشی با دستاوردهای بلند و اثرگذار، نام زیبای ایران را در جهان بلندآوازه‌تر کرده است.

امیرحسین استقلال، جمعه ۱۳ مردادماه در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه شیراز ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام حزن و اندوه اهل بیت(ع) گفت: عاشورا درس آزادگی و آزادمنشی را به تمام آزادگان عالم می‌دهد.

او با اشاره به در پیش‌رو بودن سالروز تأسیس جهاددانشگاهی در ۱۶ مردادماه سال ۱۳۵۹ افزود: این نهاد پربرکت انقلاب اسلامی بر اساس منویات امام راحل تشکیل شد تا دانشگاه‌های کشور که در آن زمان به دلیل انقلاب فرهنگی و جلوگیری از نفوذ افکار منحط کمونیستی و انحرافی تعطیل شده بودند، را مجدداً احیا کرده و با اصلاح متون و کتب دانشگاهی و حذف افراد غرب‌زده و شرق‌زده این مراکز علمی را راه‌اندازی کند.

استقلال با بیان اینکه جهاددانشگاهی تبدیل به یک نهاد غیردولتی عمومی و مردمی شد، افزود: جهاددانشگاهی طی سال‌های پس از انقلاب اسلامی در هر حوزه‌ای که وارد شد، شاهد ارائه خدمات بی‌بدیل و متناسب با نیازهای روز جامعه و کشور اسلامی‌مان بوده است که موجب شده نام زیبا و بلند ایران در جهان سرآمد باشد.

رئیس جهاددانشگاهی فارس، فعالیت‌های پژوهشکده رویان، سلول‌های بنیادین، بانک خون بند ناف، همچنین مطالعات حوزه علوم انسانی، مطالعات گیاهان دارویی، علوم پزشکی، صنایع نفت و گاز و دکل‌های نفتی و بسیاری از نیازمندی‌های صنعت نفت این نهاد انقلابی را یادآور شد و افزود: رهبر معظم انقلاب همواره عنایت ویژه‌ای به این نهاد انقلابی داشته است چنانچه هر زمان بین دانشگاهیان سخن می‌گویند، نام شهید کاظمی آشتیبانی را می‌برند و از ایشان یاد می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه فرزندان شما در جهاددانشگاهی معنای «ما می‌توانیم» را مجسم کرده‌اند و دانشمندان آن معنای خودباوری هستند، گفت: در سال‌های اولیه انقلاب اسلامی که جهاددانشگاهی تشکیل شد، حرفی از دانش‌بنیان‌ها نبود اما جهاد دانشگاهی در آن سال به صورت دانش‌بنیان تأسیس شد و بعد از آن، پارک‌های علم و فناوری و مجموعه‌های دانش‌بنیان سطح کشور هرچقدر پیشرفت کردند باز ساختار جهاددانشگاهی از این جهت کامل‌تر و پیشروتر بوده و هستند.

استقلال تأکید کرد: طی ۴۳ سال گذشته جهاددانشگاهی با گردهم آوردن جوانان صاحب ایده، دانش و نوآوری این مرز و بوم توانسته است، اعتماد به نفس، خودباوری و یک هویت علمی را برای جوامع دانشگاهی کشور ایجاد کند.

رئیس جهاددانشگاهی استان فارس بیان کرد: امروز در جهان اسلام و ایران هرجا که قرار است یک نهاد دانشگاهی، علمی یا پژوهشی یا حتی یک نهاد فرهنگی تشکیل شود، اول جهاددانشگاهی الگو قرار می‌گیرد.

او اضافه کرد: در حوزه فرهنگ سازمان‌های متعددی با تکیه بر دانش توسط جهاددانشگاهی در دل دانشگاه‌ها تأسیس شد که سازمان فعالیت‌های قرآنی و سازمان دانشجویان، سازمان افکارسنجی ایسپا، سازمان انتشارات و… که هر کدام مایه خیرات و برکات زیادی برای این کشور هستند.

استقلال با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در سخنان خود از جهاددانشگاهی برای امید به آینده علمی کشور نام برده و آن را یک فرهنگ و سوگیری عنوان کرده‌اند، گفت: جهاددانشگاهی فارس از همان سال ۵۹ تشکیل شد و تا به امروز جزو فعال‌ترین و مطرح‌ترین جهادهای دانشگاهی کشور بوده است.

رئیس جهاددانشگاهی فارس یادآور شد: این نهاد در استان دارای بخش‌های مختلف درمانگاه، آزمایشگاه، مرکز مشاوره خانواده و ژنتیک، افکارسنجی، گروه‌های پژوهشی درمان سرطان، جامع‌شناسی سلامت و خبرگزاری‌های ایسنا، ایکنا، سینا و بازار کار، پارک صنایع نرم، مطالعات گیاهان داوریی و غیره است.

وی با بیان اینکه جهاددانشگاهی در ۱۷ نقطه استان و ۱۰ شهرستان خدمات تخصصی کوتاه مدت و بلندمدت ارائه می‌دهد، گفت: آموزش‌های جهاددانشگاهی بعد از اتمام منتهی به ایجاد اشتغال می‌شود.

استقلال با تأکید بر اینکه جهاددانشگاهی متعهد است که دوره‌های آموزشی اشتغال محور را برگزار کند، گفت: در سایز حوزه‌ها به ویژه حوزه تجاری‌سازی ایده‌ها، جهاددانشگاهی از جوانان صاحب ایده حمایت می‌کند تا خلاقیت‌های آنان به نتیجه برسد و در خدمت استان قرار گیرد.

رئیس جهاددانشگاهی فارس گفت: فرزندان شما در جهاددانشگاهی همواره آماده‌اند تا بیش از پیش در کنار مردم بوده و تمام دانش و تخصص خود را برای خدمت به آنان به کار گیرند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=69716

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.