• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 25 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
4
یادداشت؛

خلأ قانون در مسئله حجاب خاکریز مقدماتی را دچار چالش می‌‌کند/فاجعه‌سازی نتیجه تساهل و تسامح در برخورد با هتاکان

  • کد خبر : 69659
  • 11 مرداد 1402 - 17:39
خلأ قانون در مسئله حجاب خاکریز مقدماتی را دچار چالش می‌‌کند/فاجعه‌سازی نتیجه تساهل و تسامح در برخورد با هتاکان
دبیر جمعیت پیروان زینب(س) فارس در یادداشتی با تبیین مقوله حجاب و عفاف، ضمن محکومیت فاجعه هتک حرمت بانوی مدافع حریم عفاف و حیا، خواستار برخورد بدون مماشات دستگاه قضا و همچنین هوشیاری و عمل به‌موقع امت حزب‌الله در این گلوگاه اساسی انقلاب اسلامی شد.

به گزارش سحاب پرس، با نگاهی به حجاب به عنوان مؤلفه‌ای چند بعدی که اقدامات ایجابی و سلبی را شامل می‌شود؛ متوجه شرایط نگران‌کننده‌ای در مهندسی فرهنگی و مصونیت از این واجب شرعی و سیاسی می‌شویم.

متاسفانه حجاب به عنوان خاکریز مقدماتی در بین هجمه‌های متعدد که به دنبال شکستن حرمت این قانون الهی و تبدیل آن به نافرمانی مدنی هستند، با قوانین متعدد اما چند صدایی و بدون طرحی کاربردی و دارای ضمانت اجرایی مواجه است.

حال اینکه دشمن دنبال حذف قوانین اسلامی و بنیادی انقلاب اسلامی بوده و در صورت شکسته شدن قانون الهی حجاب و فتح این خاکریز مقدماتی، کانون خانواده را مورد فروپاشی قرار می‌دهد و پس از شکستن گام اول، به دنبال فروپاشی سایر خاکریزهای شرعی و سیاسی نظام مقدس خواهد بود.

با این تفاسیر و نگاهی به قوانین مربوط به برخورد با موضوع بی حجابی، با خلاء قوانینی مواجه می‌شویم که عموما بازدارنده نبوده و این مسئله، خاکریز مقدماتی را دچار چالش و نوعی بحران اجتماعی کرده است.

از این رو؛ در مقابله با شکستن مقوله حجاب و عفاف ‌و حیا اگر در فریضه «امر به معروف و نهی از منکر» با شرایط و الزامات قانونی آن، دچار ترک فعل و به عبارتی نوعی نافرمانی و عادی‌سازی در بی‌عفتی و بی‌حیایی شده و این عادی‌سازی منجر به فاجعه‌سازی می‌شود.

در این راستا متاسفانه شاهد حمله و هتک حرمت به آمران به معروف و ناهیان از منکر هستیم که در این موضوع نگران‌کننده که با هدف بی‌تفاوتی و فاجعه‌سازی در رسیدن دشمن به فتح خاکریز اصلی رقم ‌می‌خورد، اگر با تساهل و تسامح برخورد کرد و هوشیار نبود، ناگزیر باید شاهد فاجعه‌های دیگری نیز بود.

در پایان این مقال، اینجانب ضمن محکومیت فاجعه هتک حرمت بانوی مدافع حریم واجب شرعی و سیاسی حجاب، عفاف و حیا، خواستار برخورد بدون مماشات دستگاه قضا و همچنین هوشیاری و عمل به موقع امت حزب‌الله کلان‌شهر شیراز دیار سومین حرم اهل‌بیت علیهم‌السلام در ایران اسلامی در این گلوگاه اساسی انقلاب اسلامی هستم.

* فاطمه خسروپور دبیر جمعیت پیروان زینب(س) استان فارس

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=69659

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.