• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 25 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
0
تولیت حرم مطهر شاهچراغ(ع) در پی حادثه نارنجستان قوام؛

سرویس‌های جاسوسی استکبار ‌روی موضوع حجاب دست گذاشته‌اند

  • کد خبر : 69634
  • 12 مرداد 1402 - 10:33
سرویس‌های جاسوسی استکبار ‌روی موضوع حجاب دست گذاشته‌اند
تولیت حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) گفت: سرویس‌های جاسوسی استکبار جهانی به شدت روی موضوع حجاب، فرهنگ ایرانی و اسلامی دست گذاشته‌اند تا پوشش و عفت زن ایرانی را مخدوش و از همین طریق خانواده را نابود و نسل‌های پاک را از بین ببرند.

به گزارش سحاب پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر ابراهیم کلانتری در واکنش به هتک حرمت به یک بانوی آمر به معروف و ناهی از منکر در باغ نارنجستان قوام شیراز، مسئله عفاف و حجاب را یکی از واجبات صریح قرآن کریم دانست که به صراحت در سوره‌های احزاب و نور از آن یاد شده است و اظهار داشت: حجاب ریشه در تاریخ کهن و جزو فرهنگ اصیل ایرانیان نیز است.

تولیت حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) با اشاره به اهمیت تبیین ضرورت حجاب به عنوان یک ارزش اسلامی در جامعه گفت: اگر در تاریخ بنگریم، متوجه می‌شویم که حجاب، قدمتی هزاران ساله دارد؛ و البته این ارزش متعالی، در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، یک قانون است و مسئولان کشور و در راس آن مقام معظم رهبری بار‌ها مطرح کردند که هیچ کوتاهی در مسئله حجاب نباید صورت پذیرد.

وی خاطرنشان کرد: سرویس‌های جاسوسی استکبار جهانی به شدت روی موضوع حجاب، فرهنگ ایرانی و اسلامی دست گذاشته‌اند تا پوشش و عفت زن ایرانی را مخدوش و از همین طریق، خانواده را نابود و نسل‌های پاک را از بین ببرند؛ لذا میطلبد همه در راستای حفظ این ارزش اسلامی جدی باشند.

‌کلانتری اظهار کرد: اگر در گوشه‌ای از این کشور، افرادی بر اثر غفلت، یا لجاجت و متاثر شدن از هجمه‌های فرهنگی استکبار، در حفظ این واجب الهی، کوتاهی کرده باشند، موظفیم تا آن‌ها را بیدار و با تذکر از غفلت نجات دهیم، چرا که تذکر راجع به واجبات الهی از مصادیق بارز امر به معروف است.

تولیت حرم مطهر با اشاره به تذکر بانوی آمر به معروف و ناهی از منکر در باغ نارنجستان شیراز به فردی که در مکان عمومی کشف حجاب کرده بود، گفت: حقیقتا این آمر به معروف و ناهی از منکر یک واجب الهی را انجام داده و کسی حق تعرض به ایشان را نداشت.

وی با بیان اینکه خداوند متعال در آیات مختلفی از قرآن، مومنان را به فریضه امر به معروف و نهی از منکر، توصیه کرده است، با ابراز تاسف از برخورد ناشایست و توهین‌آمیز هنجارشکنان، گفت: با مشاهده فیلم تعرض به این بانوی عفیفه تاسف خوردم که چگونه یک مرد می‌تواند اینچنین وقیحانه به خانمی که وظیفه شرعی و الهی خود را انجام داده است، جسارت کند.

تولیت حرم مطهر با بیان اینکه همه مسئولان کشور در قبال این موضوع مسئول هستند، خواستار برخورد جدی دستگاه قضا باید این نوع رفتار شد و گفت: برخورد باید به گونه‌ای باشد که افرادی که گرفتار فساد و بی دینی هستند به خود جرات ندهند تا با شعائر دینی و ارزش‌های اسلامی به این شکل مقابله کنند.

وی واکنش مردم و دستگاه قضا نسبت به این موضوع را مطلوب اعلام کرد و از مسئولان مربوطه خواست تا در برخورد با این افراد با قاطعیت عمل کنند چرا که مطالبه قطعی اکثر شهروندان است و به هیچ وجه این برخورد‌ها قابل مماشات نیست.

‌کلانتری در پایان تصریح کرد: تک تک ما نسبت به آرمان‌های انقلاب، ارزش‌های اصیل اسلام ناب محمدی (ص) و رعایت عفاف و اخلاق اسلامی مسئول هستیم و برماست تا برای نهادینه شدن ارزش‌ها تلاش کنیم و در کنار برخورد‌ها، کار‌های اثباتی را با جدیت پیگیری کنیم.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=69634

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.