• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
0
معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شیراز؛

برنامه‌ریزی دانشگاه علوم پزشکی برای اربعین حسینی

  • کد خبر : 69467
  • 10 مرداد 1402 - 21:11
برنامه‌ریزی دانشگاه علوم پزشکی برای اربعین حسینی
معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از برنامه ریزی این دانشگاه برای اعزام دانشجویان به راهپیمایی عظیم اربعین حسینی و ارائه خدمت به زوار خبر داد.

محمدحسین انباردار سه‌شنبه ۱۰ مرداد در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه موضوع ازدواج و فرزندآوری بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب، در دستور کار معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز قرار داد، گفت: تسهیلات و وام‌های مختلف در حوزه ازدواج و فرزندآوری ارائه شده است.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اینکه بیش از پنج میلیارد تومان در قالب وام‌های مختلف به دانشجویان پرداخت شده است، یادآور شد که سال گذشته ۶۵ فقره وام ازدواج از محل صندوق رفاه دانشجویی به دانشجویانی که ازدواج کرده بودند، اعطا شد.

او با اشاره به اقدامات اجرایی شده برای ترویج فرزندآوری، جذب فارغ‌التحصیلان باردار مشمول طرح نیروی انسانی در محل سکونت، برگزاری اردوهای خانوادگی برای دانشجویان متاهل، ارائه مرخصی شش ماهه به فارغ‌التحصیلان شاغل در طرح و … را در این راستا دانست.

انباردار با اشاره به اینکه کاهش تمایل به ازدواج توسط کارشناسان بررسی می‌شود، افزود: علوم پزشکی شیراز دو خوابگاه متاهلی با حدود ۲۰۰ نفر جمعیت، دارد و افرادی هم در صف انتظار برای این خوابگاه‌ها هستند. البته تخصیص خوابگاه براساس امتیازبندی انجام می‌شود.

او همچنین از ساخت پروژه خوابگاه فاطمی طی سه سال آینده خبر داد و گفت: این خوابگاه متاهلی ۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که برای تکمیل آن نیازمند ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار هستیم که نیمی از آن را خیرین تقبل کرده‌اند.

انباردار با اشاره به اعزام دانشجویان به راهپیمایی عظیم اربعین حسینی هم گفت: سال گذشته بزرگترین جمع دانشجویی کشور را به استعداد ۶۰۰ نفر به مراسم اربعین اعزام کردیم؛ افراد اعزامی در قالب ۱۳ کمپ درمانی و هر کمپ با ۴۰ عضو، سازماندهی شده بودند. علاوه بر این ۲۰۰ نفر هم در قالب کاروان زیارتی اعزام شدند.

او افزود: ۳۰۰ هزار خدمت گیرنده عمومی، ۱۱۲ هزار خدمت تخصصی نظیر بخیه و پانسمان، ۲۰۰ هزار خدمت بهداشتی و ۱۳۰ هزار خدمات آموزشی در مدت ۶ روز در ایام اربعین حسینی در کشور عراق توسط دانشجویان و استادان دانشگاه علوم پزشکی شیراز انجام شد که به دلیل همکاری خوبی که با بیمارستان سفیرالحسین (ع) کربلا داشتیم تقدیر نامه‌ای از سوی فرماندار کربلا به دانشگاه ارائه شد و امسال هم همین حدود افراد اعزام می‌شوند و در بحث دارویی هم امسال سعی بر این است که داروها به صورت هدیه از شرکت‌های دارویی دریافت کنیم که هزینه‌ای برای دانشگاه نداشته باشد.

معاون علوم پزشکی شیراز با اشاره به فعالیت چهار گروه جهادی دانشجویی در شهرستان‌های تحت مدیریت این دانشگاه و برگزاری ۱۲ اردوی جهادی توسط آنها، اظهار کرد: ۱۰ خوابگاه غیر متاهلی داریم که ۴۵۸۰ نفر در آن سکونت دارند که نیمی از دانشجویان دانشگاه را دربر می‌گیرد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=69467

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.