• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
0

بیست وپنجمین جشنواره شعر دفاع مقدس استان فارس فراخوان داد

  • کد خبر : 69256
  • 08 مرداد 1402 - 17:19
بیست وپنجمین جشنواره شعر دفاع مقدس استان فارس فراخوان داد
بیست و پنجمین جشنواره شعر دفاع مقدس استان فارس، هنرمندان این حوزه را برای ارسال آثار در حوزه دفاع مقدس و مقاومت و در بخش های مختلف و تحت عنوان "حماسه سپیداران"، فراخواند.

دبیر علمی جشنواره شعر دفاع مقدس فارس یکشنبه هشتم مرداد به خبرنگاران گفت: در این دوره، دفاع مقدس و مقاومت به عنوان یک بخش و حادثه تروریستی حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) نیز بخش دوم، در نظر گرفته شده است.

دانیال بهادرانی گفت: بخش عمومی شعر دفاع مقدس و مقاومت؛ مفاهیم مرتبط با شهدا، رزمندگان، آزادگان وجانبازان ) دفاع مقدس و شعر مقاومت بین المللی اسلامی،شعر دفاع مقدس ولایت محوری و جهاد تبیین با مضامینی از جمله(پرچم، ایمان و امید، ایران قوی، هویت ملی، محرومیت زدایی، حرکت ها جهادی را شامل می شود.

وی گفت: بخش‌های دیگر این جشنواره شامل شعر دفاع مقدس و شهدای مدافع امنیت،  شعر دفاع مقدس و جنگ نرم، شعر دفاع مقدس کودک و نوجوان، شعر دفاع مقدس و نقش زنان، شعر دفاع مقدس و مضامین عاشورایی، شعر دفاع مقدس و شهدای روحانی، شعر دفاع مقدس دانشجو و دانش آموز،طنز در شعر دفاع مقدس،شعر دفاع مقدس و سرود و ترانه است.

بهادرانی با یادآوری تاکیدات رهبر معظم انقلاب بر لزوم زنده نگهداشتن حادثه تروریستی حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع)، گفت: موضوع “شهدای حادثه تروریستی حمله به شاهچراغ” به عنوان محور ویژه این دوره از جشنواره شعر دفاع مقدس فارس انتخاب شده است.

دبیر علمی جشنواره شعر دفاع مقدس فارس گفت: علاقه‌مندان تا پایان شهریور امسال فرصت دارند که آثارشان را بدون محدودیت در تعداد، در قالب فایل Word، از طریق پیام‌رسان ایتا به شماره ۰۹۰۱۶۶۹۱۹۱۵ ارسال کنند.

بهادرانی با اشاره به اینکه اشعار ارسالی به صورت کدگذاری شده و بدون نام و به صورت جداگانه در هر بخش با توجه به محورهای مختلف در اختیار داوران شاخص قرار خواهد گرفت، افزود: ضروریست که شاعران در بالای هر اثر محور اصلی را مطابق با موضوع شعر و محورهای مشخص شده در فراخوان مشخص کنند.

شیراز امسال نیز برای پنجمین سال، میزبان کنگره سراسری شعر دفاع مقدس خواهد بود.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=69256

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.