• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
0
رئیس علمی کاربردی فارس:

جهاددانشگاهی همواره خط شکن بوده است

  • کد خبر : 69249
  • 08 مرداد 1402 - 15:50
جهاددانشگاهی همواره خط شکن بوده است
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی فارس گفت: بسیاری از افراد تصور می‌کنند که دسترسی به فناوری‌های دانش بنیان تنها ویژه کشورهای پیشرفته و توسعه یافته است، در حالی که جهاددانشگاهی در بسیاری از حوزه‌ها خط شکنی کرده است.

دکتر محمدحسین شفیعی ضمن تبریک چهل و سومین سال تاسیس جهاددانشگاهی، در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه تنوع و گستردگی خدمات و فعالیت‌های جهاددانشگاهی به عنوان تجلی گاه علم، ایمان و عمل را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ بیان کرد: گستره خدمات جهاددانشگاهی متنوع است و مباحث مختلفی از جمله پزشکی، نانو، فناوری، مهندسی و … را در بر می‌گیرد.

او با بیان اینکه جهاددانشگاهی محدود به پهنه و ناحیه خاصی نیست و در هر حوزه‌ای که نیاز کشور باشد ورود کرده است، افزود: به دلیل اینکه جهاددانشگاهی بر اساس نیازها پیش می‌رود و هم توان آموزش و هم اشتغال افراد را دارد، توانسته بخشی از دانش‌های عملیاتی شده خود را به منصه ظهور و نهایتا اشتغال و فناوری برساند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی فارس ادامه داد: بسیاری از افراد تصور می‌کنند که دسترسی به فناوری‌های دانش بنیان تنها ویژه کشورهای پیشرفته و توسعه یافته است، در حالی که جهاددانشگاهی در بسیاری از حوزه‌ها خط شکنی کرده است.

شفیعی تاکید کرد: اگر جهاددانشگاهی خدمات خود را به افراد مختلف به ویژه جوانان ارائه دهد، این مهم تبیین خواهد شد که بسیاری از دانش‌ها و فناوری‌ها مربوط به کشورهای خاصی نیست، لذا جهاددانشگاهی می‌تواند در این باره هم پیشگام باشد.

او همچنین به میزان ارتباط و تعامل این دانشگاه با جهاددانشگاهی اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه پتانسیل‌ها و توانمندی‌های علمی جهاددانشگاهی، مجوز راه‌اندازی مراکز جهاددانشگاهی در بحث آموزش، اشتغال و ارائه الگو به این نهاد داده شده است.

شفیعی همچنین در پاسخ به این سئوال که چگونه می‌توان الگوسازی‌هایی موثر و فعالیت‌های امیدآفرین این نهاد برخاسته از انقلاب اسلامی را تقویت کرد؟ گفت: باید دستاورد و محصولات جهاددانشگاهی در کشور خریداری شده و در صورت نیاز به فناوری‌های پیشرفته‌تر، حمایت لازم انجام شود؛ باید متناسب با پیشرفت جهاددانشگاهی در حوزه‌های مختلف علمی، پژوهشی و … به دستاوردها بهاداده شود.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی فارس همچنین در پاسخ به این سئوال که جهاددانشگاهی با ایمان، امید، اعتماد به جوانان چه الگوسازی‌هایی می‌تواند در پیشرفت دانش بنیان کشور داشته باشد؟ اظهار کرد: از آنجا که جهاددانشگاهی یک موسسه عمومی است و به دنبال مباحث مرتبط با بنگاه‌های اقتصادی نیست، از طرفی چون دولتی نیست که افراد از حالت رقابتی در آن خارج شوند، بنابراین کار کردن در چنین فضایی و رسیدن به موفقیت‌هایی که براساس تلاش جوانان و توکل به خداوند است می‌تواند شخصیت دانشجو را بسازد و افراد را به خودباوری برساند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=69249

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.