• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 28 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
1
شهردار شیراز خبر داد؛

برپایی ۱۰۰ موکب حسینی در شیراز

  • کد خبر : 69060
  • 05 مرداد 1402 - 17:30
برپایی ۱۰۰ موکب حسینی در شیراز
شهردار شیراز گفت: شهرداری این کلان‌شهر با مشارکت شهروندان، بیش از ۱۰۰ موکب در نقاط مختلف شهر برپا کرده است.

محمدحسن اسدی پنج‌شنبه ۵ مردادماه با حضور در آیین عزای تاسوعای حسینی و تعزیت شهادت سید و سالار شهیدان، حماسه و نهصت جاودانه عاشورا را بزرگترین حماسه در تاریخ تشیع ذکر کرد.

او خاطرنشان کرد: نهضت حسینی به‌عنوان آموزگاری بزرگ در تاریخ تشیع درس‌های متعددی دارد که این درس‌ها با مرور زمان بیشتر جلوه می‌کنند و فرهنگ عاشورایی ایثار و شهادت و احیای امر به معروف و نهی از منکر در همه دوران متجلی شده است و در این راه بزرگ تاریخی رسالت دلدادگان و رهروان مکتب حسینی و زینبی بیش‌ازپیش است.

شهردار شیراز در ادامه سخنان خود بیان کرد: مدیریت شهری تلاش خود را انجام داد تا با سیاه‌پوش کردن محورهای این کلان‌شهر و برپایی موکب های عزاداری چهره دیگری از شهر حرم سوم اهل‌بیت(ع) در عزای سیدالشهدا و نهضت جاودانه عاشورا ترسیم کند.

اسدی گفت: شهرداری این کلان‌شهر با مشارکت شهروندان، بیش از ۱۰۰ موکب در نقاط مختلف شهر برپا کرده است.

او به برپایی عزای حسینی در شهرداری شیراز نیز اشاره و عنوان کرد: آیین‌ عزاداری و برگزاری زیارت عاشورا در ساختمان شهید سلیمانی و همه حوزه‌های شهرداری در ایام دهه اول محرم برپا شده است.

شهردار شیراز همچنین با اشاره به آیین سوگ حسینی در هیئت متوسلین به اهل‌بیت نبوت(ص) شهرداری شیراز عنوان کرد: این هیئت در ساختمان قدیم که به‌عنوان “موزه بلدیه” نام‌گذاری شده، برپا شده و هرشب میزبان خانواده بزرگ مدیریت شهری اعم از پیشکسوتان و همکاران شاغل است.

اسدی در پایان سخنان خود با گرامیداشت نهضت جاودانه عاشورایی از عموم شهروندان و هیئات مذهبی “شیراز؛ سومین حرم اهل بیت عصمت و طهارت(ع)” دعوت کرد تا در پاسخ به ندای هل من ناصر ینصرنی امام حسین(ع) و اجرای فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر، فردا جمعه ششم مردادماه در آیین باشکوه نماز ظهر عاشورا حضور یابند و حماسه‌ دیگری از بیعت با امام خود را به تصویر کشند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=69060

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.