• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 27 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
1

اعطای تسهیلات ویژه برای صنایع فارس

  • کد خبر : 68970
  • 05 مرداد 1402 - 1:20
اعطای تسهیلات ویژه برای صنایع فارس
مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن فارس از اعطای وام ویژه صنایع و معادن راکد و نیمه فعال در استان خبر داد.

حسین پناهی چهارشنبه چهارم مرداد در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه تقویت و حمایت از بنگاه ‌های کوچک و متوسط از جمله راهکارهای حمایت از تولید ملی و رشد و رونق اقتصادی است، اظهار کرد: بر همین اساس موضوع پرداختن به احیای واحدهای راکد و نیمه فعال همواره مورد توجه مقام معظم رهبری بوده و ایشان بر لزوم احیای صنایع کوچک و متوسط به عنوان یکی از برنامه‌های اساسی تاکید کرده‌اند.

مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن فارس با ذکر اینکه ۹۰ درصد صنایع کشور جزو صنایع کوچک و متوسط بوده که این میزان ۹۰ درصد اشتغال را شامل می شود، عنوان کرد: واحدهای تولیدی و صنعتی کوچک و متوسط به عنوان پیشران اقتصاد، نقش قابل توجهی در اشتغال زایی، نوآوری، آموزش نیروی کار، توسعه صادرات، سرمایه گذاری و در نهایت رشد اقتصادی کشور  دارند به همین منظور یکی از برنامه‌های مهم و شاخص بسیج مهندسین صنعت و معدن توجه ویژه به این صنایع بوده است.

او ادامه داد: به همین منظور پایش و عارضه یابی صنایع کوچک و متوسط که قابلیت احیا داشته باشند، با استفاده از شبکه مهندسین بسیجی متخصص و مشاورین خبره کلینیک صنعت معدن بسیج و با استفاده از تسهیلات بانکی قرارگاه اقتصاد مقاومتی سپاه و همچنین تامین مالی با ظرفیت مجمع عالی بسیج استان را پیگیری و دنبال خواهیم کرد.

پناهی با اشاره به اعطای وام ویژه صنایع و معادن راکد و نیمه فعال در فارس، خاطرنشان کرد: به منظور کمک به واحدهای صنعتی جدید و یا درحال توسعه جهت خرید مواد اولیه و تجهیزات، تسهیلات تبصره ۱۸ تا سقف ۷۰ میلیارد ریال با نرخ سود ۱۰ تا ۱۸ درصد بسته به محل اجرای طرح با بازپرداخت پنج ساله و سایر شرایط عمومی بانک‌ها اعطا می‌شود.

او با بیان اینکه در این تسهیلات ایجاد اشتغال جدید برای هر نفر ۳۰۰ میلیون تومان محاسبه می‌شود، در مورد اعطای تسهیلات کم بهره نیز توضیح داد: این تسهیلات ویژه صنایع راکد و نیمه فعال زیر ظرفیت تولید است که مبلغ آن تا سقف ۴۰ میلیارد ریال با نرخ سود چهار درصد و بازپرداخت پنج ساله خواهد بود.

پناهی همچنین گفت: در این طرح برای ایجاد اشتغال جدید برای هر نفر شغل مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان محاسبه می‌شود.

او گفت: برای اطلاع از جزئیات بیشتر و مشاوره در خصوص اعطای تسهیلات ویژه برای صنایع فارس، صنعتگران می‌توانند به سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن استان فارس واقع در شهر شیراز و یا کانون‌های بسیج مهندسین صنعت و معدن در شهرستان‌های استان مراجعه کنند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=68970

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.