• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
0

حل مشکلات ۱۵۰ تعاونی فارس طی یک سال گذشته

  • کد خبر : 68704
  • 31 تیر 1402 - 18:52
حل مشکلات ۱۵۰ تعاونی فارس طی یک سال گذشته
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس با بیان اینکه طی یکسال گذشته مشکل بیش از ۱۵۰ تعاونی این استان رفع شده است، گفت: نام این واحدها از لیست تعاونی‌های مشکل‌دار کشور خارج شده است.

وحید خداپرست شنبه ۳۱ تیرماه در شورای عالی توسعه تعاون فارس ضمن بیان اینکه این استان از نظر حل مشکلات تعاونی‌ها جزء استان‌های برتر کشور است، بیان کرد: بخش تعاون فارس در سالی که گذشت وضعیت بهتری به نسبت سال‌های گذشته تجربه کرد که امید داریم روند بهبود ارتقاء تعاون فارس در سال جاری هم تداوم یابد.

او با تاکید بر اینکه امسال شرایط مطلوب‌تری در حوزه تعاون فارس داریم، اضافه کرد: خط اعتباری دو هزار میلیارد تومانی سال گذشته به بخش تعاون فارس تعلق گرفت که بیش از ۹ درصد این اعتبارات بخش تعاون کشور در استان فارس جذب شد.

خداپرست با اعلام اینکه بانک توسعه تعاون در فارس برای تحقق این هدف کمک زیادی انجام داده است، افزود: در سال جاری تغییراتی با هدف افزایش سهم اعتباری تعاون استان انجام شده که همراهی و فعالیت بانک توسعه تعاون استان نیز می‌تواند به ارتقاء تعاون فارس کمک زیادی کند.

خداپرست ادامه داد: برای کمک به افزایش منابع بانک توسعه تعاون فارس حساب مجموعه‌های فرهنگی و ورزشی کارگران این استان به این بانک منتقل شده است و حسابهای دولتی نیز تلاش داریم به این بانک منتقل شود.

او با بیان اینکه با فعالیت هزاران تعاونی در فارس هنوز از این ظرفیت به نحو احسن بهره برده نشده است، تصریح کرد: فارس با ثبت نام بیش از ۵۰۰ تعاونی برای رقابت در جشنواره تعاونی‌های برتر امسال، تاکنون رتبه نخست کشور را از این نظر کسب کرده که هرچه تعداد تعاونی بیشتری در این رقابت ثبت‌نام کنند احتمال کسب مقام‌های برتر بیشتری برای پهناور فارس وجود دارد که تلاش می شود طی فرصت اندک باقی مانده تا پایان مهلت برای ثبت نام تعاونی‌های بیشتری برای شرکت در این جشنواره اقدام شود.

بومی‌سازی سند توسعه تعاون در راستای ارتقاء فارس

سرپرست مدیریت تعاون اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس نیز در این نشست گفت: سند توسعه تعاون باید بومی سازی شود که در این راستا کمیته‌ای در استان تشکیل شده که این سند به بهترین نحو بومی سازی شود تا در راستای توسعه و ارتقاء بخش تعاون این استان موثر واقع شود.

حمید مرادی بر بررسی مشکلات تعاونی‌های مسکن و استفاده از این ظرفیت در طرح ملی مسکن و تقویت شبکه تعاونی‌های مصرف فارس تاکید کرد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=68704

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.