• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
2
سحاب پرس گزارش می‌دهد؛

خریدهای ادارات فارس با نگاه حمایتی از صنایع و اشتغال‌زایی استان باشد

  • کد خبر : 68691
  • 31 تیر 1402 - 11:52
خریدهای ادارات فارس با نگاه حمایتی از صنایع و اشتغال‌زایی استان باشد
امروزه در ادارات، نهادها و موسسات دولتی و خصوصی مشاهده می شود که خریدهای سازمانی از برندهای تولید شده در خارج از استان فارس و بعضاً برندهای خارجی صورت می‌گیرد.

به گزارش سحاب پرس، با توجه به منویات مقام معظم رهبری در خصوص حمایت از تولید داخلی، نگاه حمایتی مدیران دستگاه های دولتی می‌بایست به خرید محصولات تولید شده در سطح استان فارس را در نظر بگیرند.

بدون شک استان فارس با داشتن ظرفیت های بسیار زیاد در تولیدات در تمامی حوزه‌ها بی نظیر بوده و این تولیدات متشکل از مایحتاج پذیرایی جلسات و لوازم تحریر را گرفته تا کوچکترین هدایا و بزرگترین اقلام و تجهیزات مورد نیاز دستگاه‌ها است.

بعضا در برخی ادارات مشاهده شده که از آبمیوه، کیک، آب معدنیِ تولید شده سایر استان‌ها در پذیرایی جلسات استفاده شده و به مناسبت‌های مختلف از خریدهای غیرمعقول به عنوان هدایا همانند ساعت مچی هوشمند، رسانه‌های ذخیره ساز(فلش مموری) و… می ‌نمایند.

امروزه که در بزرگترین جنگ اقتصادی در حال نبرد هستیم و هر ریالی را می‌بایست بر سر سفره خانواده‌های شهر و استان خودمان بیاوریم، بی‌شک بسیار زیبا و مهم تر است، و بهتر است که ذی‌حسابان و نمایندگان دیوان‌های محاسبات در ادارات و نهادها بسیار دقت بیشتری داشته باشند.

در مواردی ابهامی وجود دارد که برخی تجهیزات و مایحتاج در فارس تولیدات ندارد، که این مورد باید به داشتن نمایندگی فروش و خدمات پس از فروش آن در استان دقت کرد، زیرا بدون شک در اشتغالزایی در استان تاثیر بسزایی خواهد داشت.

خرید هدایای ادارات و حمایت از صنایع دستی فارس

در خصوص خرید هدایای مورد نیاز ادارات استان، سهم صنایع دستی استان فارس چقدر است؟

امروزه متاسفانه با توجه به وجود بخشنامه ها در خصوص خرید صنایع دستی فاخر استان فارس، از صنایع صنعتی و ماشینی بعضا وارداتی استفاده می‌شود.

برخی از راهکارهای ترویج این موضوع، بی‌شک از نقش آفرینی مهم و حیاتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان در معرفی تولیدکنندگان و نرخ گذاری عادلانه بر صنایع دستی فارس خواهد بود تا نظارت بر فروشگاه‌های صنایع دستی سطح استان در راستای جلوگیری از فروش صنایع دستی مشابه سایر استان‌ها و وارداتی است.

سحاب پرس حامی تولید و اشتغالزایی در فارس

این رسانه در راستای معرفی ادارات و نهادهایی که در این موضوع پیش‌قدم بوده یا در معرفی صنایع بزرگ و کوچک استان، آماده همکاری است.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=68691

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.