• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 26 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
2
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس؛

فارس، چهارمین استان کشور در تعداد جانبازان شیمیایی است

  • کد خبر : 68623
  • 30 تیر 1402 - 10:44
فارس، چهارمین استان کشور در تعداد جانبازان شیمیایی است
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس گفت: فارس در دوران دفاع مقدس با تقدیم۴ هزار و ۵۰۰ جانباز شیمیایی، چهارمین استان کشور از لحاظ تعداد جانبازان شیمیایی است.

ابراهیم بیانی در حاشیه اردوی فرهنگی و تفریحی جانبازان شیمیایی فارس در شهرستان سپیدان، بیان کرد: استان فارس در دوران دفاع مقدس بیش از ۴۲ هزار جانباز معزز تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرد که ۴ هزار و ۵۰۰ نفر از این عزیزان را جانبازان شیمیایی شامل می‌شوند.

به نقل از روابط عمومی اداره کل بنیاد شهید فارس، او افزود: از میان جانبازان شیمیایی استان، ۷۱ نفر جانباز ۷۰ درصد و ۱۰۵ نفر نیز جانباز ۵۰ تا ۶۹ درصد هستند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس با بیان اینکه جانبازان شیمیایی یکی از مظلوم‌ترین جانبازان هستند، افزود: جانبازان گرانقدر با تقدیم سلامتی خود از کشور و انقلاب اسلامی دفاع کردند و حق بزرگی بر گردن همه ما دارند.

بیانی خاطرنشان کرد: در دیدار با خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و آزادگان، ضمن تقدیر و تشکر از مقام صبر و استقامت خانواده‌های معزز آن بزرگواران، از حضور ایثارگران عزیز کسب فیض می‌کنیم.

او ادامه داد: شهدا با رفتن خود، کاری حسینی کردند و آنهایی که از قافله شهادت جاماندند امروز رسالتی سنگین بر عهده دارند و باید کاری زینبی انجام دهند و پیام شهیدان را به نسل جوان برسانند.

مدیرعامل انجمن دفاع از حقوق جانبازان و قربانیان سلاح‌های شیمیایی فارس نیز اظهار کرد: اردوی فرهنگی و تفریحی جانبازان شیمیایی استان با حضور ۱۵۰ جانباز معزز و خانواده آنها در شهرستان سپیدان برگزار شد.

محمدرضا حاجی پور گفت: انجمن دفاع از حقوق جانبازان و قربانیان سلاح‌های شیمیایی استان در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، ایجاد روحیه نشاط و همدلی و پیگیری مسائل درمانی جانبازان معزز شیمیایی استان اقدام به برگزاری این اردو کرده است.

او عنوان کرد: جانبازان شیمیایی در این اردو با نحوه صحیح استفاده از تجهیزات پزشکی و داروهای مخصوص جانبازان شیمیایی آشنا می‌شوند.

مدیرعامل انجمن دفاع از حقوق جانبازان و قربانیان سلاح‌های شیمیایی فارس عنوان کرد: برگزاری جلسات روشنگری با موضوع جهاد تبیین و کارگاه‌های آموزش روانشناسی، تاب آوری، تحکیم خانواده و شادکامی از دیگر برنامه‌های این اردو بود.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=68623

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.