• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 26 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
3
استاندار فارس؛

محصولات اصلی کشاورزی امسال باید شناسه‌دار شود

  • کد خبر : 68378
  • 26 تیر 1402 - 17:35
محصولات اصلی کشاورزی امسال باید شناسه‌دار شود
استاندار فارس با بیان اینکه امنیت غذایی خط قرمز در اتخاذ تصمیمات است، شناسه‌دار شدن محصولات کشاورزی را خواستار شد و تاکید کرد که هشت محصول اصلی باید تا پایان امسال شناسه‌دار شود.

دکتر محمدهادی ایمانیه دوشنبه ۲۶ تیر در جلسه بررسی راهکارهای دفع آفات نباتی، گفت: اسلام بر طعام و غذای مردم به دفعات تاکید کرده اما اقدامات دستگاه‌های مسئول، در حد این تاکیدات نبوده و باید گام‌ها و اقدامات پیشگیرانه به نفع مردم و سلامت ایشان برداشته شود.

استاندار فارس خاطرنشان کرد: جهاد کشاورزی باید تا پایان امسال، بخشی از ظرفیت مزارع مرتبط با تولید هشت محصول اصلی را شناسه‌دار کند؛ کشاورزان هم می‌توانند به صورت داوطلبانه در این طرح همکاری داشته باشند.

وی، بر تدوین بسته‌های حمایتی و تشویقی برای مشارکت کنندگان در این طرح تاکید و اضافه کرد: با همکاری همه نهادهای اجرایی و استفاده از ظرفیت شهرداری‌ها، فرمانداری‌ها و سازمان صدا و سیما، برای تولید کنندگان محصولات ارگانیک بسته‌های تشویقی تدوین و از ایشان حمایت خواهد شد.

ایمانیه به فروش سموم در داروخانه‌ها نیز اشاره و خاطرنشان کرد: حداکثر طی مدت ۳ ماه باید فروش سموم ضدآفات بدون نسخه در سطح استان ممنوع شده و نسخه‌ها بر بسترهای الکترونیکی نوشته شود. می توان از تجربه دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این زمینه استفاده کرد.

استاندار فارس گفت: کارخانه‌های تولید کننده سموم کشاورزی هم باید محصولات خود را با نظارت سازمان جهاد کشاورزی و سایر دستگاه‌ها و نهادهای ذی ربط توزیع کنند.

ایمانیه خواستار هم افزایی دستگاه‌های مسئول برای استفاده از تجهیزات در اختیار سازمان‌ها شد و افزود: تلاش می‌شود تا اعتبار مورد نیاز برای تامین تجهیزات آزمایشگاهی و تکمیل تجهیزات موجود در آزمایشگاه مرجع غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با مشارکت ۵۰ درصدی وزارتخانه‌های بهداشت و جهادکشاورزی تامین شود.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=68378

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.