• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 26 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
2
رئیس بیمارستان مادر و کودک شوشتری شیراز؛

بهار امسال روزانه ۱۳ نوزاد در بیمارستان شوشتری شیراز متولد شده‌اند

  • کد خبر : 68039
  • 21 تیر 1402 - 12:07
بهار امسال روزانه ۱۳ نوزاد در بیمارستان شوشتری شیراز متولد شده‌اند
رئیس بیمارستان مادر و کودک شوشتری شیراز گفت: طی سه ماه اول امسال ۱۱۹۱ زایمان موفق در این مرکز انجام شده یعنی تقریبا روزانه ۱۳ تولد، ثبت شده است.

دکتر نغمه جمشیدپور چهارشنبه ۲۱ تیر به خبرنگاران گفت: از مجموع زایمان‌های انجام شده در بیمارستان مادر و کودک شوشتری شیراز، ۶۱۵ مورد به روش طبیعی بوده است.

وی با بیان اینکه بیشترین نیاز مادران هنگام بارداری و زایمان اعتماد به تیم بهداشتی و درمانی است و اعتماد به کسی که برای نخستین بار ملاقات می کند تجربه دشواری به شمار می‌رود، گفت: مادران با برقراری ارتباط موثر با ماماها در کلاس های آموزشی این مورد را از وجود خود دور می کنند و با حضور در کلاس های آموزش زایمان، با فضای بلوک زایمان آشنا می شوند و در روز زایمان به محیطی آشنا وارد می شوند که این اقدامات در حمایت روحی و روانی مادر تاثیر زیادی دارد.

رئیس بیمارستان مادر و کودک شوشتری با اشاره به برگزاری ۹۸۳ کلاس آمادگی مادران در سه ماهه نخست سال، اضافه کرد: کلاس آمادگی مادران در تمام ایام هفته در نوبت کاری صبح برگزار می شود که با استقبال مادران همراه بوده است؛ فضای ویژه بلوک زایمان و امکان حضور همسر در هنگام زایمان نیز سبب افزایش رضایت مادران می شود.

جمشیدپور هم چنین مشاوره تغذیه در این مرکز را امری ضروری دانست و افزود: در سه ماهه نخست امسال ۲۶۳ مشاوره تغذیه به مادران باردار و مراجعان توسط کارشناسان و متخصصان تغذیه ارائه شده است.

او هم چنین گفت: طی فصل بهار ۱۱۷ مراجعه کننده از مراکز ناباروری استان فارس به مرکز مشاوره ناباروری بیمارستان مادرو کودک شوشتری معرفی شده‌اند که شامل ۵۵ گیرنده تخمک، جنین و رحم اجاره ای و ۶۲ مورد اهدا کننده تخمک، جنین و رحم اجاره ای بوده‌اند.

جمشیدپور گفت: موارد مشاوره به مراجعان در زمینه مسایل مامایی، روان شناسی، حقوقی، فقه و اخلاق برای کمک به طرفین در انتخاب آگاهانه برای ادامه مسیر و آشنایی با مزایا و معایب روند درمان است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=68039

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.