• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 23 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
3

ظرفیت پست ۲۳۰ کیلوولت نیروگاه کازرون افزایش یافت

  • کد خبر : 67814
  • 18 تیر 1402 - 20:35
ظرفیت پست ۲۳۰ کیلوولت نیروگاه کازرون افزایش یافت
فاز اول طرح افزایش ظرفیت پست ۲۳۰ کیلوولت نیروگاه برق کازرون، با اعتباری بالغ بر ۸۰ میلیارد تومان اجرا شد و به بهره‌برداری رسید.

مجری طرح پست‌های انتقال معاونت طرح و توسعه برق منطقه‌ای فارس یکشنبه ۱۸ تیر به خبرنگاران گفت: اعتبار ۸۰ میلیارد تومانی این پروژه، از محل ردیف‌های بودجه استانی تامین شده است.

محمدهادی اکبری ضمن بیان اینکه با اجرای این طرح ظرفیت پست یاد شده از  ۱۶۰ مگاولت آمپر به ۲۴۰ مگاولت آمپر افزایش یافت، گفت: مدت زمان احداث پروژه ۱۳ ماه بود.

کارشناس طرح پست‌های انتقال هم با تشریح اقدامات و تجهیزات نصب شده در این طرح، گفت: در راستای اجرای این پروژه، ترانسفورماتورهای قدرت و کمپکت؛ بریکر؛ سکسیونر؛ ترانس جریان و تابلوهای حفاظتی تعویض شد.

مجید سیف‌اللهی هدف از اجرای پروژه را  تامین بار مورد نیاز منطقه و رفع پرباری ترانس های موجود ذکر و اضافه کرد: تمام تجهیزات مورد نیاز این پروژه توسط صنعتگران داخلی تولید شده است.

یکی دیگر از کارشناسان طرح پست‌های انتقال برق منطقه‌ای فارس نیز در باره ضرورت افزایش ظرفیت در پست‌های برق گفت: با توجه به رشد مصرف سالیانه مشترکین که در شهرهای گرمسیر، گاهاً بیشتر از حد پیش بینی شده نیز بوده، افزایش ظرفیت پست‌های انتقال یک ضرورت و اجتناب ناپذیر است.

رحیم هاشمی شیرازی اضافه کرد: با توجه به رشد بار در منطقه، نیاز به افزایش ظرفیت پست ۲۳۰ نیروگاه کازرون به عنوان یک ضرورت مد نظر قرار گرفته و خوشبختانه علیرغم همه مشکلات، این پروژه در زمان مقرر و تعیین شده، به بهره‌برداری رسید.

هاشمی شیرازی اضافه کرد: پست‌های برق فشار قوی به همراه خطوط انتقال برق، اساسی ‏ترین اجزای سیستم انتقال نیروی برق از محل تولید تا مصرف است که برای اطمینان از تامین برق مطمئن و پایدار باید همواره رصد و پایش شود.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=67814

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.