• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 22 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
3

پلمب ۴۴ مرکز غیرمجاز در فارس/ جمع‌آوری ۲۰ دستگاه لیزر

  • کد خبر : 67377
  • 13 تیر 1402 - 20:16
پلمب ۴۴ مرکز غیرمجاز در فارس/ جمع‌آوری ۲۰ دستگاه لیزر
دبیر کمیسیون ماده ۱۱ تعزیرات بهداشتی درمانی علوم پزشکی شیراز گفت: طی یک سال گذشته ۴۴ مرکز غیرمجاز ارائه دهنده خدمات بهداشتی و زیبایی در فارس پلمب شده است.

علیرضا حسن‌آبادی سه‌شنبه ۱۳ تیر به خبرنگاران گفت: متخلفان اصلی در زمینه ارائه خدمات زیبایی، پزشکان نیستند بلکه کسانی هستند که بدون داشتن مدرک و مجوز، اقدام به برپایی مراکز و اماکنی برای ارائه اینگونه خدمات می‌کنند.

حسن‌آبادی با اشاره به اینکه اخیرا شخصی در شهرجدید صدرا با مراجعه به یک خانه، تحت عمل جراحی لیپوساکشن (چربی زدایی) قرار گرفته و با عفونت و مشکلات شدید جسمی به مراکز تخصصی مراجعه کرده است، گفت: یکی از عوامل اثرگذار بر اقبال شهروندان به سمت دریافت خدمات از مراکز غیرمجاز، ناآگاهی از عوارض و عواقب بسیار خطرناک آن است.

او با اشاره به اینکه دریافت اطلاعات غلط و فریبنده از طریق فضای مجازی یا دیگر شیوه‌های اطلاع‌رسانی، در این امر موثر بوده است، گفت: سال گذشته ۲۶۳۸ پرونده توسط این کمیسیون در خصوص ارائه خدمات بهداشتی و درمانی تشکیل شد.

حسن‌آبادی اضافه کرد: تاکنون ۲۳۰۹ فقره پرونده تشکیل شده توسط این کمیسیون به تعزیرات و ۴۴ فقره به نظام پزشکی و ۱۱۰ مورد نیز به دادگاه ارجاع شده است.

او خاطرنشان کرد: در مواجهه قانونی با تخلفات حوزه خدمات بهداشتی و زیبایی، مراکز دارای مجوز پلمب نمی‌شود بلکه مطابق قانون و براساس تشخیص دستگاه قضایی، محکومیت‌هایی متوجه متخلف خواهد شد.

حسن‌آبادی با بیان اینکه، ارائه خدمات لیزر در آرایشگاه‌ها و اماکن فاقد مجوز، غیرقانونی و تخلف است، گفت: تاکنون بیش از ۲۰ دستگاه لیزر از آرایشگاه‌ها و مراکز فاقد مجوز، جمع‌آوری شده حال آنکه قیمت هر دستگاه لیزر چند میلیارد تومان است.

دبیر کمیسیون ماده ۱۱ تعزیرات بهداشتی درمانی علوم پزشکی شیراز خاطرنشان کرد که سلامت شهروندان خط قرمز محسوب می‌شود و گفت: در موضوع دریافت هزینه‌های اضافه، آسیب متوجه جیب مردم خواهد بود اما در بحث ارائه خدمات توسط افراد و مراکز فاقد مجوز، سلامت مردم مورد آسیب و خدشه قرار می‌گیرد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=67377

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.