• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
4

تفاوت چشمگیر عملکرد حمایتی مجلس کنونی از عشایر نسبت به ادوار قبل

  • کد خبر : 67300
  • 12 تیر 1402 - 13:35
تفاوت چشمگیر عملکرد حمایتی مجلس کنونی از عشایر نسبت به ادوار قبل
فروردین نماینده مردم فیروزآباد، فراشبند و قیر و کارزین در مجلس شورای اسلامی مدعی شد که با مقایسه عملکرد دوره فعلی مجلس با ادوار گذشته، تفاوت چشمگیری در حمایت از عشایر کشور در وضع قوانین داشته است.

محمدمهدی فروردین در جلسه شورای عشایر فیروزآباد فارس گفت: با مقایسه عملکرد دوره فعلی مجلس با ادوار گذشته تفاوت چشمگیری در حمایت از عشایر کشور در وضع قوانین داشته که خلاهای گذشته را جبران کرده است، به عنوان مثال ردیف بودجه ای آبرسانی، راه های عشایری، خدمات بیمه ای و… در قانون اضافه شده که در گذشته صرفا بر اساس تکلیف دستگاه های اجرایی نسبت به عشایر عملکردی بوده است.

به نقل از امور عشایر فارس، وی با اشاره به رونمایی تانکر آبرسانی از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری به استان فارس افزود: با توجه به اینکه جامعه عشایری شهرستان فیروزآباد نیمی از جامعه عشایری استان را تشکیل می دهد، سه دستگاه تانکر آبرسانی سیار به این شهرستان طی سه سال گذشته تخصیص یافته است.

سرهنگ شکوهی فرمانده سپاه عشایر نیز به همدلی بیش از پیش ادارات متولی عشایر در استان پرداخت و گفت: از زمان تغییر مدیریت امور عشایر فارس و حضور دکتر کریمی در این اداره کل، این همدلی و همراهی در طول دوران گذشته بی سابقه بوده و این امر زمینه خدمات بهتر و موثرتر را برای جامعه مولد و عزیز عشایر فراهم کرده است.

عبدالحمید کریمی مدیرکل امور عشایر فارس در جلسه شورای عشایری شهرستان فیروزآباد با اشاره به کسب رتبه دوم طرح نوروزگاه های عشایری کشور و نقش ویژه سیاه چادرهای عشایری این شهرستان بعنوان یکی از قطب های سیاحتی مسافران نوروزی گفت با توجه به جایگاه ویژه فیروزآباد مسائل مختلف بهبود وضعیت و معیشت زندگی عشایر در دستور کار قرار گرفته است.

کریمی در ادامه افزود: در بحث سوخت تانکرهای آبرسانی سیار، که یکی از مشکلات اساسی در خدمات دهی در فصول گرم سال بوده، مکاتبات و جلسات متعددی با استاندار فارس و مدیرعامل پخش فراورده های نفتی استان انجام و برگزار شده است و امیدواریم طی روزهای آتی این مشکل حل شود، همچنین در راستای مصوبات سفر ریاست جمهوری به فارس یک دستگاه تانکر آبرسانی خریداری و در اختیار اداره عشایر فیروزآباد قرار گرفت.

مدیرکل امور عشایر فارس ضمن اشاره به طرح میزهای چهارگانه زنجیره گوشت قرمز، گیاهان دارویی، صنایع دستی و گردشگری برای اشتغال پایدار عشایر گفت: تسهیلات ماده ۱۶ به طور ویژه به مبلغ ۸۳ میلیارد توسط اداره کل و ۲۷۰ میلیارد توسط دیگر دستگاههای متولی تسهیلات تبصره ۱۶سهم عشایر است که انتظار می رود موانع موجود برداشته شود تا شاهد جذب ۱۰۰ درصدی توسط عشایر استان فارس باشیم.

وی همچنین پیگیری مصوبات طرح تجهیزچاه، لایروبی قنوات، تعمیر و بهسازی راه های دسترسی عشایری توسط قرارگاه خاتم‌الانبیا، موضوع تقاضای سرپناه و جان پناه عشایری را یادآور شد و اضافه کرد: همت مدیران دستگاه های اجرایی بر خدمات دهی عادلانه به جامعه عشایر است و اداره کل امور عشایر نیز به عنوان ناظر بر این مورد اهتمام ویژه دارد.

در ادامه جمعی از معتمدین و شوراهای عشایری درخواست های خود من جمله نبود پوشش تلفن های همراه، توزیع پنل های خورشیدی، رفع نواقص اسکان نیمه تمام، تسهیل دریافت وام های اشتغالزایی و… را مطرح کردند که مسئولین ذیربط پاسخ هایی ارائه دادند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=67300

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.