• امروز : شنبه - ۲۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 4 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Saturday - 11 May - 2024
4
تولیت آستان مقدس احمدبن موسی(ع)؛

توهین به قرآن آزادی بیان نیست و غیرقابل گذشت است

  • کد خبر : 67166
  • 10 تیر 1402 - 12:55
توهین به قرآن آزادی بیان نیست و غیرقابل گذشت است
تولیت آستان مقدس احمدبن موسی(ع) ضمن تاکید براینکه توهین به مقدسات ادیان الهی و هتاکی نسبت به قرآن کریم، به هیچ عنوان آزادی بیان محسوب نمی‌شود و تحت هیچ شرایطی قابل گذشت نیست، گفت: برای تکرار نشدن آن نیاز به اقدامات بازدارنده است.

حجت‌الاسلام ابراهیم کلانتری در واکنش به هتک حرمت گروهی افراطی در کشور سوئد به قرآن مجید، گفت: توهین به قرآن کریم و آتش زدن آن از سوی عناصر افراطی در چارچوب آزادی بیان نمی‌گنجد و حتی با آزادی مد نظر غرب نیز قابل تحلیل نیست.

به گزارش سحاب پرس و به نقل از تولیت آستان شاهچراغ(ع)، حجت‌الاسلام کلانتری اظهار کرد: این برای نخستین بار نیست که این اهانت‌ها اتفاق افتاده و در چندین نوبت دیگر نیز دولت سوئد مجوز برگزاری برنامه‌های سخیف و اهانت‌بار را به عناصر افراطی آن کشور داده است.

این مدرس حوزه علمیه و دانشگاه افزود: این اقدامات توهین آشکار به باور و اعتقاد دو میلیارد مسلمان در جهان است و به طور قطع آزادی بیان به معنای جسارت به اعتقادات یک امت بزرگ نیست.

کلانتری بیان کرد: آنها گمان می‌کنند با این حرکات و رفتارها در مقابل پیشرفت‌های اسلام ایستاده‌اند در حالی که تا امروز اقداماتی چون آتش زدن قرآن و انتشار کاریکاتور در خصوص پیامبر اکرم (ص) در راستای اهدافی که غرب در نظر داشته، پیش نرفته و نتیجه عکس داشته است.

رئیس انجمن علمی انقلاب اسلامی گفت: این اهانت‌ها باعث شده که حقیقت طلبان عالم به سمت اسلام و قرآن حرکت کنند و بخش زیادی از مردم کشورهای اروپایی به باور حقیقت اسلام دست پیدا کرده‌اند.

تولیت حرم مطهر احمدبن موسی (ع) ادامه داد: به نظر می‌آید در این مقطع زمانی بسیاری از کشورهای اسلامی به صورت جدی وارد صحنه شده و اکنون که ایام برگزاری کنگره عظیم حج است، میلیون‌ها مسلمان که گرد خانه کعبه با همدلی و وحدت اجتماع کرده‌اند می‌توانند یکپارچه انزجار خود را از این حرکت‌ها اعلام کنند.

استاد دانشگاه تهران تاکید کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران باید به صورت جدی و بدون هرگونه اغماضی این حرکات سخیف را محکوم کند که تا به امروز همین طور بوده است حتی در روابط اقتصادی، فرهنگی و دیپلماتیک تجدید نظر کند، از طرفی امت اسلامی و دولت‌های اسلامی به راحتی می‌توانند از قدرت اقتصادی و فرهنگی در برابر این توهین‌ها استفاده کنند.

تولیت حرم مطهر در ادامه گفت: دولت سوئد پشتیبان این اهانت‌ها است و این قابل کتمان نیست چون مجوز رسمی را دولت سوئد صادر کرده است و در عمل می‌توان گفت مقصر و متهم اصلی اهانت به قرآن، دولت سوئد است.

این استاد حوزه علمیه و دانشگاه خاطرنشان کرد: این اهانت‌ها به هیچ وجه قابل گذشت نیست و برای تکرار نشدن این اهانت‌ها نیاز است که امت و دولت‌های اسلامی با مسببان این توهین ها به صورت همه‌جانبه برخورد کنند و اقدامات بازدارنده را انجام دهند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=67166

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.