• امروز : سه شنبه - ۱ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : 14 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Tuesday - 21 May - 2024
1
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس؛

‌برنامه‌های دهه کرامت در فارس اعلام شد

  • کد خبر : 93997
  • 18 اردیبهشت 1403 - 18:04
‌برنامه‌های دهه کرامت در فارس اعلام شد
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس با اشاره به در پیش‌رو بودن دهه کرامت به تشریح برنامه‌های این دهه در سطح استان پرداخت.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین ملک‌مکان امروز، ۱۸ اردیبهشت‌ماه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در سال جاری دهه کرامت در بازه زمانی ۲۱ تا ۳۱ اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود، گفت: هر ساله از اول تا ۱۱ ذی‌القعده به نام دهه کرامت نامگذاری می‌شود که ابتدای آن ولادت حضرت معصومه(س)، اواسط آن بزرگداشت حضرت شاهچراغ(ع) و انتهای آن سالروز ولادت حضرت علی‌بن موسی‌الرضا(ع) است.

وی از برگزاری برنامه‌های دهه کرامت در بیش از ۱۲۰ نقطه شهر و روستا استان فارس خبر داد و افزود: یکسری برنامه‌های تبیینی مانند پاتوق‌های دخترانه جهت تبیین چرایی حجاب و عفاف و سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی همراه با گفت‌وگوهای چالشی و پرسش و پاسخ برگزار خواهد شد.

ملک‌مکان با بیان اینکه به مناسبت سالروز ولادت حضرت معصومه(س) و روز دختر نیز یکسری برنامه‌ها اجرا می‌شوند، از جمله این برنامه‌ها را جشن‌های مادر دختری، جشن‌های خواهر برادری، پیاده‌روی‌های خانوادگی، حرکت دسته جمعی دختران از ساعت ۱۵:۳۰ روز ۲۰ اردیبهشت‌ماه به سمت حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) اعلام کرد و گفت:‌ اجتماع دختران در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین شهاب مرادی و مولودی‌خوانی مهدی سلحشور برگزار خواهد شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس برپایی جشن دخترانه در حرم مطهر حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع) در ساعت ۱۶ در روز چهارشنبه، ۱۹ اردیبهشت‌ماه‌ سخنرانی و مولودی‌خوانی چهره‌هایی چون حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان و محمود کریمی در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) را از دیگر برنامه‌های این ایام برشمرد.

وی با بیان اینکه در ۴۰ نقطه شیراز نیز جشن‌های دهه کرامت برگزار خواهد شد، گفت: در مساجد جشن‌های دهه کرامت به صورت محله‌ای اجرا می‌شوند. همچنین چندین جشن محوری و بزرگ در شیراز همراه با برنامه‌های بسیار متنوع و شاد در محلاتی چون ارگ کریم خان زند، شهر صدرا، شمال غرب شیراز(گلستان)، عفیف‌آباد، گذر حافظ و ورزشگاه شهید دستغیب با حضور  طلاب متبحر در اجرای برنامه‌های شاد سید مرتضی پورعلی و همچنین حجت‌الاسلام شهادب مرادی برگزار می‌شود.

ملک‌مکان با تصریح اینکه در ایام دهه کرامت نیز فضاسازی شهری توسط سازمان فرهنگی شهرداری، ادارات و با همکاری مردم انجام خواهد شد، گفت: در روز بزرگداشت حضرت شاهچراغ(ع) از سند راهبردی «شیراز، سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران اسلامی» رونمایی خواهد شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس با بیان اینکه این سند با زحمت چندهزار ساعته جمعی از نخبگان و اندیشمندان تنظیم شده است، افزود: شورای راهبری این سند را نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز، استاندار  فارس و تولیت حرم شاهچراغ(ع) تشکیل می‌دهند.

وی تأکید کرد: به طور کلی حدود ۵۰۰ عنوان برنامه با بیش از ۳ هزار ریز برنامه متنوع در کل استان و شهر شیراز با رویکرد تبیینی و شاد طی دهه کرامت برگزار خواهد شد.

ملک‌مکان در پایان گفت: در تمام ۳۷ شهرستان استان فارس جشن‌های دهه کرامت همراه با برنامه‌ای متنوّع و شاد، مسابقات ورزشی، فرهنگی، کتابخوانی، پیاده‌روی‌های شاد خانوادگی و … برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=93997

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.