• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 23 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
4
رئیس شورای شهر شیراز؛

ایستایی قوه قضاییه موجب استقرار نظام می‌شود

  • کد خبر : 67046
  • 08 تیر 1402 - 15:11
ایستایی قوه قضاییه موجب استقرار نظام می‌شود
رئیس شورای شهر شیراز گفت: اگر قوه قضاییه در تعامل و عدالت بین قوانین و اجرا حضور عدالت محور نداشته باشد نظام مقدس جمهوری اسلامی سرجای استقرار خودش قرار نمی‌گیرد و این مهم و ایستایی توسط قوه قضاییه محقق می‌شود.

مهدی طاهری در دیدار با رئیس کل دادگستری فارس که به مناسبت هفته قوه قضائیه و گرامیداشت یاد و خاطره شهد آیت الله دکتر بهشتی برگزار شد، به بیان همکاری‌های مشترک دستگاه قضایی و شورای شهر شیراز پرداخت.

به گزارش سحاب پرس و به نقل از شورای شهر شیراز، طاهری عنوان کرد: سه قوه قضاییه، مقننه و مجریه نظام مقدس جمهوری اسلامی را در چارچوب و قاعده یک نظام نگاه داشته است.

طاهری گفت: یک تعبیری از نظام اسلامی و تعبیری از انقلاب اسلامی داریم و اگر انقلاب اسلامی مبتنی بر ایدئولوژی باشد جمهوری اسلامی مبتنی بر ساختار نظام اسلامی است.

او افزود: نظام اسلامی ما استوار بر سه قوه مقننه، مجریه و قضاییه و با رهبری انقلاب و هدایتگری مقام معظم رهبری است که هدایت گر این نظام است.

رئیس شورای شهر شیراز خاطرنشان کرد: آنچه که در قوای دیگر انجام می‌شود چه در حوزه تقنین و چه اجرا؛ اگر قوه قضاییه در تعامل و عدالت بین قوانین و اجرا حضور عدالت محور نداشته باشد نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران سرجای استقرار خودش قرار نمی‌گیرد و این مهم و ایستایی توسط قوه قضاییه محقق می‌شود.

رئیس کل دادگستری فارس نیز در این دیدار ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای۷ تیر، با اشاره به اینکه ما در دستگاه قضایی در مسیر تسهیل امور شهری و رفع مشکلات و معضلات شهری که در نهایت منجر به صیانت از حقوق عامه مردم خواهد شد همکاری همه جانبه‌ای در دستور کار داریم، گفت: اولویت برنامه‌های شورای شهر و شهرداری شیراز باید اجرای طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی و اقدامات فرهنگی در محلات کمتر برخوردار باشد.

حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی بر تمرکز بیشتر نهادهای فرهنگی به ویژه کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز و نهاد های مرتبط با پارلمان شهری بر اقدامات تأثیرگذار در حوزه فرهنگ عمومی تأکید کرد و افزود: باید طرح‌های مبتکرانه فرهنگی را به صورت ویژه مد نظر قرار دهید و از ظرفیت جوانان و سازمان‌های مردم نهاد نهایت بهره برداری انجام شود.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=67046

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.