• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 22 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
2
مدیر مرکز مشاوره روان‌شناسی جهاددانشگاهی فارس؛

معرفی خدمات جدید مرکز مشاوره جهاددانشگاهی فارس

  • کد خبر : 66944
  • 07 تیر 1402 - 0:30
معرفی خدمات جدید مرکز مشاوره جهاددانشگاهی فارس
مدیر مرکز مشاوره روان‌شناسی جهاددانشگاهی فارس، با بیان اینکه این مرکز از سال ۱۳۷۴ آغاز به کار کرده است، به تشریح خدمات مشاوره‌ای فردی، خانوادگی و تحصیلی ارائه شده توسط آن پرداخت و ارائه مشاوره "والد و کودک" را خدمتی جدید ذکر کرد.

نرگس عرب‌مقدم سه‌شنبه ششم تیر به خبرنگاران گفت: مرکز مشاوره جهاددانشگاهی بعد از یکسال توقف، از بهمن سال گذشته، فعالیت مجددا خود را با مدیریت جدید و گسترش فعالیت‌ و استفاده از روش‌های جدید درمان، توجه بیشتر به کودک و مهارت‌های زندگی، گسترش فعالیت‌ها در حوزه‌های آموزش مشاوران و مراجعین اقدام به ارایه خدمات بیشتر و با کیفیت‌تر اغاز کرده است.

عرب‌مقدم با اشاره به خدمات مختلف این مرکز اظهار کرد: در حال حاضر این خدمات شامل مشاوره روان‌شناسی در زمینه‌های گوناگون(فردی وخانوادگی و ازدواج)؛ مشاوره خانوادگی شامل مشاوره پیش از ازدواج، ارتباط مؤثر با همسر، کمک به رفع مشکلات خانوادگی و …؛ مشاوره تحصیلی شامل شیوه‎های‎ مطالعه، برنامه‎ریزی ‎کنکور، غلبه بر اضطراب، انتخاب ‎رشته و … هستند.

مدیر مرکز مشاوره روان‌شناسی جهاددانشگاهی فارس همچنین انجام آزمون‌های مختلف روان‌سنجی، هوشی، استعداد و شخصیت و روان درمانی را از دیگر فعالیت‌های این مرکز عنوان کرد و افزود: برگزاری جلسات مشاوره و روان‎درمانی برای درمان اختلالات رفتاری (اضطراب، افسردگی، پرخاشگری، ناخن جویدن، وسواس و … ) و برگزاری جلسات مشاوره و راهنمایی با تشکیل جلسات گروهی در زمینه ‎های تحصیلی، شغلی، خانوادگی، پیش از ازدواج و … از دیگر فعالیت‌های این مرکز هستند.

وی با بیان اینکه در این مرکز همچنین از ابزار درمانی نوروفیدبک و بایوفیدبک نیز استفاده می‌شود، گفت: در نوروفیدبک، حس‌گرهایی که الکترود نامیده می‌شوند، بر روی پوست سر بیمار قرارمی‌گیرند. این حسگرها، فعالیت الکتریکی مغز فرد را ثبت و در قالب امواج به او نشان می‌دهند. در این حالت، پخش فیلم یا هدایت بازی کامپیوتری بدون استفاده از دست و تنها با امواج مغزیِ شخص انجام می‌شود. به این شکل، فرد با دیدن پیشرفت یا توقف بازی و گرفتن پاداش یا از دست دادن امتیاز یا تغییراتی که در صدا یا پخش فیلم به وجود می‌آید، پی به شرایط مطلوب یا نامطلوب امواج مغزی خود برده و سعی می‌کند تا با هدایت بازی یا فیلم، وضعیت تولید امواج مغزی خود را اصلاح کند.

عرب‌مقدم به راه‌اندازی مشاوره حوزه والد و کودک در این مرکز اشاره کرد و گفت: این بخش با هدف تأمین سلامت و بهداشت روانی جامعه و خانواده، مرکز خدمات عمومی و تخصصی والد و کودک فعالیت خود را شروع کرد. این خدمات شامل چندین حوزه عملکردی است.

به گفته وی، برگزاری جلسات گروهی والد و کودک (ارائه انواع جلسات جهت پرورش خلاقیت، پرورش هوش، مهارت‌ های زندگی از طریق آموزش‌های هدفمند طراحی، نقاشی، کاردستی، هنرهای نمایشی، قصه‌خوانی فعال، بازی‌درمانی با حضور والدین و کودک)، برگزاری جلسات کارگاهی برای والدین در زمینه های مختلف تربیت فرزندان، افزایش اعتماد به نفس کودکان، تربیت جنسی کودکان، لجبازی، پرخاشگری و…، برگزاری جلسات کارگاهی برای مادران باردار، برگزاری جلسات کارگاهی برای زوجین پیش از بارداری،‌ برگزاری سمینارهای فرزندپروری و برگزاری برنامه‌های سرگرم‌کننده و تفریحی با هدف آموزش و پرورش خلاقیت و تقویت مهارت‌ها از جمله خدمات مشاوره حوزه والد و کودک مرکز مشاوره جهاددانشگاهی فارس هستند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=66944

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.