• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
3

بحران جمعیتی، بحران امنیتی را برای کشور در پی خواهد داشت

  • کد خبر : 66836
  • 05 تیر 1402 - 20:33
بحران جمعیتی، بحران امنیتی را برای کشور در پی خواهد داشت
امام جمعه شهرک‌های شمال غرب شیراز، مسئله بحران جمعیت را مساوی با بحران امنیت دانست و گفت: باید یک فکر اساسی شود و هر کس در حد توان خود به حل این مشکل کمک کند.

حجت الاسلام حسن روحانی دوشنبه ۵ تیرماه در شصت و ششمین جلسه شورای همدلی مدیران شمال غرب شیراز که به میزبانی دانشگاه آزاد شیراز برگزار شد، یکی از اهداف برگزاری این جلسات را حل و فصل مشکلات بین سازمان‌ها و مجموعه‌های اداری دانست.

او گفت: در بحث ازدواج کارشناسان ازدواج می‌گویند کسانی که قصد ازدواج دارند چهار تا پنج سال درگیر انتخاب مورد مناسب خود می‌شوند، اما ما با کار واسطه گری این چهار یا پنج سال را به یک یا یک و نیم سال کاهش می‌دهیم. در دفتر امام جمعه غرب شیراز، مجموعه‌ای مستقر است که کار واسطه گری را انجام می‌دهد.

او مسئله بحران جمعیت را بحران امنیت دانست و اظهار کرد: باید یک فکر اساسی شود و هر کس در حد توان خود به حل این مشکل کمک کند.

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: کسانی که دشمنی علیه نظام و انقلاب دارند، بدانند که نتیجه این دشمنی آوارگی و پریشانی است. همانطور که منافقین شاهد آن بودند و یک عده‌ای هم که رسماً منافق نیستند وعملاً در راستا حرکت می‌کنند، شاهد این ماجرا باشند و از این اتفاقات عبرت بگیرند و به سمت نظام جمهوری اسلامی برگردند.

معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد فارس نیز بیان کرد: دانشگاه آزاد تاکنون خدمات زیادی به خانواده‌ها داده و کمتر کسی هست که از خدمات دانشگاه آزاد اسلامی استفاده نکرده باشد.

دکتر مجید رحیمی ادامه داد: در حوزه مدارس حدود ۷۵۰ مدرسه  و ۱۴۲ هزار دانش آموز در سطح کشور داریم و در سطح استان فارس به عنوان بزرگترین مجموعه مدارس سماء کشور ۱۲ هزار دانش آموز ۸۰ مدرسه ۱۵۰۰ کادر آموزشی در ۱۹ شهرستان مشغول به تحصیل هستند.

او افزود: در مجموعه مدارس سماء به دنبال خدمات و توسعه کمی و کیفی بی نظیری هستیم و در این راستا افزایش مدارس هوشمند و مدارس معارف سعادت که در حال توسعه است، مد نظر قرار گرفته است.

مدیرعامل مجمع فعالین ازدواج نیز در خصوص لزوم ازدواج در خانواده و جامعه با بیان اینکه ازدواج یک پیمان مقدس در تمام ملل و اقوام است، بیان کرد: ازدواج باید آگاهانه به هنگام، آسان و پایدار باشد. روابط نابسامان در درون خانواده‌ها، روابط بین اولیا، میزان رشد جمعیت، نقشه‌های سیاسی و اجتماعی و عوامل اقتصادی، تجملات و تشریفات، جدا شدن از زندگی سنتی، وضعیت نامناسب پوشش، بالا رفتن سن ازدواج و تغییر در نگرش به ازدواج، از جمله علتهای پدید آمدن بحران در خانواده‌هاست.

پروانه جاوید گفت: مهمترین علت در آسیب شناسی ازدواج، تغییر نگرش زندگی و انحراف از ساختارهای متعادل اسلامی است و عدم تمایل به ازدواج مشکلات عمده و خطرناکی را پیش خواهد آورد.مشکلاتی که آن را تله جمعیتی می‌نامند و عواملی همچون افزایش سن ازدواج، کاهش تمایل به ازدواج، افزایش نرخ طلاق، افزایش نرخ ناباروری، کاهش تمایل به فرزندآوری و افزایش نرخ جلوگیری از بارداری؛ منجر به بحران جمعیت می شود و این خود یک فاجعه است.

جاوید خاطرنشان کرد: برای تشویق به ازدواج باید تلاش همگانی انجام شود و این تلاش باید از طریق خانواده‌ها، بسیج همگانی مردمی، مسئولین ادارات و نهادها و همچنین با در نظر گرفتن نقش صدا و سیما و نقش ائمه جمعه و جماعات، نقش سخنرانان و واسطین ازدواج، مراکز مردم نهاد و دولت برای تسهیلات ازدواج و فرزندآوری که از اهمیت بالایی برخوردار است، انجام شود.

انتهای پیام

منبع

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=66836

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.