• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 25 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
3
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا؛

مشارکت چشمگیر کشاورزان بیضایی در پرداخت زکات

  • کد خبر : 66755
  • 05 تیر 1402 - 12:50
مشارکت چشمگیر کشاورزان بیضایی در پرداخت زکات
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا از تشکیل شورای زکات پیش از شروع فصل برداشت در این شهرستان خبر داد و گفت: این شورا متشکل از امام جمعه، نماینده فرماندار، کمیته امداد امام خمینی، مدیریت جهاد کشاورزی و سایر ادارات مرتبط می باشد.

به گزارش سحاب پرس و به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بیضا، صدیقه مویدی با بیان اینکه هدف از تشکیل شورای زکات و احیای این فرضیه الهی مشاهده اثرات پرداخت زکات توسط مودیان و نظارت مردم بر نحوه هزینه ‌کرد آن است، افزود: از نیمه خرداد ماه همزمان با برداشت خوشه های طلایی گندم و جو کار این شورا شروع شد.

 به گفته مویدی تا کنون بیش از ۳۶۰ میلیون ریال زکات توسط نیکوکاران بیضا پرداخت گردیده است که این مبلغ در مدت مشابه سال قبل ۱۰ میلیون ریال بود.

وی با اشاره به برنامه های‌ کمیته امداد امام خمینی(ره) در استفاده از ظرفیت طلاب در گسترش فرهنگ زکات اظهار داشت: هم‌اکنون یک روحانی مبلغ زکات و دو کارشناس مربی جهش تولید در قالب عاملان زکات برای دریافت و تبیین برنامه‌های زکات با شورای مذکور همکاری دارند.

مویدی تصریح کرد: پیش از این به دلیل عدم حضور روحانی مبلغ و نبود برنامه ریزی منسجم انجام این فریضه الهی در شهرستان کمرنگ و زکات پرداختی جذب دبیرخانه زکات شهرهای مجاور می گردید.

وی اظهار کرد: جهاد کشاورزی متولی تأمین امنیت غذایی است که با اشاعه فرهنگ زکات سعی در نهادینه شدن این فریضه دارد.

این مقام مسئول بر ایجاد بانک اطلاعاتی زکات در شهرستان و ترویج زکات در پهنه های کشاورزی و فراگیر شدن آن در بین تولیدکنندگان و بهره برداران بخش کشاورزی تأکید نمود.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=66755

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.