• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 23 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
1

سکوی نظام ایده‌ها و نیازها (نان)، پنجره واحد نظام ملی نوآوری کشور شد

  • کد خبر : 66688
  • 04 تیر 1402 - 21:05
سکوی نظام ایده‌ها و نیازها (نان)، پنجره واحد نظام ملی نوآوری کشور شد
در بیست و نهمین جلسه شورای‌عالی علوم، تحقیقات و فناوری سکوی نظام ایده‌ها و نیازها (نان) به عنوان پنجره واحد نظام ملی نوآوری کشور مصوب شد.

به گزارش سحاب پرس، در بیست و نهمین جلسه شورای‌عالی علوم، تحقیقات و فناوری که با حضور دکتر سید ابراهیم رئیسی؛ رئیس‌جمهور، دکتر محمدعلی زلفی‌گل؛ وزیر علوم تحقیقات و فناوری، دکتر سید احمد فاضل‌زاده رئیس مؤسسه ISC و سایر اعضا برگزار شد، سکوی نظام ایده‌ها و نیازها (نان) به عنوان پنجره واحد نظام ملی نوآوری کشور مصوب شد.

دکتر سید احمد فاضل‌­زاده، رئیس مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC) با اشاره به جایگاه قانونی نظام ایده‌ها و نیازها، گفت: مطابق ماده ۴ مصوبه «سیاست‌های ایجاد و ارتقاء سکوهای ملی تربیتی، آموزشی، پژوهشی، فناوری و نوآوری» مصوب جلسه ۸۵۲ مورخ ۱۴۰۰/۱۰/۰۷ شورای عالی انقلاب فرهنگی و ابلاغیه شماره ۱۹۲۶۹/۱۴۰۰/دش مورخ ۱۴۰۰/۱۲/۱۵ رئیس‌جمهور و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی، یکپارچه‌سازی سامانه‌های موجود پژوهش، فناوری و نوآوری در حوزه‌های مرتبط با نیازهای کشور به عنوان یکی از اهداف اصلی نظام ایده‌ها و نیازها (نان) عنوان شده است.

رئیس مؤسسه ISC گفت: در بخش چهارم، ماده ۲۲۹ و ۲۳۰ لایحه برنامه هفتم توسعه (۱۴۰۶-۱۴۰۲) تاکید شده که بودجه عمومی طرح‌های تحقیقاتی و تعریف پروژه‌های دانشجویی بر اساس نیازهای ثبت شده در نظام ایده‌ها و نیازها (نان) است.

وی افزود: با یکپارچه‌سازی سامانه‌های موجود در قالب پنجره واحد نظام ملی نوآوری کشور، نیاز به مراجعه به سامانه‌های متعدد جهت ثبت نیاز (ساتع، ساجد، توانیران …) یا طرح مصوب (سمات) نیست و تمام امور مرتبط با حوزه پژوهش و فناوری در نظام ایده‌ها و نیازها (نان) انجام می‌گیرد.

بنابر اعلام روابط ‌عمومی مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC)، در حال حاضر بیش از ۱۰ هزار نیاز و ایده در حوزه‌های موضوعی مختلف در این سامانه ثبت شده است. بیش از ۴۷۰ پایان‌نامه کارشناسی ارشد و رساله­ دکتری در سامانه نظام ایده‌ها و نیازها برای حل مسائل کشور تعریف شده است. همچنین، سامانه عرضه و تقاضای وزارت نفت و ایران‌خودرو به عنوان دو زیر سامانه نظام ایده‌ها و نیازها به صورت اختصاصی برای این دو مجموعه طراحی و پیاده‌سازی شده است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=66688

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.