• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 25 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
2
استاندار فارس؛

سامانه رصد اجرای قانون جوانی جمعیت راه‌اندازی شود

  • کد خبر : 66304
  • 30 خرداد 1402 - 19:39
سامانه رصد اجرای قانون جوانی جمعیت راه‌اندازی شود
استاندار فارس خواستار راه‌اندازی سامانه رصد برای پایش روند اقدامات دستگاه‌های اجرایی این استان در زمینه قانون جوانی جمعیت شد.

محمدهادی ایمانیه سه‌شنبه ۳۰ خرداد در آیین اختتامیه رویداد جایزه استانی جوانی جمعیت در شیراز بیان کرد: اینکه در این قانون ۵ درصد از تملک سرمایه‌ای فارس به خوابگاه‌های متاهلی اختصاص یابد یا یک درصد از درآمد برخی شرکت‌ها در این زمینه هزینه شود و همچنین تخفیف‌های مالیاتی و تسهیلاتی که پرداخت می‌شود همگی بیانگر توجه ویژه به قانون جوانی جمعیت در قانون بودجه امسال است.

او، خواستار راه‌اندازی سامانه رصد اقدامات دستگاه‌های اجرایی فارس در زمینه قانون جوانی جمعیت شد و ادامه داد: اینکه مدیران استان بدانند عملکرد آنها در اجرای قانون جوانی جمعیت از طریق این سامانه احصا و رصد می‌شود کمک بسیار شایانی به اجرای مطلوب این قانون می‌کند.

استاندار فارس بیان کرد: این مسئله یعنی رصد عملکرد مدیران استان توسط مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری انجام می‌شود و بنابراین عنوان مطالبه گری قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت نیز در ادامه مسئولیت وی یعنی مدیرکل امور بانوان و خانواده خواهد آمد.

ایمانیه همچنین از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست که با کارکنان و کارمندان مجموعه خود که قصد همکاری در راستای قانون جوانی جمعیت و فرزندآوری دارند نهایت همکاری را داشته باشند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس نیز در ادامه این رویداد گفت: در قانون بودجه ۱۴۰۲ ظرفیت‌های شفاف و ویژه‌ای در حوزه حمایت از برنامه‌های جوانی جمعیت دیده شده که می‌کوشیم از این ظرفیت‌ها در جهت اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استفاده مطلوب کنیم.

زهرا یقطین افزود: این ظرفیت ها با توجه به دستور استاندار فارس شناسایی و احصا شده تا براساس آنها بتوانیم ماموریت‌های اصلی که استان برای حل مسئله بحران جمعیت شامل افزایش نرخ ازدواج و کاهش سن ازدواج، افزایش نرخ باروری و کاهش آمار سقط عمدی جنین را اجرایی کنیم.

او، میزان باروری فارس را ۱.۳۴ دهم و کشور ۱.۶ صدم برشمرد و افزود: استان در این زمینه با داشتن در وضعیت بحرانی در جایگاه هفتم کشور قرار دارد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس اظهار کرد: همچنین نرخ ازدواج کل در استان فارس ۶.۲۷ دهم و در کشور ۶.۹ صدم است که در این شاخص نیز استان در رتبه نهم و وضعیت بد قرار دارد.

یقطین گفت: همچنین سن ازدواج دختران در فارس ۲۴.۹۴ دهم و در کشور ۲۳.۶۰ دهم است که با ۱.۳۴ دهم بیشتر از متوسط کشوری دارای وضعیت بحرانی و در رتبه ششم کشور است.

او افزود: سن ازدواج پسران در فارس نیز ۲۶.۲ صدم و در کشور ۲۵.۱۹ دهم است که ۸۳ صدم بیش از متوسط کشور است که استان در این شاخص نیز در رتبه دهم و دارای وضعیت بسیار بد است.

یقطین در خصوص آمار سقط جنین در استان نیز گفت: آمار سقط جنین در استان نیز شامل علوم پزشکی فارس چهار هزار و ۹۳۱ مورد، علوم پزشکی جهرم ۲۳ مورد، علوم پزشکی فسا ۵۷ مورد، علوم پزشکی لار ۶۷ مورد و علوم پزشکی گراش ۷۱ است که بر این اساس استان فارس در رتبه سوم شیوع سقط عمدی در کشور قرار دارد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس، در خصوص سامانه دیده بان مردمی جمعیت هم گفت: امروز از این سامانه که انعکاس دهنده دیدگاه مردم و چالش‌ها و مشکلاتی که آنها در زمینه ارائه خدمت در حوزه جوانی جمعیت با آن مواجه می‌شوند رونمایی می‌شود.

یقطین افزود: این سامانه کمک می‌کند که از نگاه مردم نیز در ارائه خدمات بخش دولتی و خصوصی حوزه بهداشت و درمان، اعطای تسهیلات فرزندآوری و سایر قوانین پیش بینی شده در قانون جوانی جمعیت کمک بگیریم.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=66304

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.