• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 26 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
3
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس خبر داد:

شناسایی ۱۴۳ مورد تغییر کاربری زمین توسط سامانه پایش اراضی در استان فارس

  • کد خبر : 66133
  • 28 خرداد 1402 - 10:47
شناسایی ۱۴۳ مورد تغییر کاربری زمین توسط سامانه پایش اراضی در استان فارس
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس از شناسایی 143 مورد تغییر کاربری زمین توسط سامانه پایش اراضی در استان فارس با مساحت بالغ بر 22 هکتار و ارجاع موارد تخلف به مبادی ذی ربط خبر داد.

به گزارش سحاب پرس و به نقل از روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس، حمید سلیمان پور مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس گفت: سامانه پایش اراضی ذیل سامانه پنجره واحد مدیریت زمین اقدام به رصد پایش اراضی کشور نموده و به صورت مستمر از طریق تصاویر ماهواره ای هر گونه تغییر نظیر دیوارکشی، گودبرداری، پی کنی، احداث بنا، قطع درختان باغی و جنگلی و احداث استخر را مورد شناسایی قرار می دهد.
وی افزود: این سامانه که توسط سازمان فناوری اطلاعات ایران و با همکاری ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی ایجاد و راه اندازی شده است، وظیفه مدیریت پیگیری یکپارچه تخلفات زمین خواری را در تعامل با واحدهای گشتی و حقوقی دستگاههای اجرایی متولی حفاظت از اراضی بر عهده دارد و با استفاده از تصاویر ماهواره ای، رصد و پایش اراضی کشور را انجام می دهد و تغییراتی که فاقد مجوز از دستگاههای ذی ربط باشد یا با مجوزه صادره مغایرت داشته باشد را به عنوان تخلف شناسایی می کند.
سلیمان پور گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۴۳ مورد تغییرات کاربری زمین توسط این سامانه در استان فارس به شرح ۳۹ مورد بالغ بر ۹ هکتار در حریم شهری و ۱۰۴ مورد در سایر محدوده ها و حرایم بالغ بر ۱۳ هکتار صورت گرفته است که از این تعداد، چهار مورد تخلف بالغ بر یک هکتار تغییر غیرمجاز زمین شناسایی و به یگان حفاظت دستگاه مربوطه ارجاع شده است.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس میانگین زمان بررسی یگان حفاظت برای موارد مطرح شده را ۲۸ روز اعلام و ابراز امیدواری کرد با تلاش دستگاههای مرتبط زمان بررسی و پاسخگویی در این بخش کاهش یابد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=66133

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.